2013-05-15, 17:31
Medlem
Citat:
Som Aftonbladet tidigare berättat hade hon före försvinnandet gjort flera polisanmälningar.

– Någon rubricering kan vara olaga hot, säger Kenneth Rautio på polisen till Efterlyst.

Citat:
Polisen vill dock inte uppge vem som utsatt henne för de anmälda hoten.

– Jag kan bekräfta att hon har gjort anmälningar själv men det är ingenting som för oss framåt i nuläget, säger Kenneth Rautio på polisen i Norrbotten till Efterlyst.

– Vi har naturligtvis tittat på dem och även hört personer ytterligare en gång. Någon rubricering kan vara olaga hot, det handlar om anmälningar ett år tillbaka i tiden, det handlar om 2–3 anmälningar.

...
Citera
2013-05-15, 17:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
...

Så då är det äntligen bekräftat, att VB känt sig hotad. Kan vara ... betyder att ärendet inte är utrett och ingen är dömd.
Citera
2013-05-15, 17:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon är kanske inte död, ingen kropp är ju hittad, deppa inte för något som du inte ens vet kommer att hända. Och finns det inget BO finns det heller ingen GM i min värld.

Jaja, men om mps-sökarna får veta att området är en brottsplats, och att de inte får röra något, verkar de ha kommit en bit på väg.
Citera
2013-05-15, 17:38
Medlem
sisterroses avatar
Citat:
Precis så tänker jag också och har även förklarat varför i tidigare inlägg. Om en kropp påträffas i samband med 1 gul plastpåse från ica så finns det spår av vännen på den, då är det viktigt att det finns en förklaring till hur de spåren kan finnas där, och förklaringen har vi, den fick hon att bära hem böckerna i. Frågan är om vännen även berättat detta för polisen, tveksamt, för varken påse eller böcker finns med på listan över föremål som är intressanta att hitta i terrängen.

Det var exakt det jag försökte komma fram till i mitt tidigare inlägg, men du formulerade dig aningen bättre.

Jag tror tyvärr att vi kommer hitta en kropp med huvudet i en plastpåse, händer bakbundna och skallen krossad. Eventuellt i vatten, men kanske i någon bod. Bara en konstig känsla jag får. Sen har jag inte alltid rätt, och förhoppningsvis har hon lyckats smita iväg på en hemlig thailandssemester och dyker upp om ett par veckor, solbränd och utvilad.
Citera
2013-05-15, 17:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Fortfarande inte ett ljud om något vittne som sett henne efter att hon lämnade kompisen.

Citat:
Vid niotiden på kvällen den 4 maj lämnade Vatchareeya Bangsuan en manlig bekants lägenhet tre kilometer från sin bostad för att gå hem.

Men hon kom aldrig hem, och strax efter att hon lämnat kompisen upphörde hennes mobiltelefon att sända signaler.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16779334.ab
Citera
2013-05-15, 17:41
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Så då är det äntligen bekräftat, att VB känt sig hotad. Kan vara ... betyder att ärendet inte är utrett och ingen är dömd.

Det var för c:a ett år sen.
Det kanske inte ens är samma person som kan ligga bakom nu?
Hon verkar ju vara en person som drar på sej missnöje både här och där.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Någon i Boden borde väl veta vem hon anmälde?

Citat:
Vi har naturligtvis tittat på dem och även hört personer ytterligare en gång. Någon rubricering kan vara olaga hot, det handlar om anmälningar ett år tillbaka i tiden, det handlar om 2–3 anmälningar
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Så kan jag inte uttrycka mig om en tragedi. För mig är det här verklighet, inte fictionspänning.

Jag tror att man hittat henne i Sävsta, området är en brottsplats nu enligt nyhetssändningen. Ska jag spekulera verkar hon sakna persedlar.
Tror inte att MPS skulle anlitas för att finna hennes tillhörigheter.
Citera
2013-05-15, 17:43
Medlem
Citat:
Jaja, men om mps-sökarna får veta att området är en brottsplats, och att de inte får röra något, verkar de ha kommit en bit på väg.

Var finns de uppgifterna?
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

MPS är förtegna om dagens fynd, enligt radion. De/polisen/andra bör ju ha hittat något som ska sitta på VB eftersom det plötsligt blivit en brottsplats.
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:

Måste ha missat något, vart nämns detta?
Citera
Medlem
Citat:
Snälla kolla fakta innan du skriver.
Enligt Linkedin är det inte VBs första år på LTH utan sista.

Vad jag skulle vilja veta är om hon tagit sina tentor, eller om hon inte gjort det och därmed inte fått csn. Om hon misslyckats att ta poäng, och inte har fått studiemedel skulle det förklara ett försvinnande.

Enligt Linkedin borde hon vara färdig ganska snart, inom ett år.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Civilingenjör
Notera att det numera ingår datavetenskap, utbildningen är inte så långt borta från hennes antagna intressen.

Kan inte någon ringa högskoleverket eller skolan och ta reda på hur studierna har gått...
Hon tog studenten för ett år sen och går nu sitt första år där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in