2013-10-18, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Har någon sett resultatet av DNA-analysen på besudlingen S063? Jag hittar inte.
Citera
2013-10-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har någon sett resultatet av DNA-analysen på besudlingen S063? Jag hittar inte.

Samma här.
Tycker det är mycket som är konstigt. Vad hände med fimparna? Fibrerna som fanns på kroppen?
Citera
2013-10-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det här är värre än Jägarna. En ung tjej dör för att hon utnyttjas till höger och vänster av män som inte har något annat i skallen än tillfälligt bruk av en kvinna. Räcker det med att två män missbrukade VB? Finns det fler? Hon mår i mars så dåligt att hon vill hänga sig!

Tämligen övertygad att fler har utnyttjat henne tyvärr, detta är inte ett "clean case" som t.ex. mordet på Caro*ine i Gäll*vare utan ren sörja i FUP'en. Polisen har nog kliat sig huvet både en och två gånger under utredningen för det finns några figurer som skulle kunna ha motiv och kanske t.o.m. uppsåt.

Man fattar inte hur KJ skall fått ihop allt detta med så få spår som det faktiskt är. Om man knappt byter kläder på en vecka, i princip duschar på order av föräldrar mm så borde han och omgivning vara nedlusad med spår. Hur har han t.ex. fått ut VB från lgh om hon var hel, i medvetslöst skick ??
Citera
2013-10-18, 21:50
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nejdå. De var så ömsinta så. Ömsesidig oralsex, han såg tv, hon pluggade lite, en kram när hon gick vid 21-tiden. Inte svartsjuk heller när hon smsade.

Vet du om han överhuvudtaget uppgivit att de var inne i sovrummet?
Citera
2013-10-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Precis det jag försöker förmedla, med detta borde polisen kunnat se ett mönster. Var det bråk mellan VB och MB etc.

Detta är inte film, det är för mycket tillfälligheter för att jag ska se att det är någon annan GM. Om det finns en mGM låter jag vara osagt, men KJ har en stor del av det och är inte han GM så borde han öppna munnen istället för att försöka hänga ut lokala förmågor som inte ens hade kontakt med VB.

Vad han borde göra är ju en helt annan femma och ingenting han kan dömas för.
Om någon är ute efter att plantera bevis så är det ju i sak inte jättesvårt ändå, med tanke på hur obrydd KJ tycks vara om sitt hem och sin bil.
En tejprulle och lite blod, thats about it.

Att KJ lämnat DNA på foten kan teoretiskt ha skett innan mordet och att det ger svag träff kan ju bero på att benet tvättats slarvigt.

Jag vette fan om man ens har ett säkert case på brott mot griftefriden om försvaret går in hårt på plantering och ifrågasätter precis alls, vilket man så klart ska göra.

Ett praktexempel som jag tycker styrker att polisen bestämt att det är KJ och ingen annan som gjort detta är följande skrivelse från telefontrafiken:

Torsdag 9 maj
Kristoffer söker efter Vatchereeya... bla bla bla... Det finns inga mastuppkopplingar som styrker att Kristoffer åker till hemadressen för att sova.

Det tycker jag visar vad man har för inställning till saken. Det ska alltså bevisas att KJ sov hemma, telefontrafiken ska alltså inte styrka att han INTE gjort det han påstår.
Med andra ord; KJ borde bevisa att det han säger är sant, inte tvärtom.
Det finns fler liknande grejer i utredningen som försvaret måste invända mot.
Citera
Medlem
Ingen annan som har en fungerande länk till fup?
Senast redigerad av flashbackar 2013-10-18 kl. 22:25.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Vet du om han överhuvudtaget uppgivit att de var inne i sovrummet?

Har inte läst det på något ställe. Får känslan av att de varit i skinnsoffan, där KJ ofta även sov.
Citera
2013-10-18, 21:56
Medlem
Nu har jag inte läst igenom hela FUP, vill inte förstöra min nattsömn...

Men det verkar väl rätt så klart, baserat på telefondata och vittnen, att VB har varit vid liv och till fots efter tiden för 112 försöket och det troliga besöket hos KJ?

I så fall är det ganska glasklart att mordplatsen inte är lägenheten. Om man nu antar att KJ är den skyldige, då måste han på något sätt följt efter VB. Blod finns i bagaget, men inte jättemycket. Min gissning är hon blir mördad ute någonstans, men att hon senare blir styckad och transporterad med bilen. Någon form av transportstyckning i alla fall alltså.

