2013-10-19, 14:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Kan hon ha hotat MB att kontakta polisen och hävda han våldtagit/hotat henne? Kanske slog 112 men ändrade sig. Hon utpressade en kille i Luleå med detta, krävde 1000:- men fick ett busskort värt ca. 2500:- istället enligt hans vittnesmål i FUP:en. Vilket föranledde till efterföljande SMS trafik mellan dem.

Det är svårt att säga att du har fel iaf. Varför gör hon det i så fall när hon kommer till KJ? Kanske drar hon historien för KJ. KJ tycker hon ska ringa 112 och anmäla det hela. Hon lossas, men slår stjärna i stället för lur. Sen kan man notera att det är mindre paus efter 112 försöket och nästa SMS.
Varför har dessa sms inte gått att återställa när andra sms mellan dem har gått att återskapa? Kan ju vara väldigt avgörande sms för fallet.
Citera
2013-10-19, 14:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det känns lite när man lär känna de alla inblandade att det var inte frågan ifall hon skulle bli mördad, utan bara vem som skulle hinna göra det först.

Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Varför behöver KJ ett bättre motiv än att han vill uppleva hur det är att döda, stycka en annana människa vilket det är klart tydligt uppenbart att det varit hans dröm. Han kan ha utsett VB just pga hennes jobbiga beteende mot andra, utpressning, lögner etc. Ett offer som lär få många mtgm, därför just henne som perfekt. I hans drömmar var hon perfekta offret. Och drömmen, tankarna var redan född, planen fanns klar men fram tills dess var det bara lek med tankar.
Saker blev aldrig riktigt som det var tänkt. VB spelade uppenbart högt spel vilket slog tillbaka på henne till slut. Han kunde inte motstå frestelsen att döda när tillfälle gavs och gränsen mellan rätt och fel suddades ut...

VB:s efterhängsenhet och utmanande uppmuntran att MB skulle få spöa upp henne, MB:s hustrus begripliga svartsjuka i kombination med KJ:s otillfredsställda fantasi och önskedröm om att nån gång i livet få döda en människa blev en ödesdiger förening för Vatchareeya Bangsuan. Tror "Fallet Vatchareeya Bangsuan" innehåller dessa tre inblandade gärningspersoner.
Senast redigerad av MBoudine 2013-10-19 kl. 15:01.
Citera
2013-10-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Enbart människoblod.

Intressant. Fast öppningen för att blodet kan vara gammalt, KJs eget eller någon helt annans finns ju.
Alternativt sperma fest.
Så markerandet mot hörnet säger ju väldigt lite.
Citera
2013-10-19, 14:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Min slutsats är att det KAN finnas medgärningsmän. Det hade du vetat om du inte idkat selektivt läsande.
Jag menar att man inte till fullo följt upp lösa trådar, exempelvis släktingar till KJ.

Angående att dra korrekta slutsatser: du drog slutsatsen att hunden markerat för likdoft när det inte alls var så.
UNO markerade icke.
UZI - som även söker efter blod och sperma - markerade.

Skärp dig.

Du vet väl inte vad som finns i slasken? Media rapporterade ju att polisen misstänkte att det kunde finnas en medgärningsman. Vore konstigt om de då inte utredde misstanken också.

Sedan får man väl förmoda att polisen topsade anhöriga.
Citera
2013-10-19, 14:49
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Alla ni som återger "snack på stan" från Boden (liksom alla som läser) bör tänka på några saker:

- Information förvanskas ofta på vägen när rykten sprids

- "Smaskiga" detaljer förstärks eller dyker t.o.m. upp från ingenstans på vägen

- Det finns alltid människor som tycker om att sprida desinformation av olika skäl. För att få uppmärksamhet. För att de är mytomaner. För att de har svårt att hålla isär verklighet och fantasi.

- Rykten kan t.o.m. starta som rena spekulationer ("Tänk om..." men på vägen förvanskas till att det verkligenär någon som har sett eller hört). En del människor förväxlar också sina egna spekulationer och fantasier med fakta - hur ofta ser vi inte det i såna här trådar?

- Många gör misstaget att bedöma trovärdigheten utifrån den källa som just man själv fått informationen från. Men denna person kan vara i lika god tro och ha gjort samma misstag själv. När information vandrat genom 10, 50 eller 100 munnar/SMS finns det inget som säger att det måste vara minsta korn av sanning i den.

Sammanfattningsvis ska man vara JÄVLIGT FÖRSIKTIG med att tro på rykten. Hur vederhäftig den som lämnar dem än verkar vara. Jag brukar dra exemplet med "33-åringen" från Palme-utredningen som "alla" visste att det var Ted Gärdestad. Så även jag. Jag hade nämligen hört det från flera håll och från vuxna personer jag verkligen litade på som tonåring den gången. Icke desto mindre var det ett rykte utan minsta lilla korn av sanning.

Här läxar Fold upp alla som bidragit i tråden med rykten som visat sig vara sanna. Nu får Fold vila lite i frid, men det kan löna sig att vara efterklok. Tråden har kommit framåt tack vare alla de som vågat skriva, trots hugg från Fold.

