2013-07-13, 03:33
Medlem
Har haft paus från denna tråd ett tag. Verkar inte som utredningen går framåt annat än med snigelsteg. Det är så hemskt det som VB utsattes för och det minsta man kan begära är att mordet utreds ordentligt och blir löst. Men det känns onekligen som att allt står och stampar, senast släppta "bevis" var inte mycket att hänga i julgran. Någon som vet om man sökt genom alla militära byggnader och fort ännu?

Nu låter jag väl som en spåkärring, men varje gång jag läser om detta fall får jag samma bilder på näthinnan. Jag ser ett rum där det mesta är gjort av stål, möbler av stål, väggar av stål osv. Jag får för mig att det är någon gammal militär anläggning, men skulle kanske kunna vara något annat. Vilka utrymmen brukar vara belamrade av stål? I detta stålbelamrade utrymme ser jag i bilderna VB fastbunden och torterad. Den stålanordning som hon låg på är efteråt lämnad full med blod. Denna plats är BP (i dessa bilder).

Nåja, detta är förstås inte till någon nytta, men det är vad jag ser framför mig iaf varje gång jag läser om detta fall. Hoppas det blir löst, men jag tyckte att den ena åklagaren lät uppgiven när det gällde att hitta brottsplatsen och att de inte kunde leta hur länge som helst. Tragiskt är det också om man sätter dit någon oskyldig, det har ju hänt förr som med Ouick. Känns som man alltid letar efter nån konstig typ till att vara gärningsman. Måste det alltid vara de som är udda som begår mord, eller kan det finnas gärningsmän som till vardags lever ett ganska vanligt liv men som kan begå mord?
Citera
2013-07-13, 03:38
Medlem
En sista grej för ikväll. Ganska viktig faktiskt.
1. Var det detta fynd av blodet på plastpåsen som var det enda blodfyndet från bilen??!
I så fall är ju bevisläget sämre nu än när alla fantiserade om en blodpöl i bakluckan...
Tänk efter, det har lagts ut villospår av media i så fall. Inget precist har sagts, utan man har talat i gåtor.

Superviktigt-->
2. Det ju VÄLDIGT intressant och höra om VBs avtryck också finns på påsen.
Den informationen är utlämnad i media. Om jag var åklagare och vbs avtryck EJ hittats, så är den informationen ungefär 100 gånger starkare än att KJs fingeravtryck finns på påsen.

Så fram med fakta: fanns VBs avtryck där eller inte??? Typ veckans viktigaste fråga!
Citera
2013-07-13, 03:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har haft paus från denna tråd ett tag. Verkar inte som utredningen går framåt annat än med snigelsteg. Det är så hemskt det som VB utsattes för och det minsta man kan begära är att mordet utreds ordentligt och blir löst. Men det känns onekligen som att allt står och stampar, senast släppta "bevis" var inte mycket att hänga i julgran. Någon som vet om man sökt genom alla militära byggnader och fort ännu?

Nu låter jag väl som en spåkärring, men varje gång jag läser om detta fall får jag samma bilder på näthinnan. Jag ser ett rum där det mesta är gjort av stål, möbler av stål, väggar av stål osv. Jag får för mig att det är någon gammal militär anläggning, men skulle kanske kunna vara något annat. Vilka utrymmen brukar vara belamrade av stål? I detta stålbelamrade utrymme ser jag i bilderna VB fastbunden och torterad. Den stålanordning som hon låg på är efteråt lämnad full med blod. Denna plats är BP (i dessa bilder).

Nåja, detta är förstås inte till någon nytta, men det är vad jag ser framför mig iaf varje gång jag läser om detta fall. Hoppas det blir löst, men jag tyckte att den ena åklagaren lät uppgiven när det gällde att hitta brottsplatsen och att de inte kunde leta hur länge som helst. Tragiskt är det också om man sätter dit någon oskyldig, det har ju hänt förr som med Ouick. Känns som man alltid letar efter nån konstig typ till att vara gärningsman. Måste det alltid vara de som är udda som begår mord, eller kan det finnas gärningsmän som till vardags lever ett ganska vanligt liv men som kan begå mord?

Absolut, obducenten i styckmordet på CdC är ju ett gott exempel.
Citera
2013-07-13, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Citat:
Jag har förmodligen inte tagit del av ingressen; vad är det för morbida intressen KJ måste ha för att dina antaganden om medgärningsmän och längre tids planering ska stämma? Är KJ mer än MÖP?

