2013-08-19, 22:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur länge har det varit öde?

Vet att det stått i någon av tidningarna. Minns jag rätt så var det sex år sedan kommunen köpte marken (och då även huset). Innan dess hade militären det som förråd. Före det bodde två bröder i huset, men det tror jag var på 70-/80-talet
Citera
2013-08-19, 22:18
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
]Ska jag fortsätta det kristna spåret så skulle ödehuset kunnat fungera som ett surrogat till en kyrka/ett kapell i KJs värld. Kanske hade han tänkte sig utföra någon sorts ritual därinne?[/B] Någon (AP?) kanske skrev till honom på engelska att han måste uppsöka en kyrka och sona sitt brott eller något i den stilen. Den 16/5 var han/de där och rekade och planerade....

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16818977/800/normal/ebef1300420a7/ODEHUSET.jpg

Ödehuset hade han säkert besökt otaliga gånger innan, både som nyfiken tonåring och som airsoft utövare. Ödehuset är en av de närmaste millitära anläggningarna från föräldrahemmet i Svartbyn.

Mitt fetade. Jag har inte släppt detta helt. Mitt förnuft säger att jag ska det, det är för mycket sci-fi, men någonstans kan jag inte det. Jag har hela tiden misstänkt att ödehuset var målet, av någon anledning. Av hela Bodens skogar, varför så nära civilisationen?
Och när jag förstorar denna bild så tycker jag det är rätt uppenbart att det står något, dessutom om man förstorar så är "texten" eller vad det är, exakt samma färg som blodmärket. JAG VET att folk kommer säga att jag inbillar mig och att jag ska lägga ner, men det struntar jag i. Titta på bilden en sista gång och säg att det med 100% säkerhet inte står något så ska jag inte nämna det igen. Tänk också på att tekniker säkert skrubbat som blådårar efter tekniska var färdiga.
Det KAN vara därför någon polisman sa att platsen var arrangerad. Han kanske menade texten.
Jag tycker att det som en del här föreslår att KJ har någon förebild, idol, som han vill impa på är väldigt troligt. Text eller ej.

http://imgur.com/DDWQbSC&ZGVQYQi

Edit: Jag vet också att folk kommer att säga att det är fukt etc. Men titta på de andra plankorna som då klarat sig. Visst, det är närmast väggen, men att fukten bildat sådana mönster har då jag aldrig sett i alla fall.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-08-19 kl. 22:31. Anledning: tillägg
Citera
2013-08-19, 22:43
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det är helt omöjligt att svara på. Åklagarna har inte yppat ett iota om påsens utseende eller ursprung.
Och blodfläcken som påstods ha hittats på bilens bagagematta, skulle enligt nicket Warden (som arbetade som vårdare på rättspsyk Öjebyn och övervakade KJ där) skulle egentligen ha funnits på en tröja som tillhörde KJ. Nicket Warden försvann hastigt och lustigt från tråden, troligen p g a att hen bröt mot sin tystnadsplikt och att nån uppmärksammade rättspsyk om detta.
En blodig tröja som kletat av blod på bagagemattan kanske? Fast det är ju än mer misstänkt med hennes blod på hans tröja,i synnerhet om han inte kan förklara hur det kommit dit.
För övrigt tycker jag det är förjävligt om personal sitter här och skvallrar. Tystnadsplikt inom vården är fasiken en helig sak,även inom rättspsykiatrin.
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Min fetning.... inne på samma lina, han är i en egen värld som är säkerligen svår att tränga in i trots proffs på rättspsyk i Öjebyn och skickliga förhörsledare.
Just "inbillat" är viktig för jag kan svårligen tro att någon har fått honom att utföra dådet för det borde länsman ha klart för sig och åtgärdat vid detta lag.
Hon var det perfekta offret, snäll och godtrogen men det blev tyvärr hennes död.

Spekulationerna ikring karate och liknande är bara just ytterst lösa spekulationer och har ingen bäring mer än att en kvinna druckit för många "bag in box" och är uppenbarligen empatilös och mycket omdömeslös. Härdsmälta är lindrigt sagt.

