2013-10-24, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Är det någon som har analyserat varför KJ säger PUP ibland i förhör (han uppger i början att det är ett tixs när förhörsledaren frågar).

PUP: Kan de ha någon betydelse? Någon broms när det blir för jobbigt?
Mycket möjligt.
Det märks också tydligt vissa gånger han ljuger, när han säger "liksom" i varje mening.
Citera
2013-10-24, 22:54
Medlem
Visst sjutton måste VB ha promenerat från lägenheten? KJ kan väl inte ha burit ut hennes kropp till bilen helt osedd? KJs parkering är dessutom en bra bit från hans lägenhet vill jag minnas från FUPen, parkeringen syns inte från hans lägenhetsbyggnad.
Ryms förresten en kropp i det där lilla bagaget på Sonatan. Att KJ skulle konka på en 50-60 kilos kropp flera hundra meter i tätbebyggt område är ju helt uteslutet, det måste vara otroligt svårt att bära en livlös kropp en längre sträcka. Nu måste någon leta fram vad som står i FUP om att KJ och en korpulent man bar ut någonting ur lägenheten på söndagen....letat som fan
Citera
2013-10-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Mycket möjligt.
Det märks också tydligt vissa gånger han ljuger, när han säger "liksom" i varje mening.

Då har vi med andra ord inte en sanningsenlig 14-åring i detta land
Citera
2013-10-24, 22:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyHank
Familjen B har ju onekligen solklart motiv för dådet men det känns ändå långsökt med hela "ditsättningen" av KJ.

KJ säger ju en del väldigt märkliga saker i förhören, som det med blodet... "i bagaget". Samtidigt, vem som helst hade väl antagit att det är bagaget som är fyndplatsen för blod från en styckad människa.

Men ska man vara helt objektiv så säger ju KJ allt själv, "hade det varit jag så hade jag lämnat bevis överallt"... Ja, är det inte precis det KJ har gjort, lämnat väldigt mycket spår och bevis efter sig? Städat ganska mycket men inte riktigt fullföljt, det stämmer ju tyvärr in ganska bra in på hans problematik, även det.

Men vem är den korpulente mannen som sågs hjälpa KJ att bära ut något från lägenheten? Har det diskuterats? Kan gräva fram förhöret i FUP men har det inte huvudet vilket förhör det kom från.

Läste just i FUP, ett förhör där det nämns något om en kompis till KJ som ser farlig ut men inte är det, bor i Boden, är stor och heter L*vi. Kan ju vara medhjälparen.
Citera
2013-10-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt rättsläkarens utlåtande orsakades de icke dödliga skadorna på ryggen före döden. Det kallar jag tortyr.

Ja, kort tid före döden. Jag tolkar det som väldigt kort tid, typ upprepade hugg men som inte går hela "vägen", alltså väldigt kort tid innan döden. Inte på ett sadistiskt sätt alltså. Min tolkning, och jag hoppas att jag har rätt så stackarn inte har behövt lida på det sättet.

Fyfan... Det är en sak att sitta och läsa, har följt tråden sen början, men när man börjar skriva så blir det än mer hemskt.
Citera
2013-10-24, 22:57
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Visst. Den skrivs successivt under jobbet, och det är klart att polisen tittar i den. Alla är inte med på alla undersökningar, men behöver ta del av fler undersökningar. Tror du åklagaren följer med på hundsök, eller läser protokollet från det?
Nä, men jag tror åklagaren pratar med och instruerar polisen. Åklagaren driver FU och bestämmer vad som ska göras. Återrapportering sker löpande.

FUP är primärt till för att övertyga rätten, annars hade slasken varit jävligt stor och FUP jävligt tunn. Åklagaren tar med det som anses kunna styrka brott. Att inte hela FUP gås igenom på HUF beror på att allt inte ifrågasätts. Men det som inte finns med i FUP och som ifrågasätts kommer att sätta åklagaren på pottan. Därför tar de med allt som kan ha relevans för en fällande dom.

"Läsarna" skiter de högaktningsfullt i.
Citera
2013-10-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyHank
Jag tror inte en sekund på alla dessa över-satanistiska tillvägagångsätt som att det skulle handla om tortyr/ritualer och gud-vet-allt som diskuterats. Mest troligt har själva mordet hänt i "svekets hetta". KJ förstår att VB verkligen vill ha MB och diskussioner/våld uppstår. Hade det slutat där hade det nog inte lett till 10+ miljoner visningar på Flashback.

Vad talar egentligen emot KJ som gärningsman, egentligen? Förutom att KJs motiv är tämligen blekt i jämförelse med t.ex. MB/AN. Finns det något som säger att han INTE skulle vara GM?
Tortyr är ett faktum. Men inte satanism, det är väl lämnat för längesedan
Citera
2013-10-24, 22:59
Bannlyst
Vad är sabaki kuk? Som hon skriver till MB?

Citera
2013-10-24, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Visst. Den skrivs successivt under jobbet, och det är klart att polisen tittar i den. Alla är inte med på alla undersökningar, men behöver ta del av fler undersökningar. Tror du åklagaren följer med på hundsök, eller läser protokollet från det?

Jag har för mig att jag läste ett avsnitt i FUP där det stod just det, att en av åklagarna var med vid ett hundsök, har för mig att det var den vattenfyllda bunkern. Minns kanske fel.
Citera
2013-10-24, 23:02
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Vad är sabaki kuk? Som hon skriver till MB?

Troligen "karate kuk"

http://en.wikipedia.org/wiki/Tai_sabaki

Prova att googla lite själv ibland. Man kan lära sig saker.
Citera
2013-10-24, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nä, men jag tror åklagaren pratar med och instruerar polisen. Åklagaren driver FU och bestämmer vad som ska göras. Återrapportering sker löpande.

FUP är primärt till för att övertyga rätten, annars hade slasken varit jävligt stor och FUP jävligt tunn. Åklagaren tar med det som anses kunna styrka brott. Att inte hela FUP gås igenom på HUF beror på att allt inte ifrågasätts. Men det som inte finns med i FUP och som ifrågasätts kommer att sätta åklagaren på pottan. Därför tar de med allt som kan ha relevans för en fällande dom.

"Läsarna" skiter de högaktningsfullt i.
Åklagarna minns inte allt de hör. Ska de föra anteckningar, eller ska den som utfört undersökningen skriva protokoll, som åklagarna har som stöd för minnet?

Återrapportering, ja, och det blir delprotokoll och hamnar i FUP eller slask. Det bestäms på slutet. Men FUP skrivs successivt under jobbet, framförallt som stöd för de som deltar i utredningen och försvaret. Sedan kan åklagaren och försvaret hänvisa till FUP, men rätten får inte ta hänsyn till annat än det som presenteras under huvudförhandlingen, även om det står i FUP.
Citera
2013-10-24, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har för mig att jag läste ett avsnitt i FUP där det stod just det, att en av åklagarna var med vid ett hundsök, har för mig att det var den vattenfyllda bunkern. Minns kanske fel.
Visst kan det hända, men åklagaren kan inte vara med på allt. Mycket sker parallellt på olika platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in