2013-05-15, 17:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det var för c:a ett år sen.
Det kanske inte ens är samma person som kan ligga bakom nu?
Hon verkar ju vara en person som drar på sej missnöje både här och där.

Det är intressant om det skulle vara exet, kan vara orsaken till att de gjorde slut.

Nu börjar de träffas igen och helt plötsligt är hon försvunnen. De flesta kvinnor som mördas har tidigare varit utsatt för hot eller våld från mördaren.
Citera
2013-05-15, 17:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jaja, men om mps-sökarna får veta att området är en brottsplats, och att de inte får röra något, verkar de ha kommit en bit på väg.

Nu är MPS en bunt glada amatörer, och då kan man utgå ifrån att de inte vet vad man pratar om i alla lägen, de uttrycker sig inte korrekt alla gånger, ett ord eller en punkt hit eller dit kan få enorma konsekvenser. Det gäller även en journalist som inte har specialkompetens inom det område vederbörande rapporterar om.

Om ni lyssnar på radioinslaget så förstår ni att att MPS representant innan intervjun börjar, alt. bortklippt, ger journalisten en orientering. Därefter en intervju, sedan pratar journalisten till lyssnarna och säger att det är en borttsplats, när det i själva verket troligen handlar om att MPS berättat för denne att sökarna instruerats att inte röra några fynd därför att det KAN röra sig om en brottsplats.

Jag fick iaf inte ut något annat av detta reportage.
Citera
2013-05-15, 17:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Måste ha missat något, vart nämns detta?

SR-nyheterna kl.17. Finns länk i tråden.
Citera
2013-05-15, 17:46
Medlem
Buddisch13s avatar
Mitt tips angående anmälningarna är att dom e gjorda mot karateparets ungar & deras kompisar efter att VB & dottern blev ovänner så startades nog ett drev av dom "coola kidsen" mot VB & det va då som dom tog bort henne som vän på FB...

Jag bara hoppas att det kommer in nån modig boden bo å berättar vad som hänt mellan VB & familjen *erg med entourage...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
MPS är förtegna om dagens fynd, enligt radion. De/polisen/andra bör ju ha hittat något som ska sitta på VB eftersom det plötsligt blivit en brottsplats.

Ett par solglasögon
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Måste ha missat något, vart nämns detta?

Lyssna på norrbottensnytt.
Citera
2013-05-15, 17:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu är MPS en bunt glada amatörer, och då kan man utgå ifrån att de inte vet vad man pratar om i alla lägen, de uttrycker sig inte korrekt alla gånger, ett ord eller en punkt hit eller dig kan få enorma konsekvenser. Det gäller även en journalist som inte har specialkompetens inom det område vederbörande rapporterar om.

Om ni lyssnar på radioinslaget så förstår ni att att MPS representant innan intervjun börjar, alt. bortklippt, ger journalisten en orientering. Därefter en intervju, sedan pratar journalisten till lyssnarna och säger att det är en borttsplats, när det i själva verket troligen handlar om att MPS berättat för denne att sökarna instruerats att inte röra några fynd därför att det KAN röra sig om en brottsplats.

Jag fick iaf inte ut något annat av detta reportage.

Jag är väl naiv, men jag litar på att journalisten faktiskt har på fötterna när hon säger att det är en brottsplats.
Citera
2013-05-15, 17:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Lyssna på norrbottensnytt.

Sa de uttryckligen att det var VB:s solglasögon?
Citera
2013-05-15, 17:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Tror inte att MPS skulle anlitas för att finna hennes tillhörigheter.

Jo, de har anlitats ett antal dygn för att leta efter henne och spår efter henne, vad är konstigt med det?

Däremot, om MPS eller annan privatperson gör fynd som polisen bedömer kan ha med fallet att göra så kopplas MPS bort och kriminaltekniker tar över undersökningen av fynd och fyndplats.
Citera
2013-05-15, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sa de uttryckligen att det var VB:s solglasögon?

Nej men att de letar efter det och svarta kläder. Jag tänkte att de måste ju ha hittat något eftersom det nu är en brottsplats.
Citera
2013-05-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, de har anlitats ett antal dygn för att leta efter henne och spår efter henne, vad är konstigt med det?

Däremot, om MPS eller annan privatperson gör fynd som polisen bedömer kan ha med fallet att göra så kopplas MPS bort och kriminaltekniker tar över undersökningen av fynd och fyndplats.

Så om MPS fortfarande står för sökandet så är det alltså ingen riktig brottsplats?
Citera
2013-05-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Mitt tips angående anmälningarna är att dom e gjorda mot karateparets ungar & deras kompisar efter att VB & dottern blev ovänner så startades nog ett drev av dom "coola kidsen" mot VB & det va då som dom tog bort henne som vän på FB...

Jag bara hoppas att det kommer in nån modig boden bo å berättar vad som hänt mellan VB & familjen *erg med entourage...

Ja, eller beror kanske Karatemammans missaktning på att VB gjort anmälningar mot sonen.
Något lär ju ha retat upp henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in