2013-11-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Han nämnde inte ens det.

Hoppas på en fällande dom. Speciellt för att hans planteringsteori är inte det minsta rimlig. Och rimligt tvivel är vad som krävs. Plus alla indicier, så borde han bli fälld.

Kanske om han fälls och det inte spelar nån roll, så erkänner han till slut.
Skulle vara intressant att göra det man gjorde med Ted Bundy för att få honom att berätta om brotten utan att erkänna.
"Du har inte mördat nån, men OM du hade gjort dom här brotten, hur skulle du ha gått till väga?"
Extremt intressant att läsa. Smart sätt att få reda om brottet utan att den misstänkte behöver erkänna något rent teoretiskt och juridiskt.
Det är så de bland annat gått till väga med KJ och då skulle han ha strypt offret, om han gjort det perfekta brottet...mkt intressant tycker jag
Då jag läste kriminalsociologi så var det intressanta att sätta sig in i brottslingarnas hjärna och hur de tänker och hur man fångar en seriemördare. Otroligt intressant!
Citera
2013-11-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför att han har tagit reda på var KJ brukade hålla till, planterade lite bevis i bilen och därefter hittade benen? Tja, det är också en teori, eller vart vill du komma?
Ungefär åt det hållet ja..varför låsa sig på bara KJ och MB ? Vet någon om denne man känner MB?
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Nä fast, inte googlar du på hundens anatomi, när hunden bitit på en elsladd, då ringer du väl veterinär, eller försöker med hjärt och lungräddning, och googlar du som hundägare, googlar du nog på första hjälpen, hund, el chock eller liknande.

Tycker det mer ser ut som att han har ett intresse för att testa på hunden först en styckning. Innan han beslöt sig av någon sjuk anledning att göra det på V.B

Motiv? ehm, behövs det när människan i fråga "kanske" är sjuk, eller "eventuellt" har en störning...?

KJ kansje googlade hundens anatomi, för at ta reda på var precis hjärtat sitter på en hund, om han ville försöka med hjärt och lungräddning?
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Det finns en grej som gör att MB inte kan ha planterat blod i KJ: bil. Nämligen den att bagageluckan går endast öppna inifrån bilen. Och det har KJ berättat i förhör att han alltid hade bilen låst. Det för att han ofta hade dyra soft-airgun och dylikt därbak. Men när polisen konfronterade honom med att de hittat blod från VB i hans bil utan att säga var så ändrade KJ sin berättelse .Att han är slarvig med att låsa plus att han nämnde att blodet i bagageutrymmet måste varit planterat där av någon/några trots att han då ens inte visste att det var i bagageutrymmet man hittat blodet från polisens sida.

I rätten berättar han att bilen låses vid de tillfällen han förvarar vapen i den, aldrig annars. Och kommer jag inte ihåg helt fel nämner han även att bagageutrymmet var tomt vid tiden för VB:s försvinnande.
Citera
2013-11-09, 22:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Martin N*gots inlägg på fb förbryllar fortfarande och som jag tror mig minnas ska inlägget gjorts den 9 maj (rätta mig om jag har fel). De 2 frågor hen ställer och dess innehåll kamoufleras som lös info, trots att man kan utläsa att hen vet exakt. "i nån bil". Det känns uppenbart att hen vet exakt bil. Båda frågorna kunde avslutats med utropstecken. Ser onekligen ansträngt ut.
Det blir ju en blåslampa åt KJ:s håll. Är det en kompis? KJ? Eller annan?

2 andra frenetiker som saknas är bod*ngrabb (under VB:s försvinnande) och Akro*aten (då VB:s kvarlevor hittas). Är de helt borta?

Citera gärna det inlägget så slipper vi leta.

Det är alltid intressant att gå tillbaks och titta på vad som sagts.
Citera
2013-11-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Just den frasen känns som RWC[..]

Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
[..]Nej, maximalt en bekant till honom som är RWC (om ens det).[..]

Då vet vi.
Du tycker inte "IN SUPPORT OF HELLS ANGELS" bör kopplas till vare sig HA eller RWC.

Jag tror iofs. inte att dessa organisationer har något med topic att skaffa.
Dock tror jag såväl AN som MB har goda känningar i dom båda.
Citera
2013-11-09, 22:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Ungefär åt det hållet ja..varför låsa sig på bara KJ och MB ? Vet någon om denne man känner MB?

Det var en bra fråga. Ska kolla på hans fejja. Fast de kan ju känna varandra ändå.
Citera
2013-11-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det är så de bland annat gått till väga med KJ och då skulle han ha strypt offret, om han gjort det perfekta brottet...mkt intressant tycker jag
Då jag läste kriminalsociologi så var det intressanta att sätta sig in i brottslingarnas hjärna och hur de tänker och hur man fångar en seriemördare. Otroligt intressant!

Hoppas iaf att det kommer nån gång när han inte känner att han har nåt att förlora. Iaf liksom vad han gjorde utav händerna och förklarar händelseförloppet. Så att vi i tråden får lite ro

Det är väldigt intressant, speciellt med Bundy som ändå var smart och kunde analysera sina egna brott. Då får man ut så mycket av sådana samtal. Men sen var han väldigt manipulativ och det måste man ha i minnet när man läser boken.

Det tror jag KJ också är. Han manipulerar sin omgivning med sitt funktionshinder.
Citera
2013-11-09, 22:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1

Jag är absolut inte låst på KJ,, MB, AN, AB, AF, L*vi, Herz*ergarna m.fl. är exempel på tänkbara GM, dock tror jag att KJ är insyltad på ett eller annat vis.
Citera
2013-11-09, 22:49
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citera gärna det inlägget så slipper vi leta.

Det är alltid intressant att gå tillbaks och titta på vad som sagts.

Gjorde just det och igen:

http://i.imgur.com/mgzGtaN.jpg
Citera
2013-11-09, 22:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var en bra fråga. Ska kolla på hans fejja. Fast de kan ju känna varandra ändå.

Har ingen fejja vad jag kan se, kollade för någon timme sedan, kanske missade den?
Citera
2013-11-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Med tanke på att du har ett visst track record på att förege dig vara synnerligen initierad också med rätt klent kunskapsbagage - har du nån länk till nån internetsajt där man kan köpa likdoft på burk?

1. Jag vet allt som jag påstår, lita på mig.

Här får du en länk http://leerburg.com/cadaver.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in