Jag gissar att det skedde någon form av övergrepp vid 112 tiden, och att följden av det som då hände, av raseri, eller rädsla hos KJ, senare ledde till mordet.

Sen finns det nog en liten chans att det inte var KJ, men jag tror nog inte på det. Däremot kan jag tänka mig ett scenario där KJ kände sig utnyttjad som ett verktyg i VB:s olyckliga kärleksliv och att det kan ha bidragit.

Synd, och lite skumt, att vi inte vet vad SMS från VB till MB innehöll den 4:e!
Citera
2013-10-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tämligen övertygad att fler har utnyttjat henne tyvärr, detta är inte ett "clean case" som t.ex. mordet på Caro*ine i Gäll*vare utan ren sörja i FUP'en. Polisen har nog kliat sig huvet både en och två gånger under utredningen för det finns några figurer som skulle kunna ha motiv och kanske t.o.m. uppsåt.

Man fattar inte hur KJ skall fått ihop allt detta med så få spår som det faktiskt är. Om man knappt byter kläder på en vecka, i princip duschar på order av föräldrar mm så borde han och omgivning vara nedlusad med spår. Hur har han t.ex. fått ut VB från lgh om hon var hel, i medvetslöst skick ??

Jag håller helt med. Karln har ett halvt smörpaket vid badkaret och orkar inte plocka upp det, han orkar inte göra sig av med en tejprulle - men han är smart nog att inte lämna eget DNA eller avtryck på rullen (vad jag läst).
Han dumpar alltså skorna som man säkrat avtryck från ödehuset, men behåller tejprullen och bär aktivt in den i bostaden igen.

Dessutom ska han alltså lämnat DNA nere vid fotleden på kvinnan, dock mycket svagt och det KAN funnits där innan en slarvig tvättning av eventuell GM.
Dock är överkroppen clean. Ingenting.
Bra snitt för att få av benen också.

Jag köper inte denna historia. Något saknas. Om det är en eller flera medgärningsmän eller en helt annan gärningsman som planterat grejer hos KJ låter jag vara osagt.

MB:s son, är han polare med KJ och har möjlighet att besöka KJ?
Citera
2013-10-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Han har ju pratat med sin kompis om det perfekta mordet. Han vet om att han måste göra vissa saker för det. Tex tvätta av BOs blod.

Om han nu är ditsatt borde inte den som "planterat" tejpen i hans toalett även planterat vapnet någonstans. Dödat henne någonstans där KJ brukar hänga.

Är 112 samtalet också ett sätt att sätta dit honom?
Citera
2013-10-18, 22:05
Medlem
I undersökningen står det i klartext att Gula huset genomsökt 12 maj av ett vittne.
Det är tomt.

Alltså ska benen ha kommit dit efteråt.

12 maj uppger polisen att man haft spaning på KJ hela dygnet.
13 maj ska han ha haft mycket telefontrafik med familjen. Någon angivelse för om polisen haft span på honom 13 maj står ej. Varför inte? Har man haft det eller inte?
14 maj dåliga angivelser runt telefontrafik, bland annat i stuga.

Sen rullar det på så. Polisen vill alltså inte skriva i klartext om man haft span på KJ eller inte dagarna efter att vittnet INTE sett några ben i stugan.

Betyder detta att man haft span, men bara väljer att inte skriva ut det?
Varför är man inte tydlig med vad man gjort och inte?
Citera
2013-10-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Han har ju pratat med sin kompis om det perfekta mordet. Han vet om att han måste göra vissa saker för det. Tex tvätta av BOs blod.

Om han nu är ditsatt borde inte den som "planterat" tejpen i hans toalett även planterat vapnet någonstans. Dödat henne någonstans där KJ brukar hänga.

Är 112 samtalet också ett sätt att sätta dit honom?

Det kan man ju tycka, möjligen. Men man kan ju inte gärna använda saker som inte inträffat som argument för någonting alls... faktiskt.

Det man kan konstatera är att det är mycket som inte hänger ihop här, i praktiken ingenting är styrkt och det mesta är nästan lika oklart som innan vi fick FUP.

Utredningen är faktiskt riktigt dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in