2013-10-24, 00:59
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Alla de här fotona som visas från sidan 382 och framåt på KJ:s bostad utifrån. Vad för syfte har dom i utredningen? Vad får man reda på med hjälp utav dom?

någon som är duktig kriminalare och kan förklara?
Allt som är med i FUP är inte hardcore evidence. Det handlar om pedagogik också. Att skapa en begriplig bild för rätten. Sen kan det i detta fall även ha betydelse avseende var grannarna bodde som hört skrik, sett KJ mm mm.
Citera
2013-10-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Riktigt gulligt när hon i SMS anklagar sig själv för att hon inte tagit reda på om MB är gift och han tröstar henne med att säga att det ju inte är hennes fel o.s.v. Jag blev lite sentimental faktiskt.
Synd att det slutade så illa. Kunde ju ha gått riktigt bra i framtiden. Som KJs mor sa "Kaka söker maka".
Ja jag önskar verkligen att han är oskyldig och det är MB som ligger bakom. Det är liksom lättare att tycka illa om M B. men jag tror tyvärr det är KJ som är skyldig
Citera
2013-10-24, 01:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Oj, så hon var i Thailand? Hon kanske födde sitt barn där. Det finns två rykten i FUP om vem fadern skulle kunna vara. Det ena är styvfadern och det andra är MB.

Usch vilka elaka rykten det går här och totalt utan underlag. Är det någon jävla sjukdom att sprida rykten som inte är sanna? Mordoffret ska smutsas ner så vida att man påstår att hon fött barn med styvpappan ? Ta nu och skärp till dig lite din mupp.

Citat:
Riktigt gulligt när hon i SMS anklagar sig själv för att hon inte tagit reda på om MB är gift och han tröstar henne med att säga att det ju inte är hennes fel o.s.v. Jag blev lite sentimental faktiskt.
Synd att det slutade så illa. Kunde ju ha gått riktigt bra i framtiden. Som KJs mor sa "Kaka söker maka".

Och mamman är just mor till muppen på rättspsyk så jag tror inte hon eller du ska vara så styva i korken om VB., Det stinker lite måste jag säga, och man anar ett sammanhang i de trådar du gästar.
Du har ett behov av att skuldbelägga mordoffer helt enkelt. Och med fantasier då som inte ens har minsta lilla tendens till att det skulle kunna vara så. Fritt taget ur luften med andra ord.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-24 kl. 01:12.
Citera
2013-10-24, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Varför kan du inte bara andas in och läsa inlägg med eftertanke? Läs HELA meningen, innan du kreverar. Vad handlar din frustration om? Nu får du allt ta dig samman. Du visar prov på snabb huggkraft, till ingen nytta.

1. Ingen av oss som antog att KJ har as var fel ute, varför håller du hela tiden på och drar i detta? Sluta nu.
2. Varför upprepar du något som alla vet?
3. Klart att det är synnerligen otrevliga omständigheterna för bröderna. Deras bror gick från att bara ha ett handikapp till att sitta inspärrad på rättspsyk. Kan du verkligen inte förstå hur de kan tänkas känna kring detta? De blir förhörda och känner alla misstänksamma blickar. Deras familj har gått sönder. Jag tror inte att de är "glada" för att brorsan får vård, jag tror att de är chockade.
4. Psykopater är dubbelnaturer. KJ ömmar för VB, och mördar troligast henne. Ett mäktigt tecken på psykopati, om det förhåller sig som majoriteten tror, den absoluta majoriteten.

5. Du vill bra bråka. Gör något som gynnar dig i riktiga livet.

Andas in själv. Varför drar du alltid in Psykopat linjen i varenda tråd?

Undrar jag. Börjar bli lite trött på den. När det är befogat OK, men i alla trådar? Nej.
Citera
2013-10-24, 01:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Andas in själv. Varför drar du alltid in Psykopat linjen i varenda tråd?

Undrar jag. Börjar bli lite trött på den. När det är befogat OK, men i alla trådar? Nej.

Man kan gott diskutera den linjen i och med P7an och med rätta. Det tror jag inte du avgör, och så fort man inte kan konspirerar om polisen i Boden som skyddar MB enligt fria fantasier, så ska andra vara tysta menar du?

Nej, mer psykopatdiagnoser det ger lite sting till mordfallet här.-
Citera
2013-10-24, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kan ha ett fragmenterad minnesbild - dessvärre just nu inga länkar heller.

