2013-10-17, 15:27
Medlem
Jag är säker på att åklagaren har en bra kandidat när det gäller brottsplats, men inte kan bevisa det. OM KJ har gjort detta så kan vi vara lugna för att han inte har varit smart nog att beräknande välja en så smart brottsplats.

Han var ju inte smart nog att komma på tanken att fortsätta ringa/SMS:a VB:s mobil efter hennes död för att hålla skenet uppe att han var orolig för henne.

Om VB försökte ringa 112 från hans lägenhet måste rimligen detta vara brottsplatsen. Hon skulle väl aldrig gå med på att åka iväg med honom i hans bil om blivit så rädd att hon ringde 112....
Citera
2013-10-17, 15:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan ju undra om han lyckats få ner henne i en body-bag innan misshandeln.

Svårförklarligt.

Jag skulle vilja få det till, med de nya uppgifterna, att brottsplatsen är i hans hem, oavsett vad polisen säger.
Citera
2013-10-17, 15:29
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man tycker att om hon har skador på huvud med mera så har hon blivit misshandlad och det borde rimligtvis ha skett i anslutning till 112 samtalet.

Då bör ju misshandeln ha skett i hemmet.

För om hon kände sig så pass allvarligt hotad så hon ringde 112 så borde hon rimligtvis inte följt med honom frivilligt om hon var oskadd.

En terori skulle ju kunna vara att han "klubbat ner henne" i lägenheten och sedan på något sätt fört bort henne till själva brottsplatsen. Samstämmer 112 samtalet med tidpunkten för skriken? Någon som har koll på detta?
Citera
Medlem
Miss-Kittys avatar
22-åringen nekar till brott. Han fortsätter med att berätta att han tänker överklaga alla domar ända till Högsta domstolen.
– Jag är inte fysiskt kapabel till att göra det. Varken psyk... fysiskt eller mentalt, säger han

Ska bli intressant att läsa förhören med KJ. Får redan nu intrycket att de kommer attt ligga på dagisnivå.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Svårförklarligt.

Jag skulle vilja få det till, med de nya uppgifterna, att brottsplatsen är i hans hem, oavsett vad polisen säger.

Jo det förstår jag Kan ju vara så att de försonades och så bar det iväg åt annat håll.
Citera
2013-10-17, 15:30
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Svårförklarligt.

En brottsplats möjligen, men troligen inte mordplats.
Citera
2013-10-17, 15:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
En terori skulle ju kunna vara att han "klubbat ner henne" i lägenheten och sedan på något sätt fört bort henne till själva brottsplatsen. Samstämmer 112 samtalet med tidpunkten för skriken? Någon som har koll på detta?

Skriken ska ha varit vid 21-tiden om jag minns rätt samtidigt som hockeymatchen.
Citera
2013-10-17, 15:32
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Svårförklarligt.

Mjaaa, att knivhugga någon så att denne förblöder samt ev även stycka denne utan att polisen hittar ett enda blodspår eller annat förutom en liten tejpbit med VB:s blod? Nä jag tror nog att han lyckats få ut henne ur lgh medvetslös och transporterat henne i backluckan. Hon kan då ha blött ganska kraftigt från huvudet (och ev näsa eller annat) där hon hade en skada enligt vad som framkommit.
Citera
2013-10-17, 15:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury

Jag har ett minne av att vittnesuppgifter om skrik från lägenheten kom från någon som inte med absolut säkerhet kunde precisera datum/tid. Om så är fallet är det givetvis betydligt svagt som indicium.

Man undrar hur han förklarat att hon försökte ringa 112 när hon ostridigt var i sällskap med honom. Inte alls antar jag.
Citera
2013-10-17, 15:33
Medlem
Angående vittnesuppgifter så finns ju både

Karatetränaren med och även

B* *äcklund (bb) - Han jobbar inom socialpsykatrin i Boden. Så KJ var säkert kopplat till nått form av stödboende i boden...och B.B var kontaktperson.
Citera
2013-10-17, 15:34
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Svårförklarligt.

Kanske har hon legat medvetslös i hans lägenhet under en tid och under denna tid har han planerat vad han ska göra med henne.
Citera
2013-10-17, 15:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jo det förstår jag Kan ju vara så att de försonades och så bar det iväg åt annat håll.

Efter man ringt 112 ? Och ingen mer signal efter en visst tid på kvällen och det framgår att mobilen inte va avstängd i första taget-

Det ser ut som att bostaden är antingen brottsplats eller både styckplats och mordplats oavsett.
Bilen har mycket blod i bagaget och jag tror inte hon åkte i den efter lägenheten oskadd.

Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Angående vittnesuppgifter så finns ju både

Karatetränaren med och även

B* *äcklund (bb) - Han jobbar inom socialpsykatrin i Boden. Så KJ var säkert kopplat till nått form av stödboende i boden...och B.B var kontaktperson.

Oj .Karatetränaren den stackare n som va hängd som mördare här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in