Citat:
Så du menar att Inge Barsk, för att ta ett exempel, på inget vis kunnat påverka utredningen?
Att du samtidigt tycker att Esa Rano-fallet sköttes "galant" bara för att man fick en fällande dom är ju anmärkningsvärt.
Som sagt var: med ditt ursprungliga resonemang skulle ingen undersökas någonsin, eftersom man enligt dig inte ska undersöka en person innan den är misstänkt. Alltså en logisk vurpa.
Du kan inte med säkerhet svara på vad man hade hittat om man utsatt andra i utredningen för samma granskning som KJ. Däremot vet vi att det finns gott om saker man inte hittat och det beror ju på något.
Det råder ju inget tvivel om att utredningen visat intresse för MB, med tanke på antalet förhör. Samtidigt bortser man helt från att han ljuger på flera ställen i förhören, alternativt att hans fru ljuger.
Det leder inte till följdfrågor.
Eventuella medgärningsmän tycks man knappt ha sökt efter.
Om jag tolkar dig rätt är det optimala att hitta en misstänkt och därefter blunda för allt annat, vad som ön dyker upp ska man inte undersöka övriga personer mer. Man har ju redan en misstänkt.
Som sagt var: du svamlar.
Att du samtidigt tycker att Esa Rano-fallet sköttes "galant" bara för att man fick en fällande dom är ju anmärkningsvärt.
Som sagt var: med ditt ursprungliga resonemang skulle ingen undersökas någonsin, eftersom man enligt dig inte ska undersöka en person innan den är misstänkt. Alltså en logisk vurpa.
Du kan inte med säkerhet svara på vad man hade hittat om man utsatt andra i utredningen för samma granskning som KJ. Däremot vet vi att det finns gott om saker man inte hittat och det beror ju på något.
Det råder ju inget tvivel om att utredningen visat intresse för MB, med tanke på antalet förhör. Samtidigt bortser man helt från att han ljuger på flera ställen i förhören, alternativt att hans fru ljuger.
Det leder inte till följdfrågor.
Eventuella medgärningsmän tycks man knappt ha sökt efter.
Om jag tolkar dig rätt är det optimala att hitta en misstänkt och därefter blunda för allt annat, vad som ön dyker upp ska man inte undersöka övriga personer mer. Man har ju redan en misstänkt.
Som sagt var: du svamlar.
Neppeligen kan Inge B ha påverkat en utredning där åklagaren är förundersökningsledare och där rikskrim har medverkat eller där SKL analyserar spår. Inte en enda chans i helvete att en enskild konstapel kan påverka i det här omfattande fallet.
Jag talar om Stenvall fallet inte om Ranofallet.
Jo man ska undersöka precis som man gjort här, men då faktum framkommer, så behövs ingen annan utredning på en random persons mobiltelefon. Jag tror att man är utbildad och kompetent på sitt arbetsområde och att dom kan utföra en förundersökning och driva den helt korrekt efter den bevisningen som framkommer. Det är det däremot inte många i den här tråden som kan.
Man hade inte hittat offrets blod i någon annan bil och inte heller likdoft.
Man hade inte sett att offrets sista timmar i livet va hos någon annan.
Man hade inte funnit en tejprulle hos någon annan med blod från offret i annans badrum.
Man hade inte funnit arbetshandskar med offrets blod och annans DNA i någon annans bagage.
Man hade inte funnit kontakt DNA på vristen efter tvättning av ben från någon annan.
Man hade inte funnit en blodig påse med offrets DNA i någon annans bagage med någon annans fingeravtryck på-
Visat intresse för MB är en tolkningsfråga. Och om jag påstår att man spanade på KJ tidigt i utredningen så finns det underlag för det. Däremot har man noga hört honom och kartlagt hans mobilsignaler. Sen är det som sagt en tolkningsfråga om man anser att någon är skyldig för att dom pippat med någon eller anser att en otrogen karatelärare är misstänkt, men det faller på sin egna orimlighet i det här fallet eftersom man faktiskt hittade graverande spår hos just KJ.,
Det va också den sista adressen som offret befann sig hos-
Nej man blundar inte man har teknisk bevisning och indicier på vem som anses vara skyldig, och det går inte att tillgodose allas åsikter i en mordutredning. Dom arbetar efter den kompetensen dom har och det är tillräckligt anser jag,.
Du svamlar om konspirationer om enskilda poliser i Boden det håller inte helt enkelt.
Det är pinsamt inget annat och du får sluta peka ut personer utan minsta underlag.
Dina argument om att man inte utrett tillräckligt lämnas därhän som det så fint heter.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-27 kl. 02:34.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-27 kl. 02:34.