2013-10-22, 14:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror de har fel, och inte tänkt på den aspekt som jag lade fram.

Läser man detta får man intrycket att polisen hittat tejpen i bilens handskfack och inte badrumsskåpet. Kan du förklara detta med rullarna?

Vi ber honom kontrollera handsfacket för att se om något saknas. Han säger spontant att bilens
handlingar vilka förvarats i en röd plastficka saknas från handsfacket. Bland annat är det
registreringsbevis samt besiktningshandlingar. Något mer saknar han inte. Vi tillfrågar honom
om den tejprulle vilken precis anträffats av polisen i detta utrymme.
Han säger spontant att
detta är en sjukhustejp och av märke Scotts Micropor troligen nummer 33. På fråga svarar han
att denna tejp är väldigt bekant för honom eftersom han själv och frun är Landstingsanställda.
Han hade ingen vetskap om att den fanns i handskfacket. Sundström tillfrågas om han saknar
någon liknade tejp från fordonet. Han kan inte minnas om det funnits ytterligare tejprullar i
fordonet.
Senast han var in i fordonet var någon gång under sommaren 2012 fram till denna tidpunkt.

S 1507 Fup
Citera
2013-10-22, 15:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Läser man detta får man intrycket att polisen hittat tejpen i bilens handskfack och inte badrumsskåpet. Kan du förklara detta med rullarna?
Förklara vad?
Citera
2013-10-22, 15:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Varför utgår du och så många från er själva när ni ställer er frågor? Varför inte ta till sig att KJs intresse är anatomi och att undersöka vad som finns inuti en kropp. Han har gjort det två gånger nu, först hunden, sedan VB. Jag tror inte att intresset avtagit.

Styckandet var själva höjdpunkten, och sedan ställde KJ ut sitt verk.

KJ är inte känd för att känna svartsjuka, han valde en helg när föräldrarna var bortresta, då ingen skulle hälsa på honom och han hade mycket fri, egen tid.

Var det inte VB som bad om att få komma till han???
Citera
2013-10-22, 15:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Förklara vad?

KJ skulle mao ha varit in i denna Saab och stulit minst en av två tejprullar? Han säger i förhöret att han "hittat" den i denna Saab. Om han nu lika var där varför tog han inte båda eller alla rullarna om det nu fanns fler?

Det kan inte vara så att han hittade två eller fler rullar och tog med sig minst två av dessa tejprullar av samma sort och att det är därför inte bitarna passar ihop?

Det blev svårt att skriva och förklara, men hoppas att du förstår min fråga.
Citera
2013-10-22, 15:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJ skulle mao ha varit in i denna Saab och stulit minst en av två tejprullar? Han säger i förhöret att han "hittat" den i denna Saab. Om han nu lika var där varför tog han inte båda eller alla rullarna om det nu fanns fler?

Det kan inte vara så att han hittade två eller fler rullar och tog med sig minst två av dessa tejprullar av samma sort och att det är därför inte bitarna passar ihop?

Det blev svårt att skriva och förklara, men hoppas att du förstår min fråga.
Jag förstår frågan, men jag kan inte sätta in bilen i sitt sammanhang. Jag har inte kommit så långt i FUP ännu.
Citera
2013-10-22, 15:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Ja, det är möjligt. Det är runt denna tid Sverige gör 1-0 mot Tjeckien.

http://vlt.se/sport/ishockey/1.2064546-liverapportering-fran-sverige-tjeckien

Notera att det tar nog någon minut för "live-reportern" att skriva texten också.

Kan vara många som drog iväg SMS vid den tiden tänker jag.

"Mål. Sverige tar ledningen med 1-0 genom Jimmie Ericsson.av Anders Wallin (TT) den 4 maj 20:35"

Verkar mycket sannolikt, ja. Och då skulle hon fortfarande ha befunnit sig i lägenheten.
Citera
2013-10-22, 15:21
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jag förstår frågan, men jag kan inte sätta in bilen i sitt sammanhang. Jag har inte kommit så långt i FUP ännu.

Ok. För polisen hittade en rulle av denna tejp när de var in i Saaben som de visade för ägaren och frågade om han haft fler rullar i bilen?

Min erfarenhet från sådan tejp är att om den legat länge i ex en bil (värme/kyla) så brukar den bli väldigt dålig och i det närmaste obrukbar. Vad jag förstått hade bilen stått där i cirka tio år.
Citera
2013-10-22, 15:24
Medlem
Chirpas avatar
"F: Det har inte gått att ta fram nått. De har varit rade...eller de är raderade och går inte att ta fram.
A: ......................
H: Det var ju smidigt.
F: Hur menar du då?
H: Nä, men det var smidigt att det är någon som säg...säger att det har...det...de SMS:n har kommit, men att de...att han har raderat eller han eller hon ra...raderat de SMS:n och då att de inte går att ta fram. Det var jätte-smidigt."

Sida 2022.

