2013-11-09, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Varför ska man förkasta uppgifter om att hon rört sig utanför lägenheten men hålla fast i en mycket vag vittnesuppgift som även om den stämde inte skulle bevisa något alls?

Vittnet som säger sig ha sett någon som kan vara en asiat är ju mycket osäkert, hon har ingen aning om det var VB eller ens en asiat faktiskt.
vittnet som sett KJ bära ut någonting stort ur lägenheten tillsamans med en annan ung man säger ju faktiskt att det var KJ. Han är granne och känner till KJ sedan tidigare.

Menar du att det finns ett vittne som säger sig ha sett VB röra sig utanför lägenheten? Du syfrar förstås då på kvinnan som inte är säker på om det var en asiat hon sett. Samtidigt kallar du vittnesuppgiften från KJs granne för vag trots att han verkligen pekar ut KJ.
Citera
2013-11-09, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Ok, men ett motiv är ju inte lika med att man är gm. Skulle det vara så att alla som hade motiv för att mörda verkligen gjorde det också, så skulle det inte finnas mycket folk kvar.

absolut har du rätt... men om vi jämför motiv vs. "naturliga kontakter" så vinner "motiv" alla
dagar i veckan.
Citera
2013-11-09, 01:37
Bannlyst
Citat:
Varför ska man förkasta uppgifter om att hon rört sig utanför lägenheten men hålla fast i en mycket vag vittnesuppgift som även om den stämde inte skulle bevisa något alls?
Det kan fortfarande vara KJ som klippte henne på väg bort från lgh.
Tycker inte det finns nån anledning att tvivla på att det var VB som kvinnan såg runt 21:30 utmed vägen. Det var med största sannolikhet korrekt. Vad som hände sen är frågan. KJ , MB eller nån annan.
Citera
2013-11-09, 01:38
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Det finns inga överraskningar kvar dom har rätt gubbe även om det finns dåligt med DNA bevis så hade GM varit skyldig som faan bara för 15 år sedan, tyvärr nu för tiden räknas så räknas bara rena träffar?

Att åka dit för mord så krävs det tydligen som i England nu mer CCTV kamera övervakning
https://imageshack.us/a/img13/7974/5...3372999193.jpg

Kolla på Karln hur kan man tycka att en person utan droger kan se ut så här?

Nästa fråga blir hur kan man stycka en kropp utan droger och vara frisk?

Sista frågan är varför ingen bryr sig om dessa två viktiga frågor?
Inte kan det vara så illa att folk skiter i hur det går bara dom år skriva på Flashback?

Även om DNA-bevisen varit 4 hade man inte styrkt mord.
I dagsläget har man ju i praktiken ingenting av substans.
Citera
2013-11-09, 01:42
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vittnet som säger sig ha sett någon som kan vara en asiat är ju mycket osäkert, hon har ingen aning om det var VB eller ens en asiat faktiskt.
vittnet som sett KJ bära ut någonting stort ur lägenheten tillsamans med en annan ung man säger ju faktiskt att det var KJ. Han är granne och känner till KJ sedan tidigare.

Menar du att det finns ett vittne som säger sig ha sett VB röra sig utanför lägenheten? Du syfrar förstås då på kvinnan som inte är säker på om det var en asiat hon sett. Samtidigt kallar du vittnesuppgiften från KJs granne för vag trots att han verkligen pekar ut KJ.

Men han har fortfarande inte sett vad som bars ut. Det kan ha varit ett lik eller rent av ett helt lik, men han har ju ingen aning.
Att bära saker gör en inte till en mördare.

Precis som i alla uppmärksammade fall dyker det efter ett tag upp folk som vill vara delaktiga genom att ha sett "något" som ändå är så ospecifikt att det har noll betydelse.

Att det andra vittnet är mer öppen för vad som betraktats kan ju ha att göra med att hon inte vill ha en avgörande betydelse för fallet, men ändå vill delge det hon trott sig se.
Citera
2013-11-09, 01:45
Bannlyst
Citat:
Den fråga man får ställa sig då är: har KJ varit väldigt bra på att städa eller har man sökt hos för få personer?

tror varken MB eller KJ gjort det..ingen susning vem som lagt upp det hela ..there is
a killah at loose!
Citera
2013-11-09, 01:47
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Det kan fortfarande vara KJ som klippte henne på väg bort från lgh.
Tycker inte det finns nån anledning att tvivla på att det var VB som kvinnan såg runt 21:30 utmed vägen. Det var med största sannolikhet korrekt. Vad som hände sen är frågan. KJ , MB eller nån annan.

Poängen med det vittnet är ju att vi fortfarande inte ens har en vag tidslinje.
Hon kan ha dödats 18, 19, 20 eller 22. Hon kan för allt i världen ha dödats flera dagar senare.

Grannarna som hörde skrik är ju relativt lite värda när det finns vittnesuppgifter om VB utomhus och inte ens åklagaren tror att mordet inträffade i lägenheten.

