Citat:
Ursprungligen postat av
Wildis
KJs pappa är ju skrattretande lik Mats Alms farsa i sina resonemang tycker jag. Han drar t.om upp den asiatiska maffian (som ingen mig veterlig ens bevisat existerar i Sverige) och hävdat att när polisen stormade in hos honom så trodde han att det var den asiatiska maffiansom var ute efter hans son. Var alla poliser asiater eller vadå?? Pappan menar också på allvar att då KJ inte låser bil eller lägenhet är han ett lätt offer vad gäller folk som kan plantera bevis där...har för mig att Mats Alms farsa skyddade honom på liknande sätt. Sjukt, men kanske ren föräldrainstinkt, vad vet jag...
Det är även två söner som har ganska lika personligheter. Att dra en historia om att man blivit kidnappad av maffian och sedan vidhålla den, trots att man är överbevisas, visar ju på att man är bra jäkla knäpp.
Sedan gör KJ som MA i slutet på förhören, han antyder att han vet vem som kan ligga bakom, men är inte 100 % säker så han vill inte säga något.
Men denna gång finns en dödsorsak.
Faktum är också att bevisningen mot Alm ärganska likvärdig bevisningen i detta fall, det som avgjorde det fallet var att han kom ut från liket och sa att han hittat henne. I det här fallet finns blod, likdoft och kopplingar till fyndplatsen.
Rätten ansåg att han var skyldig till hennes död men valde att fria på grund av den avsaknade dödsorsaken.