2013-10-28, 22:43
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hånade henne? Tycker det är troligare att plastpåsens tejpning fastnat i håret och på halsen. Kan ju inte ha varit så trevligt med en styckad kropp och det slafsiga hanterande av kroppen tycker jag mer tyder på en vilja att göra sig av med den så fort som möjligt. Huvudet vad jag förstår låg bakom ngn sten och inte i den grävda " graven". Ngn som vet om hon hade plastpåsen på huvudet då hon hittades? Det är också otydlig information om kroppen och huvudet var avskilda med varandra då man pratar om en torso.
Ngn som vet?
Om så hade varit hade han plockat bort tejpen, noga som han var med att tvätta kroppen med vatten. Nej, han ville faktiskt håna henne vilket även styckningen tyder på.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hånade henne? Tycker det är troligare att plastpåsens tejpning fastnat i håret och på halsen. Kan ju inte ha varit så trevligt med en styckad kropp och det slafsiga hanterande av kroppen tycker jag mer tyder på en vilja att göra sig av med den så fort som möjligt. Huvudet vad jag förstår låg bakom ngn sten och inte i den grävda " graven". Ngn som vet om hon hade plastpåsen på huvudet då hon hittades? Det är också otydlig information om kroppen och huvudet var avskilda med varandra då man pratar om en torso.
Ngn som vet?
Enligt FUP fanns inte påsen kvar. Obduktionsprotokollet säger inte att huvudet var avskiljt, och det hade det tveklöst sagt om så var fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
På sätt och vis förstår jag att många av er fortfarande håller på och råddar runt i MB och AN:s resp. utsagor om kvällen den 4:e.

Det är ju enklare att försöka förklara bort en enda omständighet - i detta fallet alibit - än att på allvar försöka ge sig på hela listan av grejer som är mer eller mindre besvärande för KJ. Själv är jag för enkelt funtad: Vad tjänar det till just nu att tjafsa om detta när blodet i bakluckan, likhundsmarkeringen, blodet på tejprullen, DNA:et på kroppen, ljugandet om samtalen, besöken vid gula huset, ryggsäckar och knivar som saknas, larmsamtal från VB:s telefon och obefintliga pejlingar från den sen en bit innan hon sägs ha lämnat hans lägenhet står som en stor mur av saker som måste förklaras med mer eller mindre skruvade alternativhypoteser. Det enda intressanta scenariot vore ett misstänkt medgärningsmannaskap. Det får man gärna tro om man vill, precis som jag är fri att tycka att såna teorier är foliehattande och inget annat.
Tycker du har greppat detta bra. Frågan är om pappan hjälpt till utifrån att hans son " hittat" en kropp. Men då tycker jag inte han borde få vara med sin son i rättssalen förutom då han vittnR eftersom han bör isåfall ha varit på tal om att dölja en brottslig handling.
Citera
2013-10-28, 22:45
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var kan man hitta/läsa "den tretusensidiga slasken" ?
Har du ett link?
Jag har redan downloaded FUP, men ser ingen tretusensidig "slask"

På förhand tack

Den måste beställas från polisen (eller var det tingsrätt?) Ingen i tråden har gjort det än så vitt jag känner till.
Citera
2013-10-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Om så hade varit hade han plockat bort tejpen, noga som han var med att tvätta kroppen med vatten. Nej, han ville faktiskt håna henne vilket även styckningen tyder på.
Kan han ha gjort styckningen i vatten därav att hon var tvättad?
Men varför håna henne för hennes skador? ( ang tejpningen på hals och huvud)
Citera
2013-10-28, 22:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium
Exakt så. Enligt de själva så förhöll det sig minsann på detta viset. Jag försökte, om än väldigt otydligt, ge en bild av varför deras vittnesmål skiljer markant. De vill inte lämna alltför samstämmigt vittnesmål för då framstår det i sig som märkligt. Att de vet exakt när de gick och la sig och vad de gjorde, och de vill väldigt gärna att allt fokus riktas åt ett annat håll. Hypotetisk konversation kan ha sett ut så här:
"-Hur gör vi med förhören nu då?"
"-Skitsamma, så lite detaljer som möjligt!"
"-Men alla SMS som hon skickade då, kommer det inte ställas frågor?"
"-Låt de fråga vad f*n de vill! Vi kom hem, vi gjorde inte ett skit, sen somna vi PUNKT"
"-När somnade vi då?"
"-Det var då ett jävla tjat! Om du bara kniper käft så ordnar det sig ska du se"

Ursäkta, men det där är ett "Damned if you do, damned if you don't-resonemang". Kan du beskriva ett vittnesmål från dem som du inte hade sett som "misstänkt"? Total överensstämmelse? Mittemellanöverensstämmelse? Ingen överensstämmelse?

Jag är helt säker på att om deras historier hade stämt till punkt och pricka så hade vi kunnat bocka av minst 50 inlägg här senaste veckan om att det var "skumt" eller "mycket misstänkt"
Citera
2013-10-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt FUP fanns inte påsen kvar. Obduktionsprotokollet säger inte att huvudet var avskiljt, och det hade det tveklöst sagt om så var fallet.
Så allt tar om torso och hittat huvud bakom en sten var falskt? Hänvisar till olika media samt den person som hittade graven
Citera
2013-10-28, 22:48
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Kan han ha gjort styckningen i vatten därav att hon var tvättad?
Men varför håna henne för hennes skador? ( ang tejpningen på hals och huvud)
Jag tror att hon blev styckad i närheten av vattnet kring föräldrarnas sommarstuga.

edit: skadorna representerar VB:s karatekunskaper som KJ hånade genom att tejpa henne.
Senast redigerad av MossTrums 2013-10-28 kl. 22:52.
Citera
2013-10-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag tror att hon blev styckad i närheten av vattnet kring föräldrarnas sommarstuga.
Ja det kan nog vara så :/
Vet man om styckningen skett samma dag som hon mördades?
Citera
2013-10-28, 22:50
Medlem
RaffaPancamos avatar
Som sagt var: det som skiljer sig mest åt i MB och AN:s story är resan till restaurangen.
Det är helt enkelt saker man inte misstar sig om. Har man inte suttit och druckit fördrink så tror man inte att man har det.
Har man inte åkt taxi till restaurangen utan gått så blandar man inte ihop det heller.

Alltså ljuger man.
Citera
2013-10-28, 22:51
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Den måste beställas från polisen (eller var det tingsrätt?) Ingen i tråden har gjort det än så vitt jag känner till.

Nej du kan inte beställa "slasken". Det är bara KJ och hans advokat som kan få tillgång till den.
Citera
2013-10-28, 22:52
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ingen som har någon id'e varför försvaret kallar in vittnet LV. Han som var vid ödehuset 18/5. Behöver tips från någon för jag ser inte den solklara anledningen.

Jag nöjer mig i nuläget med att konstatera att BF lämnar en del att önska när han inlämnar vittnes-teman till tingsrätten. Inte sällan är dessa mer preciserade, och själva syftet med kallandet framgår i förväg. Om inte tingsrätt eller åklagare begär preciseringar av honom är det bara att vänta till huvudförhandlingen och höra/läsa vad försvaret önskar med vittnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in