2013-11-09, 21:12
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om min hund eller för den delen mina barn skulle skada sig tror jag faktiskt att jag också hade kastat mig på google för att ta reda på så mycket som möjligt. Jag kan inte se det märkliga i att KJ googlat på hundens anatomi vid tillfället som hunden påstås ha skadat sig.

Nä fast, inte googlar du på hundens anatomi, när hunden bitit på en elsladd, då ringer du väl veterinär, eller försöker med hjärt och lungräddning, och googlar du som hundägare, googlar du nog på första hjälpen, hund, el chock eller liknande.

Tycker det mer ser ut som att han har ett intresse för att testa på hunden först en styckning. Innan han beslöt sig av någon sjuk anledning att göra det på V.B

Motiv? ehm, behövs det när människan i fråga "kanske" är sjuk, eller "eventuellt" har en störning...?
Citera
2013-11-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nu hittar inte jag ditt inlägg om dricks att citera, så jag citerar den här senaste.

Jag brukar alltid ge dricks kontant. Jag har ALDRIG gett dricks på kort trots att jag har betalat med kort.

Man tvekar ju lite ifall servitriserna verkligen får det om det tas på kort eller om ägaren behåller det för sig själv.

I det här fallet är ägaren = MB själv.
Citera
2013-11-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Men var i Fup finns att han googlade på hundens anatomi samma datum?
har inte hittat något bara bilder men inget datum.
Ja det var samma natt. Det redogjordes i rättegången
Citera
2013-11-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nej, de åt på en annan restaurang och inte MBs Sushi restaurang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han visste inte vad han skulle svara. Blev överbevisad men måste även då bortförklara att det handlar om ngt annat. Har mött detta beteende många gånger beträffande personer med AS ( långt ifrån alla men många).
Konstigt. Jag skulle bara svarat att då kommer jag ihåg fel om när hunden dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nu hittar inte jag ditt inlägg om dricks att citera, så jag citerar den här senaste.

Jag brukar alltid ge dricks kontant. Jag har ALDRIG gett dricks på kort trots att jag har betalat med kort.

Man tvekar ju lite ifall servitriserna verkligen får det om det tas på kort eller om ägaren behåller det för sig själv.

Ok, tack. Då kan det vara så.
Citera
2013-11-09, 21:18
Medlem
Säger inte detta en del om reaktioner...han sitter åtalad för styckmord och både berättar att han skulle kunna mörda ngn som gjorde hans familj illa och att han skulle kunna döda ngn om han inte hade funktionshinder därför att de gör honom svag. Men då skulle han ta hjälp av kompisar...

Vilken fantasi värld lever du i om du säger ngt sådant och är mordåttalad????

Inger Haupt (reporter): -Men vad har det här med mordet att göra? undrar 22-åringens advokat, Bo Forssberg.

Inger Haupt (reporter): -Jag undrar vad du har för beteende i en pressad situation, säger åklagaren till 22-åringen..

Inger Haupt (reporter): 22-åringen blir uppröd över diskussionen om hans avlidna hund.

Inger Haupt (reporter): -Om du tror att jag dödade min hund kan du hänga dig, sa han till åklagaren Schönbeck.
Citera
2013-11-09, 21:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Nä fast, inte googlar du på hundens anatomi, när hunden bitit på en elsladd, då ringer du väl veterinär, eller försöker med hjärt och lungräddning, och googlar du som hundägare, googlar du nog på första hjälpen, hund, el chock eller liknande.

Tycker det mer ser ut som att han har ett intresse för att testa på hunden först en styckning. Innan han beslöt sig av någon sjuk anledning att göra det på V.B

Motiv? ehm, behövs det när människan i fråga "kanske" är sjuk, eller "eventuellt" har en störning...?

Om jag vore den typen av person som lät min hund vara ensam hemma alldeles för lång tid och dessutom låta den skita och pissa inomhus, inbillar jag mig att jag inte skulle förstå att veterinär är det första man tillkallar utan istället sätta mig framför datorn för att försöka lösa situationen på mitt eget vis. KJ är speciell, därom råder inga tvivel. KJ var hundägare, men det betyder inte att han var en lämplig sådan som vet hur man bör ta hand om en hund i alla situationer.
Citera
2013-11-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Konstigt. Jag skulle bara svarat att då kommer jag ihåg fel om när hunden dog.
De flesta svarar så, men inte en med AS. Tappa ansiktet är det värsta som finns. Att bli överbevisad.
Citera
2013-11-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Säger inte detta en del om reaktioner...han sitter åtalad för styckmord och både berättar att han skulle kunna mörda ngn som gjorde hans familj illa och att han skulle kunna döda ngn om han inte hade funktionshinder därför att de gör honom svag. Men då skulle han ta hjälp av kompisar...

Vilken fantasi värld lever du i om du säger ngt sådant och är mordåttalad????

Inger Haupt (reporter): -Men vad har det här med mordet att göra? undrar 22-åringens advokat, Bo Forssberg.

Inger Haupt (reporter): -Jag undrar vad du har för beteende i en pressad situation, säger åklagaren till 22-åringen..

Inger Haupt (reporter): 22-åringen blir uppröd över diskussionen om hans avlidna hund.

Inger Haupt (reporter): -Om du tror att jag dödade min hund kan du hänga dig, sa han till åklagaren Schönbeck.
Uttalande som inte är så märkvärdigt med tanke på hur KJ liv ser ut i stort?
Citera
2013-11-09, 21:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om min hund eller för den delen mina barn skulle skada sig tror jag faktiskt att jag också hade kastat mig på google för att ta reda på så mycket som möjligt. Jag kan inte se det märkliga i att KJ googlat på hundens anatomi vid tillfället som hunden påstås ha skadat sig.

Inget märkligt i att KJ gjort det, nej. Och det var säkert heller inte första gången han googlat på hundens anatomi. Utredarna har förmodligen påverkats av byskvallret runt hundens död. Att KJ blir upprörd i rätten finner jag heller inte märkligt, det kan vara en blandning av dåligt samvete för vanskötseln och vrede för att anklagas för att ha tagit ännu ett liv, förutom det han står åtalad för.
Citera
2013-11-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nope. Han har en sushirestaurang, dom var på en annan restaurang. Eller har jag missat ngt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in