2013-11-09, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Kort och gott...
Enda vagen jag kan bli overtygad om att Kj ar helt oskyldig ar om jag ar saker pa att nagon har planterat blodet i hand bagage pa bilen.
Om det visade sig att det blodet var ditplanterat sa kan jag ganska enkelt overtalas att blodet pa tejprullen ocksa ar ditplanterat.
Men arligt talat,hur stor ar chansen?

Jag vill att nagon ska overtyga mig om att KJ at oskyldig,men ingen ar ens i narheten.

ingen som behöver göra det heller, det som krävs är att KJ är till 99 procent skyldig för att bli fälld för
mord. Detta fall är rätt enkelt..ingen kommer bli skyldig. Ingen mordplats, inget motiv, inget mordvapen.
Citera
2013-11-09, 01:24
Medlem
CleanFoxs avatar
Tror att KJ kände sig tillintetgjord, bortgjord, överspelad och besegrad av U.S utfrågning då det kom till hundens dödsdatum och datumen för sms:en om att grabben gått bort.
Han klarade inte att inför sittande rätt bli påkommen med att glida på sanningen och lyckades inte slingra sig ur punggreppet som åklagaren fick på honom.
Därav hans verbala utfall.

http://imgur.com/XpGCNCw
Citera
2013-11-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
håller inte med dig, finns inget motiv, finns ingen mordscen, finns inga mordvapen...räcker så...det är
detta TR kommer förhålla sig till..

Som jag skrivit förut så är jag inte helt säker att det blir en fällande dom pga av bristen på just det nu nämner, men att han på ett eller annat sätt är inblandad i detta och vet vad som hänt är jag övertygad om. Det borde stå utom rimligt tvivel att KJ i vart fall hanterat hennes döda kropp så att han minst kommer dömmas till brott mot giftefriden kan vi nog räkna med. Att han är utsatt för någon konspiration där någon planterat blod och låtit ett lik legat i hans bil bara för att "plantera" likdoft kommer tingsrätten aldrig köpa. Men det gäller ju också att bevisa att han faktiskt även dödat henne vilket kan bli problematiskt.

Mats Alm någon?
Citera
2013-11-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

De här sms-en skulle kunna ge svar på hur stor fara VB uppfattade att hon befann sig i, men gissningsvis var hon i KJs våld på något sätt. Tänk om MB uppfattat att VB behövt hjälp och begett sig till KJs, tänk om... och tänk om det gått att sms-a 112. Det verkar som om VB inte kunde prata, eftersom hon skriver "svara, svara", och inte "ring".

Det går nog att räkna fram exakt hur många bokstäver och siffror SMS:en som VB skickade hade utifrån operatörernas data.
Citera
2013-11-09, 01:26
Medlem
Vi ska nog inte lägga mycket vikt i när KJ säger att VB gick från hans lägenhet eftersom ingen sett henne gå därifrån och KJ ljuger ju hej vilt hela tiden.

Det som jag är mest fundersam över just nu är var VB mördades, var hon styckades, såg vittnet rätt som såg KJ och en annan person bära ut någonting stort från lägenheten?
Sen undrar jag också om experterna har någon teori om när i förhållande till döden kroppen styckats, det borde väl gå att ha en teori om?

Om inte lägenheten är mordplatsen varför finns i så fall blodet i bagaget?
Kan KJs besök hos brorsan syftat till att hämta plast att vira in kroppen i?
Citera
2013-11-09, 01:27
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
ingen som behöver göra det heller, det som krävs är att KJ är till 99 procent skyldig för att bli fälld för
mord. Detta fall är rätt enkelt..ingen kommer bli skyldig. Ingen mordplats, inget motiv, inget mordvapen.

Den fråga man får ställa sig då är: har KJ varit väldigt bra på att städa eller har man sökt hos för få personer?
Citera
2013-11-09, 01:28
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Alla kvinnor går bort efter Y-kromosomer är manliga. Glöm inte bort mutation som sållar bort ett stort antal personer. Att Boden skulle vara inavlat är bara en fånig fördom som inte behöver en närmare diskussion. Sålla sedan bort alla personer med alibi osv så blir det ännu färre potentiella träffar. Sen att KJ var den sista kända som såg VB höjer ju sannolikheten för att det är hans dna. Så nä, sannolikheten är INTE större att det är någon annan än KJs DNA på vristen.
I det fetade ligger en vanlig fälla när man värderar indicier. Man kan inte använda ett indicium för att höja sannolikheten på ett annat och ändå ha det första kvar med oförändrad styrka vid en slutlig sammanställning. Då använder man värdet av det första indiciet två gånger och det blir fel.
Citera
2013-11-09, 01:28
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vi ska nog inte lägga mycket vikt i när KJ säger att VB gick från hans lägenhet eftersom ingen sett henne gå därifrån och KJ ljuger ju hej vilt hela tiden.

Det som jag är mest fundersam över just nu är var VB mördades, var hon styckades, såg vittnet rätt som såg KJ och en annan person bära ut någonting stort från lägenheten?
Sen undrar jag också om experterna har någon teori om när i förhållande till döden kroppen styckats, det borde väl gå att ha en teori om?

Om inte lägenheten är mordplatsen varför finns i så fall blodet i bagaget?
Kan KJs besök hos brorsan syftat till att hämta plast att vira in kroppen i?

Varför ska man förkasta uppgifter om att hon rört sig utanför lägenheten men hålla fast i en mycket vag vittnesuppgift som även om den stämde inte skulle bevisa något alls?
Citera
2013-11-09, 01:30
Medlem
Citat:
motiv... jag utgår från mig själv... vad är jag kapabel till, och i vilka situationer...har jag mycket
att förlora (en fru, en familj, mina barn) då går jag all-in, precis som dom flesta.
Ok, men ett motiv är ju inte lika med att man är gm. Skulle det vara så att alla som hade motiv för att mörda verkligen gjorde det också, så skulle det inte finnas mycket folk kvar.
Citera
2013-11-09, 01:31
Medlem
RaffaPancamos avatar
Angående det svarta hårstrået på smörflaskan: ponera att det är VB:s?
Vad spelar det för roll?
Har smöret använts i en sexlek?
Citera
2013-11-09, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Den fråga man får ställa sig då är: har KJ varit väldigt bra på att städa eller har man sökt hos för få personer?

du vet själv svaret..KJ är självklart en katastrof att städa (ungefär som mig)...men jag tror inte det är MB...ja va ska man säga....är själv uppfostrad i nittiotalets dödsmetalscen...
Citera
2013-11-09, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Varför ska man förkasta uppgifter om att hon rört sig utanför lägenheten men hålla fast i en mycket vag vittnesuppgift som även om den stämde inte skulle bevisa något alls?
Det finns inga överraskningar kvar dom har rätt gubbe även om det finns dåligt med DNA bevis så hade GM varit skyldig som faan bara för 15 år sedan, tyvärr nu för tiden räknas så räknas bara rena träffar?

Att åka dit för mord så krävs det tydligen som i England nu mer CCTV kamera övervakning
https://imageshack.us/a/img13/7974/5...3372999193.jpg

Kolla på Karln hur kan man tycka att en person utan droger kan se ut så här?

Nästa fråga blir hur kan man stycka en kropp utan droger och vara frisk?

Sista frågan är varför ingen bryr sig om dessa två viktiga frågor?
Inte kan det vara så illa att folk skiter i hur det går bara dom år skriva på Flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in