2013-07-02, 19:36
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De fick tips om platsen för 5 veckor sedan. Kanske börjar bli dags att söka där och ta tipsen om skjutfältet på allvar.

De är säkert där imorgon.
Citera
2013-07-02, 19:49
Medlem
Äntligen! Jag är ganska säker på att gåtan blir löst i den här veckan.
Citera
2013-07-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Åklagarna anser att misstankarna har stärkts mot mtGM

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17060494.ab

Nu kanske man inte skall jubla för högt. Det är ju AB Dessutom skulle väl ingen FUL gå ut med "njää misstankarna har försvagats." i det här läget.
Citera
2013-07-02, 21:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tror snarare på "sörjan", som t o m har koordinater och ev. sandgrävningar på namngivna platser. Vet någon var det kommer att ske?

Platsen där den rödbruna sörjan observerades borde vara en intressant plats för tekniker att undersöka.
Citera
2013-07-02, 21:55
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Platsen där den rödbruna sörjan observerades borde vara en intressant plats för tekniker att undersöka.

Kan det verkligen vara möjligt att denna plats inte undersökts ännu? Nu minns jag iofs inte vem i tråden som skrev om det från början, om det var en trovärdig person eller inte. ?
Citera
2013-07-02, 22:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Kan det verkligen vara möjligt att denna plats inte undersökts ännu? Nu minns jag iofs inte vem i tråden som skrev om det från början, om det var en trovärdig person eller inte. ?

Låter konstigt om det är så, men omöjligt är det nog inte. Tror det var någon i tråden som vbf:ade en andrahandsuppgift. Intressant om det stämmer. Kan vara något.
Citera
2013-07-02, 22:43
Medlem
highfives avatar
Citat:

Jag fick pm om detta den 26/5.Tipset ska ha anmälts till polisen den 25/5 cirka. Om jag är trovärdig eller inte får du själv ta ställning till.

Tror efter andra och senare pm att det kan finnas fler heta ställen på detta skjutfält. Dessa tips är också lämnade till polisen utan åtgärder/uppföljning vad jag vet. Det enda av mina egna tips som väckt lite uppmärksamhet var fejjankontot M@rtin N@got.
Citera
2013-07-02, 22:46
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Oki,bra highfive.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Spaden:
Såg att det var en del frågor kring den.Som jag ser det,så finns det koppling till ett yrke runt MTGM via fabrikatet.
Var den låg vill jag inte säga mer än att den låg på södra sidan av Luleälven.Hela området på södra sidan och ända upp mot väderkvarnshöjden är ett enda stort sandområde med små bergsknabbar här och där.

Jag tycker att alla Bodensare med självaktning och av respekt för denna unga vackra kvinna(och hennes familj) som fick sina liv krossade,ger sig ut och letar.Råbäcksvägen som nordlig gräns.
Sök därifrån i alla skrymslen/värn(finns ett par stycken upp mot folkrace/P49),vägtrummor etc. mot alder,P49,Väderkvarnshöjden.Då menar jag alla möjliga vägar till Väderkvarns höjden/alder.Fyrhjulingar/tvåhjulingar ter sig särskit lämpliga för uppg.Spana efter korpar i luften,kläder,skor,emballage.
Jag som ensam person,ser det som övermäktigt,området är helt enkelt för stort.Jag behöver hjälp helt enkelt.

Varför bör man göra det då:

Ja det finns vittnen som sett något "SÖRJIGT" i området.Kan inte någon smart och kartbevandrad person på FB länka in området EXAKT var denna sörja var? Gärna på ett sätt som vi icke geointresserade kan se..Koordinater känns lite off då vissa kan vara lite äldre och knappt kan stava till geo.Men de har inga fel på synen i övrigt.
En person har noterat en bil med förare(i huvtröja,trådsannning?)och något stort dolt under något gult(filt,lakanetc.) på passagerar sidan,baksätet..Det finns således lite att leta efter.

Är det här man letar nu?
Citera
2013-07-02, 22:51
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag fick pm om detta den 26/5.Tipset ska ha anmälts till polisen den 25/5 cirka. Om jag är trovärdig eller inte får du själv ta ställning till.

Tror efter andra och senare pm att det kan finnas fler heta ställen på detta skjutfält. Dessa tips är också lämnade till polisen utan åtgärder/uppföljning vad jag vet. Det enda av mina egna tips som väckt lite uppmärksamhet var fejjankontot M@rtin N@got.

Jo highfive du bedöms som trovärdig!
Hoppas polisen har kollat upp tipsen, så de inte bara väntat på SKL som någon trodde...

Undrar vad "Mart*n Någ*t" gav...
Citera
2013-07-02, 22:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jo highfive du bedöms som trovärdig!
Hoppas polisen har kollat upp tipsen, så de inte bara väntat på SKL som någon trodde...

Undrar vad "Mart*n Någ*t" gav...

Kanske en bild av en sjuk människa den 28/4 och 3/5 som sedan var mycket vettig och framsynt när han kommenterade på Mps fejja den 11/5.
Citera
2013-07-02, 23:04
Medlem
Mouchinos avatar
Nya fynd!

http://www.expressen.se/nyheter/nya-fynd-starker-bevisen-mot-misstankte-mordaren/
Citera
2013-07-02, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nya fynd!

http://www.expressen.se/nyheter/nya-fynd-starker-bevisen-mot-misstankte-mordaren/
Ja, snart har polisen plockat upp allt militären har glömt och tappat under 100 år. En miljöinsats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in