Jag tycker man borde gjort denna förundersökning grundligare och beaktat fler personer, gjort fler husisar och tekniska sök.
Då hade man kanske haft mer att gå på.
Citera
2013-11-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vi ska nog inte lägga mycket vikt i när KJ säger att VB gick från hans lägenhet eftersom ingen sett henne gå därifrån och KJ ljuger ju hej vilt hela tiden.

Det som jag är mest fundersam över just nu är var VB mördades, var hon styckades, såg vittnet rätt som såg KJ och en annan person bära ut någonting stort från lägenheten?
Sen undrar jag också om experterna har någon teori om när i förhållande till döden kroppen styckats, det borde väl gå att ha en teori om?

Om inte lägenheten är mordplatsen varför finns i så fall blodet i bagaget?
Kan KJs besök hos brorsan syftat till att hämta plast att vira in kroppen i?

Ja frågar du KJ, vilket åkl (tror det var AB) gjorde i rätten igår, blir svaret: "Bara för att titta till honom och se hur han har det. Jag kände mig ensam" (enl NSD-rapportering).
Har tidigare varit inne på att KJ åkt till brodern dels för att lasta ur skuffen men också för att hämta sånt han behöver, som tex emballage till kroppen.
Åkl ställde ju flera frågor om KJ och garaget. Åkl: Besökte du garaget? KJ: Inte vad jag minns. Åkl: Tog du med dig något därifrån? KJ: Inte såvitt jag minns.
KJ nämner också att han inte får gå in i garaget "eftersom mina föräldrar inte litar på mig". (?)

Tror att KJ bröt mot garagebesöksförbudet och åkte tillbaks med en presenning i skuffen.
Citera
2013-11-09, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Det finns inga överraskningar kvar dom har rätt gubbe även om det finns dåligt med DNA bevis så hade GM varit skyldig som faan bara för 15 år sedan, tyvärr nu för tiden räknas så räknas bara rena träffar?

Att åka dit för mord så krävs det tydligen som i England nu mer CCTV kamera övervakning
https://imageshack.us/a/img13/7974/5...3372999193.jpg

Kolla på Karln hur kan man tycka att en person utan droger kan se ut så här?

Nästa fråga blir hur kan man stycka en kropp utan droger och vara frisk?

Sista frågan är varför ingen bryr sig om dessa två viktiga frågor?
Inte kan det vara så illa att folk skiter i hur det går bara dom år skriva på Flashback?

Det är lika illa med kvinnofridsbrott å grova misshandlar finns det inte på kamera har det aldrig skett?

Detta är för djävligt ! GM i detta fall blir aldrig fri i vilket fall.
Citera
2013-11-09, 01:52
Medlem
Citat:
Även om DNA-bevisen varit 4 hade man inte styrkt mord.
I dagsläget har man ju i praktiken ingenting av substans.

Precis. Och nu går det inte att "backa" bandet. Dom sitter där med en väldigt dålig förundersökning i knät. Och en massiv riksmedia bevakning.

Det enda kort dom har kvar i leken. Är att få KJ att bryta ihop och erkänna.

Det tror jag inte kommer att hända.
Citera
2013-11-09, 01:54
Medlem
Det som pekar ut KJ som mördare är den tekniska bevisningen med blodet i bagageluckan som starkaste kort. Sedan finns ju alla indicier som skall läggas ovanpå den tekniska bevisningen. Sista person som med säkerhet såg hene vid liv, likhundens markering i bagaget, försvunna saker som kniv, stickverktyg, ryggsäck, KJs besök vid ödehuset, alla märkliga lögner (om ödehuset, tidpunkt när VB skulle ha lämnat lägenheten, längden på besöket hos brorsan, telefonuppringningarna till VB efter mordet, osv.)märkligt beteende under sök, lstan kan göras lång.

Att någon ens kan ha i åtanke att inte KJ är skyldig är för mig en gåta, endast frågan om någon annan är inblandad står öppen.
Citera
2013-11-09, 01:55
Bannlyst
Citat:
Poängen med det vittnet är ju att vi fortfarande inte ens har en vag tidslinje.
Hon kan ha dödats 18, 19, 20 eller 22. Hon kan för allt i världen ha dödats flera dagar senare.

Grannarna som hörde skrik är ju relativt lite värda när det finns vittnesuppgifter om VB utomhus och inte ens åklagaren tror att mordet inträffade i lägenheten.

Jag tycker man borde gjort denna förundersökning grundligare och beaktat fler personer, gjort fler husisar och tekniska sök.
Då hade man kanske haft mer att gå på.

du är rätt ute hela vägen... problemet är dock vilken kraft och momentum försvararna har (GAMMAL PAJAS försvars CLOWN UTAN KOLL!!).. i detta fall har Cibba ingenting att gå på...han är ju sin egen försvarsadvokat under större delen av eftermidagen) skrämmande!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in