De som tidigt berättade vad KJ sagt och gjort, bidrog till att han kunde ringas in. Ibland kan rykten vara ondsinta, men när det gäller att lösa ett allvarligt brott tror jag ändå att människor har ärligt uppsåt när de berättar saker och ting. Det är när skvaller sprids utan anledning som kan fara ut som Fold gör.

Den här tråden visar att verkligheten döljer mycket mer än vad vi ens kan föreställa oss. Det känns lite obehagligt att få fram en bild av en död person som inte är smickrande. ANs utbrott om "kackerlacka" är givetvis heltokig i sitt sammanhang, men, hon kan ju ha upplevt det så, och hon är inte ensam om att ha haft problem med VB. Har AN blivit misshandlad i samband med otrohetsgräl borde ilskan riktas åt rätt håll, inte mot VB utan mot MB. Man kan bara hoppas att vissa bestämmer sig för att förändra sina liv efter detta. AN borde dumpa MB.

VB gjorde två polisanmälningar ryktades det tidigt om. Kan detta beläggas i fup, vad handlade de om? De skulle inte ha med brottet att göra. Stämmer det?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-19 kl. 14:56.
Citera
2013-10-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du vet väl inte vad som finns i slasken? Media rapporterade ju att polisen misstänkte att det kunde finnas en medgärningsman. Vore konstigt om de då inte utredde misstanken också.

Precis, det är väl nästan självklart att polis undersökt andra misstänkta eftersom dom nu helt utesluter att KJ haft medhjälp. Jag tror dom vet vad dom sysslar med.
Citera
2013-10-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Det är ju just det jag tidigare påpekat att vi inte vet.
Det finns ju i FUP ingen uppgift om man topsat anhöriga och i så fall vad utfallet av detta blev.
Rimligen kommer ju KJs advokat fråga om man kan utesluta att 1 DNA kommer från en närstående.
Då ska ju det uteslutandet finnas till hands, vilket det ju inte gör.

Där av mina frågor till Hamilkar om han bedömer det möjligt att pappan/brodern skulle få match på 1 eller högre. Rent teoretiskt.

Den frågan tycks dock förbli obesvarad här.
Citera
2013-10-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Oj, det var det värsta. Hur kom det fram? Var fanns den listan och vad finns mer på den? Har du någon sidhänvisning för dem som grottar i fuppen?

Under förhöret med KJ, minns inte vilken sida men längst ner där.
Citera
2013-10-19, 14:57
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Sluta nu sabba L:s stora stund. Han lever ju för att veta bäst, skarva i sanningen och vara osakligt otrevlig.
Att han konsekvent har fel när han går balls out i alla stora brottsfall har han inte dragit några slutsatser av.
Lite KJ-varning, faktiskt.

Nu får du fan ta och tagga ner!

Du svingar dig in helt djävla nyreggad i en tråd som har pågått i ett halvår och skiter ur dig 80 oneliners på mindre än ett dygn.

Inlägg som går ut på precis samma sak - anekdotisk bevisföring, insinuationer och enkelsidiga misstänkliggöranden...

Du börjar djävligt bra i ditt första inlägg med en hoper frågor som visar att du inte har nån kunskap alls om vad som diskuteras och medger dessutom att du fan inte ens har tittat i förundersökningen.

Och du tror att du kommer att bli tagen på allvar?

Och när en av de mest engagerade skribenterna på det här forumet, som är saklig i sina resonemang och hövlig i tonen, påpekar detta börjar du kasta skit på honom.

Jag tycker du kan ta och tänka om lite inför nästa inlägg.
Citera
2013-10-19, 14:58
Medlem
Citat:
Det har jag inte heller påstått. Däremot har jag konstaterat att det inträffat i exempelvis OJ-fallet.

Är det inte dags att sluta stirra sig blint på att det är andra GM´s när bevisning och förhör signalerar att dom har rätt snubbe i förvar. Förstår inte varför då fortsätta älta, och försöker hävda KJ´s oskuld.

Lite mer misstänksamt blir det när du är registrerad denna månaden och har enbart kommenterat detta fallet. Är det något vi andra bör veta?
Citera
2013-10-19, 14:58
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Jag upprepar min fundering, jag tycker det verkar som om han förvarat henne i detta värn, kanske även styckat henne där, sedan att det var vattenfyllt en tid gör ju att många spår gick förlorade.. Men hundarnas beteenden är ju tydliga tecken..

Sedan är väl handskarna den enskilt starkaste bevisningen?

Ja, det är min tanke också. Handskarna får knappt någon uppmärksamhet i tråden.

Jag tippar på att KJ blir fälld i tingsrätten och överklagar men får avslag. Case closed för min del. Men inte för Vatchareeyas anhöriga. De kommer aldrig att få något avslut.
Citera
2013-10-19, 15:00
Medlem
Jag har en del tankar runt den saknade höftkulan. Är det ens möjligt att kulan separeras från benet av misstag vid styckning och blir kvar på styckningsplatsen utan GM:s vetskap?

Om nej, var har den blivit av? Souvenir?
I så fall; varför spara en besudlad tejprulle hemma men förvara höftkulan på en plats polisen inte kan hitta?

Hela den biten är otroligt konstig. Varför just en jävla höftkula?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in