2013-10-23, 23:40
Medlem
PeterNosters avatar
Det har ju påståtts att KJ använt strypsex på någon vid utförande av samlag i koställningen. Så här ligger det till med den saken:

Sidan 1393:
Citat:
Angående när Kibba tog stryptag på Ida.
Ida uppgav att hon kommit på att det hon sagt i förhöret gällande att Kibba tagit stryptag på
henne när de hade sex inte stämmer riktigt, hon kom ihåg fel. Ida berättade att hon sagt till
Kibba att hon undrade hur det skulle kännas att ha strypsex.

Det märkliga är att KJ erkänner direkt att han gjort det men inte någon våldsam variant. KJ har alltså erkännt något som inte hänt.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-23 kl. 23:59.
Citera
2013-10-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min uppfattning är att KJ och VB inte längre hade något sexuellt förhållande, utan mera ett neutralt kompisförhållande som dom kände sig bekväma i. Dom visste var dom hade varandra och trivdes i varandras sällskap. Där fanns ingen besinningslös kärlekspassion. VB kände sig trygg med KJ.

Det är min tolkning.
Nej det var ingen passion där inte. Men KJ verkar ha haft känslor för VB som han inte vågat säga. Finns skrivet om det i fup, är på jobbet och kan inte kolla
Han kanske hade tänkt prata om att han hade känslor, vad gör VB. skriver till någon annan hela kvällen, kanske hon berättade om de inbillade planerna m MB äh. Jag vet inte, försöker bara förstå detta hemska dåd
Citera
2013-10-23, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det är nog inte så (som angivits i tråden flera ggr) att de 2 dödande huggen är de i bröstet, ett är det men inte det andra (?): "Den underliggande sårkanal är kort och passerar inte genom den underliggande muskulatur" (410). Låter inte som en dödande skada?

Om den andra bröstskadan: ".. ses en 1,9 cm bred och 0,9 cm hög, tvärförlöpande sårskada i huden som är bågformad med konvexiteten uppåt..". Denna skada går in mellan revbenen.

Det nämns nånstans där att ett sår har "dubbla" sårkanaler. Jag tolkar det som att man gjort ett hugg och sedan dragit ut kniven (eller vad det nu är) en bit och sedan pressat in den igen.

Det ger ju samma effekt som 2 separata hugg, dvs man kan träffa 2 olika inre organ med lite "tur". Men man har bara ett ingångssår.
Citera
2013-10-23, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Halmstrån är till för att greppas efter. Vad tror du paret MB och AN gjorde efter att de kommit hem från restaurangen? Tittade på TV? Knappade på datorn? Vad var det i sängfösaren? Öl, grogg, vin? Du kanske kan gissa bättre än de själva.

Du är så himla positiv när man försöker vinkla från andra håll, varför? Vad de gjorde när de kom hem är jag inte intresserad av
Citera
2013-10-23, 23:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jo, jag noterade omtag och vridning av holkjärn. I början ansåg man att detta kunde tyda på ett ritualmord? Men sedan dess har det varit tyst om det.

OM det fanns en rituell tanke bakom detta, vad var det i så fall? Betyder detta något? Är den rit, i ett känt mönster?

Mina kunskaper om rituella saker är noll för att inte säga -0.

Var inne på att det kunde var en "tagg". Alltså de här klottersignaturerna man ser på stan, typ grafitti.
Citera
2013-10-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hennes svenska ordförråd räckte inte för det, tror jag.

VB har ändå tagit studenten med förmodligen ganska bra betyg och blivit antagen till LTU där hon studerade fysik. Så, så dålig svenska tror jag inte hon pratade. Men svenska var inte hennes första språk, det är klart.

Jag har en bekant från Japan som bott i Sverige i 40 år och vissa saker kan hon helt enkelt inte uttala på svenska. Trots att hon sedan länge undervisar studenter i japanska - svenska.

VB må ha varit naiv, men inte dum.
Senast redigerad av Remark 2013-10-23 kl. 23:50.
Citera
2013-10-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Var inne på att det kunde var en "tagg". Alltså de här klottersignaturerna man ser på stan, typ grafitti.

Kan vara men jag har noll koll på det. Måste väl finnas någon i Lule/Boden som känner igen dom "taggar" som är förekommande. Det är ju lite som ett "bomärke".
Citera
2013-10-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har ju påståtts att KJ använt strypsex på någon vid utförande av samlag i koställningen. Så här ligger det till med den saken:

Sidan 1393:

Jag tror också på stryptag från hans sida.

Kroppen berättar ju vad some hände. Hon har strypskador, men det dödade inte henne. Samtidigt blev hon inte mördad i hemmet.

Som FUP-12 sa, så är det två separata händelser.
Först stryp --> medvetslös --> ut ur lägenheten --> dödas ute i naturen.

Blodet kom i bilen när han började transportera och flytta på kroppen.
Citera
2013-10-23, 23:55
Medlem
Citat:
VB har ändå tagit studenten med förmodligen ganska bra betyg och blivit antagen till LTU där hon studerade fysik. Så, så dålig svenska tror jag inte hon pratade. Men svenska var inte hennes första språk, det är klart.

Jag har en bekant från Japan som bott i Sverige i 40 år och vissa saker kan hon helt enkelt inte uttala på svenska. Trots att hon sedan länge undervisar studenter i japanska - svenska.

VB må ha varit naiv, men inte dum.

