Citat:
På sätt och vis förstår jag att många av er fortfarande håller på och råddar runt i MB och AN:s resp. utsagor om kvällen den 4:e.
Det är ju enklare att försöka förklara bort en enda omständighet - i detta fallet alibit - än att på allvar försöka ge sig på hela listan av grejer som är mer eller mindre besvärande för KJ. Själv är jag för enkelt funtad: Vad tjänar det till just nu att tjafsa om detta när blodet i bakluckan, likhundsmarkeringen, blodet på tejprullen, DNA:et på kroppen, ljugandet om samtalen, besöken vid gula huset, ryggsäckar och knivar som saknas, larmsamtal från VB:s telefon och obefintliga pejlingar från den sen en bit innan hon sägs ha lämnat hans lägenhet står som en stor mur av saker som måste förklaras med mer eller mindre skruvade alternativhypoteser. Det enda intressanta scenariot vore ett misstänkt medgärningsmannaskap. Det får man gärna tro om man vill, precis som jag är fri att tycka att såna teorier är foliehattande och inget annat.
Det är ju enklare att försöka förklara bort en enda omständighet - i detta fallet alibit - än att på allvar försöka ge sig på hela listan av grejer som är mer eller mindre besvärande för KJ. Själv är jag för enkelt funtad: Vad tjänar det till just nu att tjafsa om detta när blodet i bakluckan, likhundsmarkeringen, blodet på tejprullen, DNA:et på kroppen, ljugandet om samtalen, besöken vid gula huset, ryggsäckar och knivar som saknas, larmsamtal från VB:s telefon och obefintliga pejlingar från den sen en bit innan hon sägs ha lämnat hans lägenhet står som en stor mur av saker som måste förklaras med mer eller mindre skruvade alternativhypoteser. Det enda intressanta scenariot vore ett misstänkt medgärningsmannaskap. Det får man gärna tro om man vill, precis som jag är fri att tycka att såna teorier är foliehattande och inget annat.
Det finns en mening som betyder så otroligt mycket för oss människor. En mening som gör folks dag, vecka, månad ja till och med år. Och det är " - Vad var det jag sa?!".
De som blundar för allting som talar för KJ som gärningsman vet om att om han blir dömd. Om han erkänner så var det ju innerst inne inte så konstigt för allting pekade på det. Oavsett hur mycket man tycker det just nu pekar på MB.
Men om hela storyn får en underlig twist och det visar sig att man faktiskt får bevis för att det är MB som är gärningsmannen. Då får man säga den magiska meningen här " - Vad var det jag sa?!".
Själv tillhör jag en av dem som tror KJ är skyldig till 100% men jag önskar ändå att de varit mer grundliga när det gäller MB. Det kanske de har varit i de där 3000 sidorna som vi inte har sett, men som det ser ut just nu så skulle man ha kunnat undersöka honom ännu närmare i FUP. Åtminstone så att alla kan utesluta honom helt. Jag har hela tiden trott att han gjort allting på egen hand men tycker sängdiskussionen som hetade upp tråden denna helg är väldigt intressant. Jag skulle vilja veta vem det är som har hjälpt honom att bära ut den. Kanske den personen är lättare att pressa i ett förhör?
Men som jag ser det så lever tråden för att folk spekulerar om alternativa gärningsmän. Även om jag tycker tejpdiskussionen inte direkt gör tråden intressantare.
Skulle KJ vara oskyldig så hör jag mer än gärna 500st " - Vad var det jag sa?!". För inte vill man se fel man bli dömd för ett brott.