2013-10-25, 23:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Enligt Hamilkar uppvisar han iaf en psykologisk profil som stämmer mycket bra överens med en våldsam och empatilös styckmördare. Själv känner jag mig inte alls lika övertygad. Men vi får se vad rättspsyk säger, dessa kvasivetenskapliga "experter".

Ungefär så sa man även om TQ har jag för mig, rättspsyk ger jag inte mycket för. Skillnaden mellan geni och idiot är hårfin, det är två sidor av samma mynt, typ.
Citera
2013-10-25, 23:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Se FUP, s. 420 Angående skadornas ålder.

angående skadornas ålder
att fynden i form av de skarpkantade skadorna (43, 44, 50-62, 74, 87-90, 96, 110-114) och underhudsblödningarna (34, 39, 75, 78) talar för att de uppkommit kort tid före döden;
att överhudsavskrapningarna och delningen vid handleden (35, 41) och höftleden (2, 6-8, 11, 12, 72, 73) på grund av intorkning och begynnande förruttnelse inte kan bedömas närmare avseende tidpunkten för deras uppkomst;

angående dödsorsaken
att fynden och omständigheterna starkt talar för att döden har orsakats av de skarpkantade lårskadorna med skador på lungor och hjärta med yttre och inre förblödning samt luftinträde till lungsäckarna;
angående dödssättet
att fynden och omständigheterna visar att döden har orsakats av annan person,

Citera
2013-10-25, 23:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det ett enda vittnesmål som säger att KJ är aggressiv, har kort stubin, är arg, hotfull osv? Jag hittar enbart det som talar för motsatsen. Är KJ verkligen typen som skulle mörda i affekt och därefter stycka offret?

Han försökte vid ett tillfälle tvinga en bil av vägen genom att köra in i den flera gånger. Orsaken var att bilisten körde om.

Han testade strypgreppet på Ida vid ett tillfälle.

Säkert ett klockrent mördarämne.
Citera
2013-10-25, 23:02
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack för det, ja då verkar det som om att den saken är utredd, och jag spolar ner min teori kring utbytt badkar. För inte kan det väl vara så att man har missat något i avloppen eller att det som eventuellt har funnits där har försvunnit? Har hundar fått sniffa i den här undersökningen av avloppen?

Enligt något inlägg här har ju likhundar markerat på något ställe i hans lgh och på en skurborste. Men i fup:en så står det att att hinkar och skurborstar har testats och inte visat på något blod alls. Och vad skulle man ha missat i avloppet som likhundar kan hitta men inte lab.prover? Hela lägenheten var väldigt smutsig, ett jämt lager smuts, inget ställe var mer tvättat än annat. Skulle han inte ha drällt en droppe blod ens (förutom på en tejprulle uppe på ett skåp? Känns märkligt.
Citera
2013-10-25, 23:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag pratar om tiden efter 20:39, då han var med sin fru bara. Innan dess var han på restaurang med sin fru och andra. Då anser jag att han har alibi.

Om han inte beställt jobbet? Han hade ju kommunicerat orden dö och döda i sin mobil 27 gånger oftare än ordet karate. Antingen hade han kommunicerat med VB och använt ordet döda och dö om och om igen eftersom cirka 35-40% av hans samtalskommunikation de senaste 87 dagarna var med VB. Alternativt hade han nyttjat resterande procent och använt ordet dö och döda i samråd med några andra personer som fick uppdraget att döda VB. Beställningen gick ut på att mordet skulle utföras som om KJ utfört det hela. Kroppsdelarna skulle enligt detta avtal levereras till KJ den 19/5. Händerna sparade dessa uppdragstagare i fall det skulle behövas i ett senare skede.

Som jag skrev tidigare var samtalskommunikations topp dagen innan hon mördades. Den 3/5 nyttjade han 95% av samtalskommunikation gentemot VB. Var det den dagen han brände iväg flertalet av träffarna på dö/döda?
.

Eller är det någon som har förslag på varför dö/döda var det näst mest vanliga ordet efter ordet sex?
Citera
2013-10-25, 23:04
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 420:

Skadorna 50-62 är skadorna märkta A-L på teckningen av ryggen. Jag vågar påstå att VB blödde ymnigt när hon dog.
Jaså, det vågar du? Vet du hur mänsklig vävnad fungerar? Ett smalt stickvapen som ger ett direkt dödande hugg behöver inte leda till några stora blödningar. En person som ligger på mage och blir dödad med ett (eller efterföljande flera) hugg i ryggen med ett smalt stickvapen behöver inte blöda alls mycket eftersom blodtrycket upphör i samma stund som hjärtat slutar slå och detta ska jämföras med den mänskliga vävnadens förmåga att återförsluta sig.
Citera
2013-10-25, 23:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han försökte vid ett tillfälle tvinga en bil av vägen genom att köra in i den flera gånger. Orsaken var att bilisten körde om.

Men de flesta vittnesmålen säger något helt annat om KJ. Ett intressant exempel är det här:

Le*i uppger att han upplevde KJ som "skumt trevlig" då han
menar på att han själv hade varit sur om någon hade slagit sönder hans bilruta.
Citera
2013-10-25, 23:08
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:

Det är på två ställen i fup som jag läst detta men orsaken var att KJ påstod att han var förföljd. KJ hade ringt polisen som stoppade dessa två.
Citera
2013-10-25, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jaså, det vågar du? Vet du hur mänsklig vävnad fungerar? Ett smalt stickvapen som ger ett direkt dödande hugg behöver inte leda till några stora blödningar. En person som ligger på mage och blir dödad med ett (eller efterföljande flera) hugg i ryggen med ett smalt stickvapen behöver inte blöda alls mycket eftersom blodtrycket upphör i samma stund som hjärtat slutar slå och detta ska jämföras med den mänskliga vävnadens förmåga att återförsluta sig.
Men huggen i ryggen skedde före huggen i hjärta och lunga, som ledde till döden. Hon blödde ymnigt från ryggen, om inte från bröstet.
Citera
2013-10-25, 23:10
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:

Gjorde han verkligen det? Var det inte Ida som tog tillbaka dessa uppgifter i senare förhör med förklaringen att det var hon som hade tagit upp ämnet strypsex?
Citera
Bannlyst
Citat:

finns det ett s.k kn-r nummer på detta påstående? dvs ett diarienummer (1.det vill säga polisanmälan 2. polisanmälan som gått vidare till förundersökning? 3. Även polisens "slask" har diarienummer, annars skulle dom aldrig kunnat använda det offensivt i ett förhör (vilket dom inte gjort heller i denna fup, däremot låter förundersökningsledarna, andra målsmän fritt berätta om sina upplevelser ang. E4-färden..) inte samma sak...därför har denna e4-incident ingen validitet.
Citera
Medlem
Kan VB ha varit med i bilen när KJ kom till brorsan (men väntade kvar i bilen)? Telefonen lämnade hon kvar hemma hos KJ av oklar anledning.
KJ går in till brorsan och ska hämta nått. Kanske kniv & stämjärn

Något händer & KJ dödar henne.

Eller så är min teori att hon gick hemåt, vittnet såg Jon. Hon mötte upp MB som plockar bort henne av ursinne, AN var så packad och låg hemma och sov. MB har hängt med i media och flashback och ser att KJ var vännen hon var hos m.m och planterat ut bevisning i Kjs bil.

Tejpen tror jag enkelt kan förklara att VB haft någon skada och lånat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in