Men om minnet inte sviker mig totalt hade MB inköpt en ny kniv i våras med någon ornamentering på - en typ trofekniv alt en fin kökskniv från Japan - som alltid är signerad av hantverkaren (har två själv). Som han stolt visade upp för personalen och förmodligen för VB.

Hur som haver började VB därefter önska sig en kniv i present för att den var så cool. Först tjatade hon på någon bekant i Luleå men sedan på KJ att det var vad hon ville ha i födelsepresent.

Det jag undrar är var befinner sig den i vår inköpta japan-kniven(?) som var i MB:s ägo? Någon som funderat på det?

Den längsta jag har är ca 35 cm (själva knivbladet) och ruggigt vass. Att skära i kött är som att skära i smör.

Det undrar jag. Var är den kniven.

Tror du att Japan-kniven kan ha använts att skära av benen? Det var ju fina snittytor enligt rättsläkaren.
Citera
2013-10-24, 01:09
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För att göra MB svartsjuk hade hon inte behövt åka till KJ. Hon kunde ha messat från sin kammare.

Vad många verkar glömma här inne är att det var KJ som gjorde slut med VB, så svartsjuketeorin håller inte enligt mig.
Citera
2013-10-24, 01:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man kan gott diskutera den linjen i och med P7an och med rätta. Det tror jag inte du avgör, och så fort man inte kan konspirerar om polisen i Boden som skyddar MB enligt fria fantasier, så ska andra vara tysta menar du?

Nej, mer psykopatdiagnoser det ger lite sting till mordfallet här.-
Skyddar polisen i Boden MB? För vadå? Är han utsatt för fara?
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
De omvittnade skriken från KJ:s lägenhet på kvällen den 4 maj, kanske inte var några riktiga skrik när allt kommer omkring. På sidan 1385 i fup berättar en av KJ:s tjejkompisar så här:

"S berättar fritt att hon läst i tidningen att det hörts kvinnoskrik från Kristoffers lägenhet,
hon berättar att han har en väldigt skrämmande signal på telefonen för att han är svårväckt.
Signalen är kvinno- eller barnskrik på något sätt, S uppger att hon inte tycker om den
signalen. Hon tror att han har den för att verkligen vakna. Han hade ofta hög volym på
signalen, tex. för att komma ihåg möten och att ta medicinen. S uppger att det kan vara
värt att kolla upp den signalen."

Frågan man ställer sig är om polisen kontrollerat detta? Fan trot.
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-10-24 kl. 01:13.
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Tror du att Japan-kniven kan ha använts att skära av benen? Det var ju fina snittytor enligt rättsläkaren.

Sk japanknivar är egentligen sågar, som sågar på draget. Tror faktiskt att SKL hade noterat en sådan detalj.
Citera
2013-10-24, 01:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vad många verkar glömma här inne är att det var KJ som gjorde slut med VB, så svartsjuketeorin håller inte enligt mig.

Han ångrade sig sen, men då ville hon inte mer. Det står klart och tydligt vad hon säger till honom.
Så hon vill vara hans kamrat och han är mer kär i henne, så det kan stämma att den lilla sjuka fan va svartsjuk. Svartsjuka försmådda män brukar mörda sina x det är vardagsmat.

705
Citat:
Men absolut får du prata med mej:-) Det gör bara mer ont om du fortsätter älskar mig trots du vet du kommer aldrig blir något mer än vänner. bara ringa när du vill undantag inte efter midnatt

.
Citat:
vill mer än det
.vi kan inte vara vänner
.menar jag
....
00:49Utöka
Visa bilderKristoffer Kibba Johansson
Vad vill du?
....
00:49Utöka
Visa bilderVatchareeya Bangsuan
hej
.jag vill vara mer än vänner
.vill du inte?
....
00:55Utöka
PM KJ:s Facebook-konversation m. Vatchareeya Bangsuan, 2013-07-25 12:32 diarienr: 2500-K8041-13
810

Visa bilderKristoffer Kibba Johansson
Jag är vid shell nu men du kan väl komma ut så kan vi snacka
....
00:56Utöka
Visa bilderVatchareeya Bangsuan
jag ska sova
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-24 kl. 01:17.
Citera
2013-10-24, 01:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du MB kan ha använt den till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in