2013-08-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. bra teori!!
ja, varför inte!? han snabbade sig att meddela dom som sökte om att en sådan påse fanns, om det skulle vara så att dom hittade den före honom och hann lägga vantarna på den! dom hittade den inte, då for han dit där påsen låg när allt var lugnt, för att konfiskera den och humpade den i skuffen! (min teori!) hur tänker du?? :)

Det innebär ju att han skulle spenderat tid med att tänka på att påsen utgör bevismaterial.
Då borde han gjort sig av med den.
Genom att lämna den i bilen blir den ju mer värd än om den legat ute i skogen...
Citera
2013-08-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Som Spindelfrida säger så visst är allt möjligt, ibland blir man förvånad när man varit stensäker på en sak och det visar sig att det var något helt annat. Men jag känner att vad gäller detta så är det nog så enkelt att AN avskydde VB, endera hade hon skäl att göra det eller så pga någon inbillad oförrätt. Hon kanske bara är typen som har jävligt svårt att styra sina impulser och inte tänker sig för.
Men samtidigt så är ju faktiskt just de där texterna något som gör att det är mindre sannolikt att hon skulle ha något öht med det hela att göra. Vilken anstiftare eller mördare skulle dra uppmärksamheten till sig på det viset? Det skulle ju verkligen vara att hänga sig själv.
2. nej! jag har också svårt att tro att hon skulle ha mördat, även om hon har kläckt ur sig vidrigheter(om det nu är HON som skrivit) men däremot är jag ganska säker på att hon VET vem som är den skyldige el. ska man säja medskyldige!? eller kanske rent båda delarna!?
Citera
2013-08-20, 00:42
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Skäms eller tappar respekten hos den han vill imponera på om han avslöjar sin inblandning. Han kanske anser sig avsedd för större projekt? Eller var/är avsedd för större projekt? Jag börjar låta som en av producenterna till Arkiv X, jag vet.
Det är svårt att veta hur han tänker öht. Och svårt att spekulera egentligen så länge man inte vet i vilket skick han är. Är han riktigt sjuk så kan det finnas mängder av anledningar att tiga (han har ett hemligt uppdrag, han har fått tecken om att tiga, han har röster som säger han ska tiga etc).Är han inte alldeles väck utan inser vad som är rätt och fel så finns det väl egentligen bara två anledningar, att skydda sig själv och att skydda sin familj (ev bara sig själv). Men är han skyldig så tror jag det vore en välgärning för både honom, hans familj och framför allt för VBs familj om han kunde berätta vad som hände.
Citera
2013-08-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Glad, trevlig och mycket sympatisk enligt de som har haft med henne att göra.
Ingen av dom som även säger att hon lider av schitzofreni?
Citera
2013-08-20, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Det innebär ju att han skulle spenderat tid med att tänka på att påsen utgör bevismaterial.
Då borde han gjort sig av med den.
Genom att lämna den i bilen blir den ju mer värd än om den legat ute i skogen...
2. trodde väl att han skulle hinna göra sig av med den, men hann inte!!
Citera
2013-08-20, 00:53
Medlem
Citat:
2. trodde väl att han skulle hinna göra sig av med den, men hann inte!!

Han hade väl flera dagar på sig?
En påse är ju inte direkt svår att göra av med...
Citera
2013-08-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Han hade väl flera dagar på sig?
En påse är ju inte direkt svår att göra av med...
2. nää...förvisso! men om han nu hade det ordningssinne som han påstås ha,!? så blev den väl snabbt bortglömd?!
Citera
2013-08-20, 02:29
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeball
Har försökt luska vem denna AN är men det har varit väldigt svårt. Men hennes far (som syns på ett av fotona på AN i början av tråden) verkar ha varit ett svin som lurade människor/familjer på pengar genom bristfällande och uteblivande vattenreningsutrustningar. Hon kanske bara lider av dåliga gener, är ju tyvärr gott om såna här i Boden. Vet någon här om hon är bodensare eller om hon är någon annanstans ifrån?

