Citat:
Ursprungligen postat av
Chirpa
"F: Det har inte gått att ta fram nått. De har varit rade...eller de är raderade och går inte att ta fram.
A: ......................
H: Det var ju smidigt.
F: Hur menar du då?
H: Nä, men det var smidigt att det är någon som säg...säger att det har...det...de SMS:n har kommit, men att de...att han har raderat eller han eller hon ra...raderat de SMS:n och då att de inte går att ta fram. Det var jätte-smidigt."
Sida 2022.
Nu är det ju fusk då jag sitter på facit, men nog låter det som att KJ redan vet att det var MB som VB messade med vid tillfället.
Jag tror MB är inblandad i mordet på så sätt att det är kontakten mellan VB och honom som triggat KJ att använda våld. Kanske inte svartsjuka, men någånting åt det hållet.
Jag har funderat på ett senario i stil med att KJ trodde det skulle bli mer än bara plugga, alltså att han såg det som en invit att hon ville plugga hos honom.
VB kan mycket väl ha avvisat KJ, och redan då hotat med att hon ska ringa 112 och anmäla honom för våldtäkt om han fortsätter försöka något.
Därefter har hon en koversation med MB om att de ska mötas upp när han kommer hem från middagen. Kanske därför hon skriver att hon är upprörd, att en idiot försökter nått hon inte vill. Därefter knallar hon iväg nångång åt det hållet, mot MB.
KJ blir förbannad att det inte blev något, och att hon istället väljer att träffa MB.
Strax efter VB lämnar honom och börjar traska, så tar KJ bilen och hittar henne lägst vägen.
Är det troligt att de kan ha tjafsat i hans bil där han på nått sätt får henne att tappa medvetandet. Ex. strypning, hålla för mun och näsa för att hon skriker, eller dylikt?
Tankar och kommentarer på detta?