2013-10-23, 09:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om vi då utgår från ditt scenario att MB skulle vara boven....
han mördar och styckar och helt random lyckas plantera spår som leds till KJ som av en händelse råkar vara den som senast, känt iaf, såg VB i livet? Sicken röta!

Detta ifall Lalajlaj har rätt i att kJ var en främling för MB innan mordet alltså.

Jag måste ha missat upplägget för MB som GM som du presenterat. Kan du länka eller måste jag arbeta? :-)
Som sagt, bevisen hos KJ behöver inte vara planterade. De går att förklara på annat sätt. Något upplägg har jag inte presenterat.
Citera
2013-10-23, 09:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Ja ibland kan man faktiskt tro det. Sådant språkmissbruk och felstavningar i denna Fup att man undrar om personerna som skrivit rapporterna verkligen gått ur gymnasium med fullgoda betyg i ämnet Svenska?

Nu var det ju inte stavning utan dess innehåll hen menade. Hen "vet" nämligen från dag 1 vem som är skyldig och inte är det KJ iaf...nej KJ har man hållt där han är för att lura den egentliga mördaren.... allt enligt Jonkoping83 alltså.
Citera
2013-10-23, 09:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
MB visste ju ens inte vem KJ är hur skall han då veta va KJ har för bil och kunna plantera blod i bagageluckan?

Nej ni som tror på MB som mördare ni kan aldrig bli några bra kriminalare iallafall.
Hur fick MB 100 % vattentätt alibi?
Citera
2013-10-23, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Som sagt, bevisen hos KJ behöver inte vara planterade. De går att förklara på annat sätt. Något upplägg har jag inte presenterat.

Ok hur förklarar man så stora blodmängder från VB i KJ:s bil? Näsblod o annat trams är uteslutet.
Citera
2013-10-23, 09:52
Medlem
Sidan 1191 i FUP den 14/5 säger modern att hon ätit lunch med sonen, och även middag. Lunchen har hon inte ätit med sin son, hon var i möte hela dagen i Luleå. Hon ljuger.
Sen säger hon att han är slarvig på att låsa bil och lägenhet, och det gör hon för att skydda sin mördarson, så att det skulle ha funnits möjlighet för andra att besudla hans bil och lägenhet med bevismaterial.
Citera
2013-10-23, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur fick MB 100 % vattentätt alibi?

Han har alibi från ett restaurang-biträde. De var nämligen på restaurang den kvällen. Läs Fup.
Citera
2013-10-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag har också funderat över detta. Kan ju vara så enkelt att han fick "hjärnsläpp" och rörde benen...eller så är han av samma skrot och korn som KJ och den som hjälpt till att t ex bära ut och gömma VB (ett vittne hade ju sett något som var ca 150 cm långt bäras ut av två män ifrån KJs hus) och att han var med vid söken för att hålla koll.

När mer exakt såg detta vittne något som var runt 150 cm bäras ut från KJs hus av två män?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok hur förklarar man så stora blodmängder från VB i KJ:s bil? Näsblod o annat trams är uteslutet.
Varför tror du det är stora blodmängder? Titta på de här bilderna: http://img62.imageshack.us/img62/1821/kt42.jpg
Undre bilden föreställer en resårbotten, som SKL har hällt blod på. Jämför det sedan med bilden ovanför. Betänk att blodet är förstärkt med BlueStar för att synas. Hur mycket blod tror du att det är på den övre bilden jämfört med den undre? Lika mycket? 1/10? 1/100?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Sidan 1191 i FUP den 14/5 säger modern att hon ätit lunch med sonen, och även middag. Lunchen har hon inte ätit med sin son, hon var i möte hela dagen i Luleå. Hon ljuger.
Sen säger hon att han är slarvig på att låsa bil och lägenhet, och det gör hon för att skydda sin mördarson, så att det skulle ha funnits möjlighet för andra att besudla hans bil och lägenhet med bevismaterial.

Såklart hon skyddar sin son! Hade min son gjort detta hur sjukt det nu är så hade jag ju inte velat att han åkte dit på det..
Citera
2013-10-23, 09:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han har alibi från ett restaurang-biträde. De var nämligen på restaurang den kvällen. Läs Fup.
Inte efter 20:39. Vad har han för alibi efter det?
Citera
2013-10-23, 09:57
Medlem
Oavsett vilket så ljuger hon om 14/5.
Citera
2013-10-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hehe, nä knappast.

Det finns heller inget som talar för, kommunikation eller vittnesuppgifter, att MB kände till KJ förrän efter VB försvann. Först då började han söka information om KJ på nätet, förmodligen av samma anledning som alla vi andra.

Jag ser det scenariot som helt orimligt, det finns inget som helst stöd för detta.

Jag ser också scenariot MB = GM som orimligt, av skäl jag redovisat tidigare. Dock vill jag invända lite mot ovanstående: Det finns väl en hel del omständigheter som talar FÖR att MB känt till KJ?
1. Boden är inte stort och snacket går (som vi sett)
2. VB pratade om MB med KJ. Inte osannolikt att även det omvända gällde.
3. MB hade en kvinnlig "kontakt" nästgårds KJ
4. Minst Mi*ha, och troligen flera gemensamma bekanta
5. De berömda "försvunna SMS:en", skickade hemifrån KJ, kan specifikt ha pekat ut KJ

(Edit: Dock ingen teknisk bevisning, dvs något som gills i rätten. Men "omständigheter" finns det)
Senast redigerad av SanLiTun 2013-10-23 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in