2013-10-22, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sidan 953:
Detta handlar om de SMS som gick att återskapa. De sista gick inte att återskapa.
Citera
2013-10-22, 18:59
Medlem
Om KJ skulle varit så intresserad av anatomi då hade han ju snarare öppnat upp och plockat ut delar.

Detta gjorde ju en kille/man med aspergers som råkat slå ihjäl sin sambo (kan tyvärr inte hitta källa) och poliserna trodde först att ett djur varit i farten. De upptäckte sedan att alla inre organ låg prydligt bredvid. Han hade sett chansen att titta inuti för, cit. "hon var ju redan död".
Citera
2013-10-22, 19:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Han var inte på väg hem då sista sms skickades.
Jag tog fel på en timme. Han kanske skrev: "Jag åker hem om en timme".
Citera
2013-10-22, 19:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Du kan nog släppa tanken på att han ska ha mördat & styckat henne hemma, spelar ingen roll hur mkt du än städar med Div blekmedel & annat, att få bort precis allt blod är näst intill omöjligt & de skulle med största sannolikhet ha hittat spår efter det, man har topsat avlopp, kollat väggar,gold,lister m.m inte ett spår finns!

Mord/styckplatsen är trolightvis inte i hans lgh

Det har ju dessutom åklagaren redan uttalat. Mordplatsen är inte hittad.
Citera
2013-10-22, 19:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Säg bara vad du försöker förklara med schema/taxiresa.. har taxichauffören kört över VB på väg mot sävast.. givetvis lite provocerande av mig, det finns ingen bäring i resonemanget MB kontra VB mer än sms som i sig var initialt besvärande för MB, men det finnes tusenfalt mer att antaga KJ som både mördare, tranportör och styckare. Sen har han figurerat i området FP1/FP2 enligt egen utsaga i förhör och även vittnen. Finns inte en glutt att MB eller personens eventuella närstående trampat omkring där 5-20 maj. Droppa MB och koncentrera sig om KJ har städat ensam.. mitt tips.

Att VB kanske gick i skapligt skick från KJs lägenhet för att möta MB på en avtalad plats och tid. Att jag frågade om tariffen var för att veta om han åkte ensam i taxin eller om frun och/eller någon annan var med. Det är inte så länge sedan du skrev att vi/jag borde fokusera på om VB var död, medvetslös eller gick frivilligt från lägenheten. Tycker att tiderna sammanfaller lite väl mycket med hennes mobi signaler och denna taxiresa.
Citera
2013-10-22, 19:09
Medlem
När man läser igenom alla KJs kvitton på mackbesök och uttag osv så verkar han ju levt ett ganska ljusskyggt liv,dvs ofta ute nattetid.
Lätt att komma undan med olika skumma saker i mörkret,särskilt om man är ute under veckokvällar/nätter..
Citat:
Tisdag 04:45
Fredag 03:34
Onsdag 03:46
Tisdag 01:52
Måndag 04:33
Tisdag 02:14
Söndag 04:33

Och det är ju bara dom nätter han lämnat spår efter sig..
Citera
2013-10-22, 19:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Östersjön är väl det som varit på tapeten.

Säger en person och jag vill minnas att den "trodde" det. Jag tar inte gift på det, men eftersom det är lika illa oavsett så undrar jag varför man utgår från att KJ ljuger?
Citera
2013-10-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skulle MB ha suttit bredvid sin fru i en taxi och messat sitt vänsterprassel?
MB satt nog fram med chaffisen och AN i baksätet. Brukar va så här i norr iaf. Men intressant och observant. Nog fan borde han komma ihåg bättre vad han och hon skrev till varandra. Han lär ju inte ha skrivit "jag jobbar" i alla 11 sms:en den dagen. Eller de övriga 100 som han skickade dagarna innan. Är väl rätt ovanligt att han är så på också?

Är inte meddelandet han skickar 5 maj lite ovanligt för honom också?

Q vilseledde mig. En dryg timme borde jag veta att en resa till Sävast inte tar.
Senast redigerad av laponica 2013-10-22 kl. 19:18.
Citera
2013-10-22, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
MB satt nog fram med chaffisen och AN i baksätet. Brukar va så här i norr iaf. Men intressant och observant. Nog fan borde han komma ihåg bättre vad han och hon skrev till varandra. Han lär ju inte ha skrivit "jag jobbar" i alla 11 sms:en den dagen. Eller de övriga 100 som han skickade dagarna innan. Är väl rätt ovanligt att han är så på också?

Är inte meddelandet han skickar 5 maj lite ovanligt för honom också?
Som jag har sagt ett par gånger. Jag tog fel på tid. SMS:et skickades inte från taxin, det skickades från restaurangen, och det berättade han i förhör.
Citera
2013-10-22, 19:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag tog fel på en timme. Han kanske skrev: "Jag åker hem om en timme".

Ja, eller så kanske han skrev "Sluta stör mig mer" eller kanske "Jag har inte tid att sms:a med dig" eller kanske "Ge dig nu, skicka inte fler sms".

Eller kanske något annat, sannolikt så gav hon upp att sms:a efter det detta.
Citera
2013-10-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Tror du på allt som står i tidningen?
Att Peter Ahlqvist och Sixten Johansson skulle vara de skickligaste föhörsledarna

Kan säga att jag är bekant med dom & större stolpskott får ni leta efter!
Dom kan inte lösa ett brott om det så sker framför ögonen på dom.

Roligt att du kan säga att det är dom största stolpskotten vi har.
Sixten Johansson är en ytterst skicklig polis inom narkotikaroteln.
Skulle jag välja någon i norrbotten som skulle sköta förhören skulle det nog vara Sixten,
Han är väldigt respekterad inom polisen.
Citera
2013-10-22, 19:21
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Som jag har sagt ett par gånger. Jag tog fel på tid. SMS:et skickades inte från taxin, det skickades från restaurangen, och det berättade han i förhör.
Har han fått frågan om han satt framför sin fru och skrev SMS eller blev det ett SMS vid varje toalettbesök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in