2013-10-18, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Håller med, av vad omgivningen gått ut med på förhör m.m, bristfälliga bevis. Nej tror inte KJ är skyldig!

Å andra sidan, att någon annan ska ha använt KJs bil att forsla BO, lagt tejpen på hyllan, planterat BOs blod vid lghdörren är nog lite långsökt. Pappan till KJ säger att KJ är den perfekta personen att " sätta dit".

Fan, jag får inte ihop det här. Ska läsa FUP mer
Citera
2013-10-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Håller med, av vad omgivningen gått ut med på förhör m.m, bristfälliga bevis. Nej tror inte KJ är skyldig!

Jag tror definitivt han är inblandad, men jag är väldigt öppen för flera gärningsmän i detta.
Däremot skulle jag inte döma honom på denna bevisning.
Den är undermålig och det finns massor av lösa trådar som man antingen inte utrett eller kastat i slasken utan att redovisa på vilka grunder man avfört det.
Citera
2013-10-18, 21:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Antar att det skrivits tidigare, men här är ett utdrag ur hennes FB ang. skadan:
__________________________________________________ ____________________

Kanske för att skydda någon inom deras krets...

Aaaaanyways, det är oerhört märkligt att en sådan "junior", rent kriminellt sitter så här länge med fulla restriktioner utan att nämnvärt ändra sin historia. Det är mycket som är oklart i det här fallet, tror på en fällande dom in Tingsrätten, friande i Hovrätten...

Nå det är lite invecklat i och med hunden, så det är nog så att just förruttnelsedoften är en viktigt faktor då hunden markerar mer än blod vad jag förstår. Och då tror jag inte att en tidigare skada enbart är viktig i sammanhanget bagaget.

Och vad jag förstår så säger han att tejprullar samt blod är ett sätt att sätta dit honom och är planterat. Dessutom ser inte blodet ut att ha kommit från ett litet sår i november 2012.

KJ: Det var ju, det var ju inte så kons., alltså jag visste ju redan att de hade, för att det är ju
blod i min bil och blod ruttnar och hundar reagerar på blod.
Fh1: Men om hunden reagerar på andra ställen än just där blodet var, vad säger du om det?

Fh1: I bilen då, så fanns det en plastpåse också som det då var blod på.
KJ: Mm, ja
Fh1: Där har det ju också anträffats dina fingeravtryck på den plastpåsen.
KJ: Ja
Fh1: Vad säger du om det?
KJ: Plastpåsen är min och jag har stoppat den där. Och sen när de har hällt ner blodet i min
bil, så kan det ju ha kommit på plastpåsen också.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-18 kl. 21:29.
Citera
2013-10-18, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Blodet i lägenheten var på en tejp,

.

Stämmer det?
Citera
2013-10-18, 21:27
Medlem
Citat:
Man kan vända på det: hur förklarar man det DNA på benen som man inte kunnat styrka? Vet man att det är KJ:s? Nej, det vet man inte.
Det som matchar mot KJ är alltså +1 - alltså väldigt svagt.
Blodet i lägenheten var på en tejp, som inte hade spår efter KJ. Kan man veta att ingen annan nyttjat tejpen? Planterat den?

112 samtalet bevisar ju i sak ingenting annat än att hon tryckt på knapparna 1, 1 och sen 2 samt * och inte koppat fram. Om det var ett larmförsök, möjligen. Men för att undvika mord? Vet vi det? Eller bara för ett bråk?

Att kassen är blodig bevisar i sak ingenting annat än att blodet kommit på påsen. Att KJ:s avtryck finns på påsen säger ju ingenting annat än att han tagit i påsen. Det kan han ha gjort innan blodet kom på påsen.
Vad säger att påsen inte tillhör VB och att KJ vidrört den innan hon lämnade lägenheten?

Man har ju absolut noll som styrker ett dödande från KJ.
Brott mot griftefriden kan man få till, men i ärlighetens namn skulle det vara fullt möjligt att "frejma" KJ - men var dumma att inte fixa en kniv med KJ:s avtryck och bloda ner.

Nej, den här utredningen är lövtunn.

