2013-10-24, 22:38
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren och försvaret hänvisar till delar av FUP. Det är möjligt att foton av bostaden presenteras för rätten. Men det är fler än Flashback som läser FUP, även folk i utredningen läser medan utredningen pågår, och skaffar sig en begriplig bild.
Jag tror ju, i min enfald, att åklagarnas intresse av läsare på Flashback och andra obskyra icke-aktörer när de sammanställer FUP i samarbete med polisen är lika med 0.
Citera
2013-10-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Hundstackaren som han torterade och styckade menar du?

Vet vi det? Hunden dog, han släpad ner hunden utför trappen, lånade en barnpulka vari han lade hundkroppen och dumpade sen hunden i Lule älv. I trappuppgången lämnade han flitigt med blodspår. Sedan ringde han sin bror som när han anlände fann KJ sovandes.
Citera
2013-10-24, 22:39
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Tänk om AN verkligen litade på MB att han inte vart otrogen med VB.

4/5 hotar VB att avslöja allt.

MB har uppgett att en skilsmässa ej skulle påverka han eftersom AN inte är med som ägare på restaurangen.

Rätta mig om jag har fel... restaurangen startades väl efter att dom gift sig och då har hon väl då ändå rätt till en del av restaurangen?

AB skriver på sin Facebook den 17 april
Du kan aldrig ge upp det du själv har byggt med ditt eget svett och blod!

Någon som kan ha koll på detta med företag och att vara gifta mm?
Citera
2013-10-24, 22:41
Bannlyst
VB tyckte om att ringa till kåtbocken MB iallafall.

http://i.imgur.com/ulNE15q.png
Citera
2013-10-24, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag tror ju, i min enfald, att åklagarnas intresse av läsare på Flashback och andra obskyra icke-aktörer när de sammanställer FUP i samarbete med polisen är lika med 0.
Jag tror inte heller att Flashback är målgruppen för FUP. Det är folk i utredningen som vill bilda sig en uppfattning.
Citera
2013-10-24, 22:42
Medlem
Citat:
Gifta delar vid skiljsmässa om nu inget är skrivet..
Citera
2013-10-24, 22:42
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Har du varit gift mer än 5 år och det inte finns äktenskapsförord så ska det vid en skilsmässa delas lika då bodelning sker. Grovt generaliserat. I stort sett allt ska ingå i bodelningen, även företag.
Citera
2013-10-24, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vid skilsmässa slås deras egendomar, inklusive bolag, ihop till giftorättsgods och delas lika. Undantaget är enskild egendom som specificeras i gåvobrev, testamente eller äktenskapsförord.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-24 kl. 23:12.
Citera
2013-10-24, 22:44
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte heller att Flashback är målgruppen för FUP. Det är folk i utredningen som vill bilda sig en uppfattning.
Så du menar att polisen sammanställer FUP primärt för att de själva ska fatta vad de håller på med?
Citera
2013-10-24, 22:47
Medlem
Jag tror inte en sekund på alla dessa över-satanistiska tillvägagångsätt som att det skulle handla om tortyr/ritualer och gud-vet-allt som diskuterats. Mest troligt har själva mordet hänt i "svekets hetta". KJ förstår att VB verkligen vill ha MB och diskussioner/våld uppstår. Hade det slutat där hade det nog inte lett till 10+ miljoner visningar på Flashback.

Vad talar egentligen emot KJ som gärningsman, egentligen? Förutom att KJs motiv är tämligen blekt i jämförelse med t.ex. MB/AN. Finns det något som säger att han INTE skulle vara GM?
Citera
2013-10-24, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Så du menar att polisen sammanställer FUP primärt för att de själva ska fatta vad de håller på med?
Visst. Den skrivs successivt under jobbet, och det är klart att polisen tittar i den. Alla är inte med på alla undersökningar, men behöver ta del av fler undersökningar. Tror du åklagaren följer med på hundsök, eller läser protokollet från det?
Citera
2013-10-24, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyHank
Jag tror inte en sekund på alla dessa över-satanistiska tillvägagångsätt som att det skulle handla om tortyr/ritualer och gud-vet-allt som diskuterats. Mest troligt har själva mordet hänt i "svekets hetta". KJ förstår att VB verkligen vill ha MB och diskussioner/våld uppstår. Hade det slutat där hade det nog inte lett till 10+ miljoner visningar på Flashback.

Vad talar egentligen emot KJ som gärningsman, egentligen? Förutom att KJs motiv är tämligen blekt i jämförelse med t.ex. MB/AN. Finns det något som säger att han INTE skulle vara GM?
Enligt rättsläkarens utlåtande orsakades de icke dödliga skadorna på ryggen före döden. Det kallar jag tortyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in