Det har skrivits om god man, samt att det är far som blivit utsedd till god man. Om det är sant vet jag inte. Det är naturligtvis inte oväsentligt att ha eventuella diagnoser med, om man spekulerar om gärningsmannaskapet, men det gäller också att framställa utsagor som man kan relatera till, alltså se som säkra, sannolika, osäkra, osannolika, falska.
Citera
2013-07-13, 03:51
Medlem
Grp03s avatar
Citat:

Det du beskriver låter i mina öron mest som ett storkök eller slakteri..
Ett sista alternativ är ett obduktionsrum. samtliga brukar dock vara klädda med kakel.
Citera
2013-07-13, 03:55
Medlem
Citat:
Det behöver inte vara utåt sett udda personer som begår mord under vanlig fredstid. Det kan vara utåt sett normala personer med normal familjebildning och ett ordinärt yrkesliv och vara socialt välansedda. Men om gärningen och gärningsmannen bakom gärningen ska passa in på din videosekvens eller de stillbilder du får på näthinnan så ska det vara en rejält skruvad person, eller udda, för att använda ditt ord. Var det du?
Citera
2013-07-13, 03:59
Medlem
Kom på ytterligare en sak.
Om nu KJ transporterat blodiga kroppsdelar i en plastpåse, eller liknande aktivitet med blod från VB.

Säg hej, ni som tror han använt handskar i så fall.

Och säg hej igen, om ni tror att han absolut inberäknar plastpåsen med de övriga sakerna han redan slängt bort; vapnet, händerna, vbs kläder, egna kläder som blivit blodiga, andra saker såsom handduk, ev. väska osv osv...
Plastpåsen TILLHÖR denna grupp av saker.

Nej, åklagaren är ute på hal is just nu. Ta semester och låt en kille vänta i häktet/rättpsyk medan ni solar er i Spanien. Ta ert ansvar och arbeta med att hitta fler bevis, eller släpp ut kj nu!
Citera
2013-07-13, 05:55
Medlem
Citat:
Jag tror KJ är slarvig i mångt och mycket men inte i allt, inte när det kommer till planeringen av ett mord av det här slaget. Medgärningsmannen tror jag är kyligt kalkylerande och överseende med KJ:s moment av slarv som jag dock inte tror är genomgående i allt han gör. Mt och mGM (vilka kan vara fler än en) lirar hyfsat bra tillsammans och delar varandras intresse för att plåga och döda. Stadiet att utföra detta på djur är passerat, nu är det en människa det ska handla om - VB utsågs och blev ett lätt offer.
Tar du inte i så du skiter på dig nu?
Citera
2013-07-13, 06:07
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
...
...
Ett frysrum kan pass ännu bättre in på din beskrivning då väggar och golv ibland är stålklädda där men sällan på de andra platserna utom just vid arbetsstationerna.
Senast redigerad av Grp03 2013-07-13 kl. 06:10.
Citera
2013-07-13, 06:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Ett frysrum kan pass ännu bättre in på din beskrivning då väggar och golv ibland är stålklädda där men sällan på de andra platserna utom just vid arbetsstationerna.

En obduktionssal låter mer passande på beskrivningen. Jobbade inte morsan på sjukhus...

Men, nä... det är för långsökt. Tror det varit uppe tidigare åxå.
Citera
2013-07-13, 07:00
Medlem
Fingeravtrycket från KJ på påsen kanske innehöll lite blod från VB ?
Inte bloddroppe o på annat ställe på påsen fingeravtryck från KJ som alla i tråden verkar tro, KJ trodde sej vara ren om händerna men lite blod från VB fanns kvar fick jag en teori om..
Sen om detta va det ända blodfyndet i bilen vet vi de? Kanske även är blodig matta i bilen oxå?
Är det planterat i kjs bil för att den stod olåst vet gm vem KJ är rätt väl, Inte nån okänd flykting el liknande som är gm..

Sen skulle fyndet av blod från VB i lägenheten varit intressant att vet vart dom fanns o mängd?
Är det på kläder el fast föremål?
Citera
2013-07-13, 07:18
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Enligt rättsläkaren var dödsorsaken stick med eggvasst föremål mot vitala organ. - Allt annat kan således ha utförts efter dödens inträde. - Man har hittat en komplett men delad kropp - exkl. händerna. Detta senare kan tyda på att VB sökt försvara sig innan hon fått ta emot de dödande sticken, men det kan heller inte uteslutas att händerna glömts kvar på styckningsplatsen, alt. helt enkelt inte kommit med (t ex dolts av annat bråte) när gm förflyttade delarna till sin bil. - Ju fler områden man genomsöker, desto fler platser kan uteslutas som mord- resp. styckningsplats.

Man är ganska övertygad om att händer ligger i det dolda eftersom DNA finns under naglarna av mördaren. Händerna har troligen inte glömts kvar, så mycket är det ganska övertygande.

Det mesta har gått väldigt fort är man ganska säker på, tankar finns att en del tortyr förekommit men detta är hyfsat avvisade teorier i ett tidigare skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in