2013-10-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. När efter döden utsöndrar kroppen kadaverin?

Varför diskuterar ni hundar och nosar? Är det inte sedan länge fastställt med DNA att blodet i bilen är brottsoffrets?
Citera
2013-10-22, 23:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
I det här fallet är jag ganska övertygad om en fällande dom.

EN fällande dom ja, men det krävs TVÅ, det ska hålla i hovrätten också. Där räcker inte blodbesudlingar på tejprullar och i bagageutrymmet i en bil. TR ja, HR nej - eller åtminstone högst tveksamt. Även om nivån på beviskraven är desamma.
Citera
2013-10-22, 23:48
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundarna är tränade att urskilja doft från döda människor från doft från döda djur. Annars skulle de inte kunna användas i terräng. Men det händer att de blindmarkerar, alltså markerar där det inte finns något fynd. Hundar är inte felfria.

Ok,

Jag funderade på varför hunden markerat i bilen, men inte i lägenheten. Om det kunde finnas en naturlig förklaring.

Googlade lite:
Citat:
Kadaveri’n, pentametylendiamin, GfHwNs, bildas genom kolsyreklyvning vid förruttnelsen i tarmen av aminosyran lysin. K., som är en i vatten lätt-löslig bas, har iakttagits i urinen vid utsöndring av cystin och räknas till de s.k. likgifterna*.
http://svenskuppslagsbok.se/tag/kadaverin/

Utsöndras inte detta ämne även när ett djur dör?
Citera
2013-10-22, 23:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Om granngubben är trovärdig. Lätt hänt att fantasin sätter igång falska minnen. Men visst är vittnesmålet intressant. Nu har jag inte tillgång till FUP, men jag har för mig att gubben mindes att den händelsen skulle ha ägt rum någon av dagarna efter den 4/5. Jag har spekulerat i att KJ:s lillebror skulle ha kunnat ge ett benäget handtag. Men det är ju ett hugskott utan observation eller substans.
Trovärdig skulle jag tro, tillförlitlig är en annan sak.
Citera
2013-10-22, 23:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ok,

Jag funderade på varför hunden markerat i bilen, men inte i lägenheten. Om det kunde finnas en naturlig förklaring.

Googlade lite:

Jo, jag har skrivit det.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundarna är tränade att urskilja doft från döda människor från doft från döda djur. Annars skulle de inte kunna användas i terräng. Men det händer att de blindmarkerar, alltså markerar där det inte finns något fynd. Hundar är inte felfria.
Citera
2013-10-22, 23:53
Medlem
Angående att hon aldrig blödde på träningarna. Sidan 664 / 606, SMS från VB 2013-01-09:

Citat:
"Jävla mikael berg hans fel jag höll på tvätta dräkten för jag blödde blod på tröjan och han brukar
ropa är nån kvar nu låser men den här gången han ropade inget så jag hör inget när jag kom ut från
rummet mörkt kom inte ut"
Senast redigerad av CrAcKmAn 2013-10-23 kl. 00:05.
Citera
2013-10-22, 23:54
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Varför diskuterar ni hundar och nosar? Är det inte sedan länge fastställt med DNA att blodet i bilen är brottsoffrets?

Blodet är VBs. Det är fastställt +4 av SKL.

Det jag reder i är hundens markering av liklukt. Är ju en viss skillnad. Att blodet finns där kan ha en naturlig förklaring, däremot förekomsten av liklukt... men som Q sagt händer det att hundar markerar fel och som exempelvis någon nämde tidigare i tråden var det i samband med en sådan hunds markering i samband med Quick-fallet, som gjorde att utredarna tömde en hel sjö bara för att sedan kamma noll.

Hundens markering i bagageluckan är inget bevis som håller i domstol alltså?
Citera
2013-10-22, 23:55
Medlem
Citat:
Eller demens.

Nej, men seriöst - är det inte dags vi nu avlivar myten om att KJs lägenhet skulle vara brottsplatsen en gång för alla?

1) KJ var extremt dålig på att hålla rent efter sig.
2) Lägenheten var inte urstädad - skiten var ingrodd.
3) Polisen har inte hittat några spår öht, inte ens i vattenlåset på avloppet.
Det kan ju vara ett brott utan blodspillan. Suspekt vittring om än diffust på två tre ställen i lgh varav städmoppen var en (om jag inte minns fel så var den hunden tränad på blod, förruttnelse och sperma; den berömda triaden...

Men jag håller med om att det är ju en en del krux med att bära ut en kropp. Störande dock med gubbens vittnesmål.
Citera
2013-10-22, 23:55
Bannlyst
KJ har ju även för hyresvärden sagt att hunden sprungit in i ett häststaket. Så den hunden har alltså både sprungit in i ett häststaket och bitit i en strömkabel. Två olika berättelser från KJ.

Sedan förhöret med hans mamma att KJ har svårt för att ljuga om saker. Verkar som att morsan inte känner sin son till hundra procent.
Citera
2013-10-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ok,

Googlade lite:

Sannolikt. Hunden dog - om jag inte missminner mig - i januari/februari.
Citera
2013-10-22, 23:57
Medlem
PeterNosters avatar
Hundarnas egenskaper vid de olika söken preciseras i FUP av deras skötare.
Citera
2013-10-22, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Blodet är VBs. Det är fastställt +4 av SKL.

Det jag reder i är hundens markering av liklukt. Är ju en viss skillnad. Att blodet finns där kan ha en naturlig förklaring, däremot förekomsten av liklukt... men som Q sagt händer det att hundar markerar fel och som exempelvis någon nämde tidigare i tråden var det i samband med en sådan hunds markering i samband med Quick-fallet, som gjorde att utredarna tömde en hel sjö bara för att sedan kamma noll.

Hundens markering i bagageluckan är inget bevis som håller i domstol alltså?
Det bestämmer domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in