Tror att hon är uppvuxen i förort norr om Stockholm enligt tråden inledningsvis. Dottern har visst bott där också, typ Sollentuna eller liknande.

Ett riktigt motiv skulle ju vara att VB kommit på karatefamiljen med någon typ av fuffliga affärer. Det verkar märkligt att ANs vredesmod skulle handla om svartsjuka ändå, det är en vuxen kvinna mot en fjortis nästan. Känns orimligt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-20 kl. 02:32.
Citera
2013-08-20, 06:45
Medlem
ME077s avatar
Citat:
2. jag kan ju också säja, att när KJ och VB var tillsammans så var inte VB särskilt snäll mot KJ!! hon kunde sitta och SMS:a med sitt ex. för att sedan bli hämtad av exet från KJ! detta hände lite då och då!
hon blev även hämtad från träningarna i Luleå av en viss person, detta hände ganska ofta! tyvärr vet jag inte om VB var tillsammans med KJ under tiden hon hämtades i Luleå av en mogen man!!

Stämmer detta blir KJ iaf ett par procent mer misstänkt i mina ögon. Om man tänker på vad Martin Något skrev. http://i.imgur.com/mgzGtaN.jpg
Citera
2013-08-20, 06:50
Medlem
Citat:
2. bra teori!!
ja, varför inte!? han snabbade sig att meddela dom som sökte om att en sådan påse fanns, om det skulle vara så att dom hittade den före honom och hann lägga vantarna på den! dom hittade den inte, då for han dit där påsen låg när allt var lugnt, för att konfiskera den och humpade den i skuffen! (min teori!) hur tänker du?? :)

Problemet är bara det att det var Bodengrabb som svamlade om påsen och en viss Tommy... Så frågan är om han ens träffat på kj överhuvudtaget.

Och varför skulle kj svamla om en påse om den nu låg i hans bil?

OM han nu hade gett en påse till vb och berättat detta för någon, så är det ju Inte samma påse som låg i bilen.
Citera
2013-08-20, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeball
Har försökt luska vem denna AN är men det har varit väldigt svårt. Men hennes far (som syns på ett av fotona på AN i början av tråden) verkar ha varit ett svin som lurade människor/familjer på pengar genom bristfällande och uteblivande vattenreningsutrustningar. Hon kanske bara lider av dåliga gener, är ju tyvärr gott om såna här i Boden. Vet någon här om hon är bodensare eller om hon är någon annanstans ifrån?

Kolla gärna var de jobbat och när. Bilden verkar vara en resa utomlands med kollegor från hennes jobb. Några av dem kanske sitter och skriver här i forumet och kanske kan upplysa oss om hennes beteende, hatar hon invandrare? Svartsjuk? Dubbelnatur?
Hon påminner lite om VB, lite kraftig och svart långt hår...

Någon här måste ju känna henne bättre?

Eftersom polisen inte med säkerhet kan pricka in tid för dödsfallet så är ett alibi ganska svårt att säkerställa.
De oskyldiga bör ha alibi för tiden mellan
4/5-16.00 - 5/5... Var de så att vb skulle ngnstans efter kj så kan det ju vara så att hon blev mördad mycket senare än vad vi tror...
Exempelvis att hon fått nyckeln till en lägenhet ngnstans, där hon skulle möta ngn senare?
Detta kan ju kanske poliserna se med mobiltrafik? Så svar får vi kanske senare hur telefonen rört sig. Kanske mot mb/ans bostad? Där hon mötte ngn?

Raggeball fortsätt ditt spanande..kartläggning
Citera
2013-08-20, 10:38
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
2. du har rätt! jag tycker mej också se- åtminstone- 5 bokstäver ganska tydligt: SER el.SEX och IR !

Jag tycker det ser ut som ett g eller j i början och ett a på slutet. I mitten ett s. Finns det inte nåt bra bildförbättringsprogram för sånt här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in