Det är för mycket bevis för att det skulle vara tillfälligheter, sannolikheten är ju ganska stor att det är KJ då, det måste du ju förstå. Även om man fast man ska se brett och andra möjliga GM. Så kan man ju inte bortse ifrån det polisen ändå har, plus en hel del data trafik, och du tror inte att dom skulle se efter möjliga SMS mellan VB och MB som skulle väcka misstanke?

Att han kanske inte blir fälld är en annan sak, men jag tror fortfarande KJ är mördaren.
Citera
2013-10-18, 21:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
KJ säger sig inte minnas någonting på de inledande frågorna om vem som tog initiativet till sex. Men KJ lyckas under det fortsatta förhöret måla upp en ingående beskrivning av själva sexakten.

Det är betecknande för stora delar av förhöret av honom: han minns inget men kan pressad av förhörsledarna berätta "historier" - eller som när det gäller tejpen och KJ:s DNA på den styckade kroppen tiga mol tyst.

Det är svårt att tro på någon som säger sig inte minnas, och sedan drar en historia med många detaljer.

Tycker att han på något sätt är rätt slipad ändå. Känns som han tänkt sig in i situationen i förväg. Nu jämför jag med T+ni A, vilket man kanske inte ska göra. Det finns någon till med i detta fall. Någon som KJ skyddar av någon anledning. Antagligen i en biroll.
Citera
2013-10-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det är för mycket bevis för att det skulle vara tillfälligheter, sannolikheten är ju ganska stor att det är KJ då, det måste du ju förstå. Även om man fast man ska se brett och andra möjliga GM. Så kan man ju inte bortse ifrån det polisen ändå har, plus en hel del data trafik, och du tror inte att dom skulle se efter möjliga SMS mellan VB och MB som skulle väcka misstanke?

Att han kanske inte blir fälld är en annan sak, men jag tror fortfarande KJ är mördaren.

Fast sms har ju skickats mellan VB och MB, om det råder inte några tvivel.
Några bevis för mord har man inte alls. Man har indicier på sin höjd och väldigt svaga brott för att han hanterat likdelar, vilket ju inte är detsamma som mord.

Det faktum att annan bevisning är ostyrkt så finns det öppningar för fler gärningsmän.
Jag skulle bli förvånad om ens tingsrätten dömer för mord här.

Tvärtom mot vad du säger är bevisningen väldigt svag.
Citera
2013-10-18, 21:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB anländer vid 16-tiden. 17 04 smsar hon MB. 17 09 försöker hon ringa 112. Enligt KJ har de sex vid 18 00-18 30. Sen skickar VB sms till MB vid 18 30. Grannen hör skrik vid 20-tiden. Kl 22 cirka är han hos sin bror. Skriver utan manus så jag har säkert bommat något.

Känns konstigt hela händelseförloppet. Han nämner ju inte ens något bråk. Eller gör han det? Har inte hunnit läsa så långt.
Citera
2013-10-18, 21:35
Medlem
DNA:s spåret från KJ bedöms alltså:
Resultaten talar i någon mån för att ...
Det bedöms vara något mer sannolikt att få dessa resultat om huvudhypotesen är sann
än om den alternativa hypotesen är sann.

Det är således inte värt jättemycket.
Citera
2013-10-18, 21:36
Medlem
Citat:
Fast sms har ju skickats mellan VB och MB, om det råder inte några tvivel.
.

Precis det jag försöker förmedla, med detta borde polisen kunnat se ett mönster. Var det bråk mellan VB och MB etc.

Detta är inte film, det är för mycket tillfälligheter för att jag ska se att det är någon annan GM. Om det finns en mGM låter jag vara osagt, men KJ har en stor del av det och är inte han GM så borde han öppna munnen istället för att försöka hänga ut lokala förmågor som inte ens hade kontakt med VB.
Citera
2013-10-18, 21:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Känns konstigt hela händelseförloppet. Han nämner ju inte ens något bråk. Eller gör han det? Har inte hunnit läsa så långt.

Nejdå. De var så ömsinta så. Ömsesidig oralsex, han såg tv, hon pluggade lite, en kram när hon gick vid 21-tiden. Inte svartsjuk heller när hon smsade.
Citera
2013-10-18, 21:42
Medlem
Ursäkta, men jag har inte hängt med de senaste timmarna ... Har denna (nu gällande) GM någon diagnos? Asperger har nämnts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in