Hon har en usel svenska. Bara att studera vad hon skrivit så inser nog du också det.
Citera
2013-10-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja så var de nog. Problemet var att VB utnyttjade KJ för att göra MB svartsjuk vilket inte lyckades. Kan tänka mig att KJ för glad i hågen för att hon ska komma på kvällen, åker och köper lite öl de ska ha på kvällen när de ska ha lite umgänge. Han blir besviken, sen sitter hon och skriver till en annan man hela kvällen. Han blir mer och mer onykter och mer och mer irriterad. Efter sista sms från MB tar han telefon och VB blir tokig och skriker. De bråkar, han tar strypgrepp och hon klarar sig ut iväg för att komma undan. Han efter, och övertalar henne att han kör henne. Han säger de ska åka en sväng och prata på nåt nytt häftigt ställe han hittat. Hon vill inte göra honom ledsen. Dessutom är det ett tag kvar tills hon ska möta MB ja, för de kan mycket väl ha bestämt träff men hon dök aldrig upp. Kanske just därför smsen inte gick att återställa, det fanns information att MB TROR skulle möta henne.
Iallafall det som skulle bli försoningsnatten för KJ blev terrornatten för stackars naiva VB
,
tror helt enkelt det varit för mycket förluster nederlag för KJ, detta att VB ville ha en annan man, fick bägaren att rinna över och hans drömmar och onda tankar blev verklighet

Bra inlägg! (Skulle just till att skriva något liknande..) Tycker det förklarar mycket som inte har kunnat rätas ut:

-rivmärkena på KJ. Kontaktpersonen som besökte KJ 3 ggr/veckan blev tydl förvånad över uppgiften att KJ rivit sig själv. VB river KJ då hon vill ha tillbaka sin mobil. Givetvis styrker detta sedan tanken att händerna saknas pga de spår som då finns u naglarna. KJ har sedan rivit sig själv för att på så vis dölja VB:s rivmärken.
-vittnen som nämner höga skrik. VB skriker om att hon vill ha tillbaka mobilen.
-motiv. Det är först nu när KJ har VB:s mobil som "digniteten" av VB:s förhållande med MB går upp för honom vilket givetvis är något som skrämmer VB. Det mörknar för KJ alltmer i den takt han tar del av sms:en mellan VB-MB.
-det förklarar varför sms:andet upphörde mellan VB-MB (alltså från VB:s sida)
-förklarar inte 112 "samtalet" direkt men kanske var det något VB gjorde lite halvt på skoj för att markera för KJ att han inte skall "lägga sig i" vem hon messar och varför.
-förklarar varför bägges mobiler inte lämnar området. Scenario: VB blir alltmer rädd, hon har fysiskt försökt ta tillbaka sin mobil, kanske blivit slagen/hårt knuffad av KJ. Hon vågar helt enkelt inte vara kvar hos KJ och lämnar hans lgh.
KJ som nu är utom sig för "detta svek" sitter kvar och läser sms i c:a 10 min; det brister totalt för honom. Han kastar ifrån sig VB:s mobil och tar det han behöver. I ena handen bilnycklarna och i andra "stämjärnet" (eftersom det råkar ligga framme och skräpa, han har inte tid att leta fram kniven som ev ligger i en bag i skuffen). Han har ingen anl att ta med sig sin mobil. Han kör den väg han antar att VB går och kommer ikapp. VB kanske tror att KJ har lugnat sig/skall lämna tillbaka mobilen el så inte.. Hon hinner iaf inte undan. Hon springer, KJ kommer ikapp och knuffar omkull VB och utdelar huggen.
VB dör.
KJ släpar undan VB, in i ett buskage. Kanske ligger hon redan dolt efter jakten. KJ inser att han inte bör åka tillbaka hem: om någon sett VB gå, KJ köra iväg och sedan snabbt återkomma och VB sedan påträffas ligger han illa till. KJ åker därför till sin bror för att få ett senkommet alibi, bättre än inget.
-det förklarar varför KJ inte hörde av sig till sin bror innan han dök upp.

När sedan KJ kommer hem på natten "dödar" han VB:s mobil. Tror mycket på detta, anser inte att tiden från det att KJ tar VB:s mobil (18:40) fram till att vittnen hör skrik är orimligt lång. Att KJ tagit mobilen kan ju först ha varit mer som en rolig grej som sedan vartefter tiden gick eskalerade till detta. En teori i mängden.
Senast redigerad av Rubar 2013-10-24 kl. 00:19.
Citera
2013-10-23, 23:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Hon har en usel svenska. Bara att studera vad hon skrivit så inser nog du också det.
Färdigheter i skriftspråk, talspråk, uttal, grammatik och ordförråd kan variera mycket för någon som kommer från främmande land och lär sig svenska. Du kan inte basera hennes språkkunskaper bara på vad hon skriver. Vad ser du för brister i ordförrådet?
Citera
2013-10-24, 00:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vi konstaterar nu att VB troligast haft mens när hon avled. Vad innebär detta för brottslingen? Kan blodet ha tryggat? Kan blodet ha orsakat ilska? Kan avvisande ha orsakat ilska?

Kan den sönderfallande livmoderslemhinnan (läs: mens) ha varit det som orsakade sådant raseri? Det som tyvärr utmärker en del med as, inte alla, är oresonlig ilska, kraftiga utbrott.

Man talar på Efterlyst om en teori som skulle kunna vara svartsjuka., Sen fick man höra KJ i förhör där han uppenbarligen ljuger att han inte varit vid det gula huset, men det erkänner han ju senare med orden det hade jag glömt. Advokatens försvar om att han ej kan ljuga är ganska så grusat.

Man glömmer inte att man varit i gula huset där dom kapade benen låg. Inte en chans i helvete man glömmer det. Sen diskuterade man hans konspirationsteorier, och att han får nog fan komma med bättre förklaringar,.
Bra inslag på efterlyst med både infallsvinklar och teorier om fällande dom.

Inget om kaverinet än?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-24 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in