2013-10-24, 19:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han skulle ha haft ett styrelsemöte på morgonen, men det blev inställt.

Jag har för mig att AN sagt i förhör att de brukar vara vid 20, och att det var just så den här söndagen, någon som hittar i FUP:en som kan verifiera?

Själv har jag inte haft tid att plöja igenom mer än hälften och har dåligt grepp om den.

EDIT;Det jag fiskar efter är om MB möjligen dragit en pendylare för sin fru, kanske hade viktigare saker att syssla med den förmiddagen, typ.
Senast redigerad av OY 2013-10-24 kl. 19:42.
Citera
2013-10-24, 19:42
Medlem
Imthisnices avatar
FUP s. 1092

Skickat till 073-*****79, 2012-08-01, 19:34:26 med texten "Ska vi träffas"
Svar skickas från 073-*****79 , 2012-08-01, 19:45:18 med texten "Kom då".
Ett nytt sms skickad då till 073-*****79, 2012-08-01, 20:42:39 med texten "Men jag sa jag sluta ju förlåt igen "

Jag förstår inte sista svaret??
Citera
2013-10-24, 19:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har för mig att AN sagt i förhör att de brukar vara vid 20, och att det var just så den här söndagen, någon som hittar i FUP:en som kan verifiera?

Själv har jag inte haft tid att plöja igenom mer än hälften och har dåligt grepp om den.

EDIT;Det jag fiskar efter är om MB möjligen dragit en pendylare för sin fru, kanske hade viktigare saker att syssla med den förmiddagen, typ.
Sid 995.
Citera
2013-10-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Medvetslös av smärta och blodförlust, det är troligt, men inte död. Kanske fick hon några dödande stick i slutskedet ?

Ja kanske! Tror dock inte hon var vid liv när lemmarna togs bort
Jag menar, ska han ha lurat med henne till något ställe / nockat henne medvetslös / börjat stycka
och sedan hugga henne i hjärta & lungan

Hela saken blir ju som baklänges, och andra sidan , bara två personer vet GM och offret
man kan inte lita 100% på ett rättsutlåtande.
En rättsläkare utgår från vad han tror, vad han anser verkar mest rimligt, sanningen kan se helt annorlunda ut ändå
Citera
2013-10-24, 19:45
Medlem
Citat:
Här kommer första kulan. Var hittade du det fetstilta? I protokollet på sid 365 finns ingen markering.

Fel hund och tillfälle. Kolla sidan 379 och framåt.
Hunden "Kompis" gör en markering mot golvlisten. inte en "hård" markering utan han lägger sig bara ner och fortsätter nosa. Visar även intresse för skurmoppen (notera intresse, ingen markering)

Kompis söker efter blod, sperma och förruttnelse. Eftersom Uno inte markerade i lägenheten så kan man väl utesluta det senare.
Citera
2013-10-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Gällande denna punkt: "KJ frågar i förhören varför blod har hittats i hans baklucka, utan att förhörsledarna sagt ett ord om var blodet hittades. Det är bara en tillfällighet att han direkt associerar fyndet av blod från en person som vid enstaka tillfällen åkte i hans bil som passagerare till bakluckan och inte till någon av passagerarplatserna/kupén. NY"

Det ska också sägas att förhörsledarna enbart sade att de hittat blod i bilen, utifrån detta så drog KJ inte bara slutsatsen att blodet hittades i skuffen utan även att det kom från VB vilket förhörsledarna inte nämnt.

Den slutsattsen hade även jag gjort.

Edit: Hur många GM kör omkring med liket/kroppen helt synlig i kupen ?
Citera
2013-10-24, 19:48
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag hoppas på hjälp, AN säger i förhör att MB var på ett möte under söndagen, vid 20:00 vill jag minnas, men har för mig att MB pratade om att mötet var på förmiddagen, har jag drömt det eller minns jag fel?

Citat:

Japp, mötet var nio på morgonen.(MB FUP s995 bekräftas av Fredrik Lundman FUP s1102)

AN är dock av en annan uppfattning: FUP s1110
Citat:
H. Nej för Mikke hade, ja han hade ett möte han skulle på, dagen efter med Karateklubben,
dom skulle ha ett gemensamt möte som dom brukar ha varje månad första söndagen. Det kan
vara årsmöte eller styrelsemöte och så där.
F2. Vilken tid var det mötet?
H. Tjugo eller något sådant där.
F1. Var är det mötet någonstans?
H. I Boden.
Citera
2013-10-24, 19:49
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Känner mg rätt övertygad om att "kibba" är that kinda guy - vill plåga innan han dödar, och med Vatchareeya som "kanin" har han uppnått det ultimata i sin värld. Jag tror GM-gänget består av KJ, MB och AN. Två pesos.

Ja, och nästan alla som känner han har svårt att tro det.
Citera
2013-10-24, 19:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Fel hund och tillfälle. Kolla sidan 379 och framåt.
Hunden "Kompis" gör en markering mot golvlisten. inte en "hård" markering utan han lägger sig bara ner och fortsätter nosa. Visar även intresse för skurmoppen (notera intresse, ingen markering)

Kompis söker efter blod, sperma och förruttnelse. Eftersom Uno inte markerade i lägenheten så kan man väl utesluta det senare.
Okej, det var alltså inte en likhund som falukorven sa.
Citera
2013-10-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
FUP s. 1092

Skickat till 073-*****79, 2012-08-01, 19:34:26 med texten "Ska vi träffas"
Svar skickas från 073-*****79 , 2012-08-01, 19:45:18 med texten "Kom då".
Ett nytt sms skickad då till 073-*****79, 2012-08-01, 20:42:39 med texten "Men jag sa jag sluta ju förlåt igen "

Jag förstår inte sista svaret??
Ser ut som det ska finnas fler sms mellan 19:45 och 20:42. Vart har dom blivit av tro??? Fast det går väl inte att återskapa som det brukar vara med fam bergs telefoner
Citera
2013-10-24, 19:56
Medlem
highfives avatar
Citat:

Var det någon annan dag han hade denna barnträning? Jag fick för mig att det var det han hade att göra den 5/5. Har inte tillgång till fup just nu.
Citera
2013-10-24, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Japp, mötet var nio på morgonen.(MB FUP s995 bekräftas av Fredrik Lundman FUP s1102)

AN är dock av en annan uppfattning: FUP s1110

Tack zero73.

130509

AN säger så här:

På söndag morgon så åkte Mi*ael till ett möte som han hade med karateklubben som han är
tränare i, mötet startade klockan 09.00. An*ika säger att Mi*ael hade barnträning klockan
11.00.

130524

H. Nej för Mi*ke hade, ja han hade ett möte han skulle på, dagen efter med Karateklubben,
dom skulle ha ett gemensamt möte som dom brukar ha varje månad första söndagen. Det kan
vara årsmöte eller styrelsemöte och så där.
F2. Vilken tid var det mötet?
H. Tjugo eller något sådant där.

Åkte han eller åkte han inte på möte, och varför var det möte vid 9 när det vanligtvis brukar hållas 20?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in