Nu är det ju fusk då jag sitter på facit, men nog låter det som att KJ redan vet att det var MB som VB messade med vid tillfället.
Jag tror MB är inblandad i mordet på så sätt att det är kontakten mellan VB och honom som triggat KJ att använda våld. Kanske inte svartsjuka, men någånting åt det hållet.
Citera
2013-10-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
"F: Det har inte gått att ta fram nått. De har varit rade...eller de är raderade och går inte att ta fram.
A: ......................
H: Det var ju smidigt.
F: Hur menar du då?
H: Nä, men det var smidigt att det är någon som säg...säger att det har...det...de SMS:n har kommit, men att de...att han har raderat eller han eller hon ra...raderat de SMS:n och då att de inte går att ta fram. Det var jätte-smidigt."

Sida 2022.

Nu är det ju fusk då jag sitter på facit, men nog låter det som att KJ redan vet att det var MB som VB messade med vid tillfället.
Jag tror MB är inblandad i mordet på så sätt att det är kontakten mellan VB och honom som triggat KJ att använda våld. Kanske inte svartsjuka, men någånting åt det hållet.

Jag har funderat på ett senario i stil med att KJ trodde det skulle bli mer än bara plugga, alltså att han såg det som en invit att hon ville plugga hos honom.

VB kan mycket väl ha avvisat KJ, och redan då hotat med att hon ska ringa 112 och anmäla honom för våldtäkt om han fortsätter försöka något.

Därefter har hon en koversation med MB om att de ska mötas upp när han kommer hem från middagen. Kanske därför hon skriver att hon är upprörd, att en idiot försökter nått hon inte vill. Därefter knallar hon iväg nångång åt det hållet, mot MB.

KJ blir förbannad att det inte blev något, och att hon istället väljer att träffa MB.

Strax efter VB lämnar honom och börjar traska, så tar KJ bilen och hittar henne lägst vägen.

Är det troligt att de kan ha tjafsat i hans bil där han på nått sätt får henne att tappa medvetandet. Ex. strypning, hålla för mun och näsa för att hon skriker, eller dylikt?

Tankar och kommentarer på detta?
Citera
2013-10-22, 15:50
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Jag har funderat på ett senario i stil med att KJ trodde det skulle bli mer än bara plugga, alltså att han såg det som en invit att hon ville plugga hos honom.

VB kan mycket väl ha avvisat KJ, och redan då hotat med att hon ska ringa 112 och anmäla honom för våldtäkt om han fortsätter försöka något.

Därefter har hon en koversation med MB om att de ska mötas upp när han kommer hem från middagen. Kanske därför hon skriver att hon är upprörd, att en idiot försökter nått hon inte vill. Därefter knallar hon iväg nångång åt det hållet, mot MB.

KJ blir förbannad att det inte blev något, och att hon istället väljer att träffa MB.

Strax efter VB lämnar honom och börjar traska, så tar KJ bilen och hittar henne lägst vägen.

Är det troligt att de kan ha tjafsat i hans bil där han på nått sätt får henne att tappa medvetandet. Ex. strypning, hålla för mun och näsa för att hon skriker, eller dylikt?

Tankar och kommentarer på detta?

Då är vi två om den exakta tanken. Det ger en förklaring på varför inte lägenheten är mordplats också. Det märkliga är dock att ingen sett henne, eller dem tillsammans. Men å andra sidan så verkar ingen ha sett något som talar för det motsatta heller så.
Citera
2013-10-22, 15:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det är ganska ovanligt men faktiskt möjligt att skära sig på ett sådant vis att det inte uppmärksammas men blöder relativt ymnigt, läs täta droppspår efter personen.
Det är det. Men med uppmärksammas avsåg jag omgivningen snarare än den skadade. KJ var relativt VB:s blod en del av omgivningen.
Citera
2013-10-22, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är även min uppfattning efter expertisens uttalande i FUP, och efter bloddropparna i och utanför lägenheten. Och som grädde på moset så¨har han alltså tagit ner anatomibilder på hund.
Snacka om att vara känslolös och påstå att han la hunden i älven.

Men visst är det något som inte stämmer med hunden.
Det här påminner mig om Marinafallet där den misstänkte tog livet av massa katter.

Jag tycker det infinner sig en viss komik i mönstret hos Polisens "bevisning" i detta fall och andra.
När man inte har konkreta bevis för ett jota så försöker man bevisa utan framgång att MTs djur kan tagits av daga, samt att fd. flickvänner har blivit strypta och våldtagna.

Under Marinarättegången kunde man lyssna på ett episkt "våldtäktsförsök" där en flicka bestört säger att hon inte ens hann säga "hej då" för att MT stack efter ett samlag där man hon med förtjusning berättade om hur stor MT var "där nere".

Det finns heller inte ett enda bevis för att någon hund har mördats här, precis som i fallet Marina.

Polisen famlar i utredningen, och då åker husdjur och besvikna ex. fram - inget nytt under solen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in