Om tesen är rätt återstår att se när åtal väcks men jag tror den är väldigt nära sanningen dock lär vi aldrig få svar på alla frågor ikring dådet men TR kommer fälla mtGM för mord och det blir en "stor P7'a" innan dom faller om fängelse eller vård.

Att beakta så är TR inte samma som ett polisförhör för mtGM i enskilt rum och det är där vi kan se hur han svarar/reagerar på frågor om teknisk bevisning mm. Det kan ju komma andra svar än vad han uppgivit i FuP'en... kanske är att tillägga.
Är KJ skyldig så tror jag att han hamnat i ett mellanting där lek (krig och dödande) och verklighet flutit ihop på något vis, men jag tror inte han är/var psykotisk.

Jag tänker samma sak som du. Det är en sak att sitta i ett rum och prata med utredarna och en helt annan sak att sitta i en rättssal och få frågor som pekar mot honom kastade på sig, det sitter ett antal människor varav vissa han kanske känner, andra inte, journalister osv. Jag har t.om blivit stressad när jag varit målsägare. Det vänds och vrids och tittas och tjatas.
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Har åklagarna inte betydligt mer på KJ än vad som kommit fram, tycker jag de har spelat ett alldeles för högt spel. Man vill ju inte tro att de skulle kunna vara så kaxiga om de inte hade mer bevis.

Vet inte varför han inte erkänt om skyldig. Mest troliga skulle väl kanske kunna vara att han skyddar någon (medhjälpare) som han står väldigt nära. Eller att han är totalt sinnessjuk och verkligen tror att han är "krigsfånge" eller liknande.
De tycks ju ganska omgående ha varit på det klara att det är KJ som är den skyldige.Jag tror inte man skulle våga vara så tvärsäker och rikta in sig på enbart honom om man inte hade bra på fötterna för det skulle ju innebära att man riskerar att en styckmördare går lös.
Jag tror att om han nu är skyldig så kanske han tiger för att på något sätt försöka skydda sin familj. Kanske han också skäms inför dom och inte vill att dom ska tro att han är "en sån" människa.
Vilket som så är det tragiskt och sorgligt för allihopa. Det är fruktansvärt för VBs familj, men att veta att ens barn begått ett sånt här bestialiskt dåd är nog också fruktansvärt.
Citera
2013-08-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Var det karatesonen som skrev på fejjan att den som hotar min familj dödar jag och visade upp sig hotfullt med vapen på ett fotografi (länken till inlägget fanns tidigt här på tråden)?
2. yes!
Citera
2013-08-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Den ICA-påse som KJ ska ha nämnt vid ett MPS-sök, kan det vara samma påse som hittades i bilens bagageutrymme?
2. bra teori!!
ja, varför inte!? han snabbade sig att meddela dom som sökte om att en sådan påse fanns, om det skulle vara så att dom hittade den före honom och hann lägga vantarna på den! dom hittade den inte, då for han dit där påsen låg när allt var lugnt, för att konfiskera den och humpade den i skuffen! (min teori!) hur tänker du??
Citera
2013-08-19, 23:32
Medlem
Har försökt luska vem denna AN är men det har varit väldigt svårt. Men hennes far (som syns på ett av fotona på AN i början av tråden) verkar ha varit ett svin som lurade människor/familjer på pengar genom bristfällande och uteblivande vattenreningsutrustningar. Hon kanske bara lider av dåliga gener, är ju tyvärr gott om såna här i Boden. Vet någon här om hon är bodensare eller om hon är någon annanstans ifrån?
Citera
2013-08-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Mitt fetade. Jag har inte släppt detta helt. Mitt förnuft säger att jag ska det, det är för mycket sci-fi, men någonstans kan jag inte det. Jag har hela tiden misstänkt att ödehuset var målet, av någon anledning. Av hela Bodens skogar, varför så nära civilisationen?
Och när jag förstorar denna bild så tycker jag det är rätt uppenbart att det står något, dessutom om man förstorar så är "texten" eller vad det är, exakt samma färg som blodmärket. JAG VET att folk kommer säga att jag inbillar mig och att jag ska lägga ner, men det struntar jag i. Titta på bilden en sista gång och säg att det med 100% säkerhet inte står något så ska jag inte nämna det igen. Tänk också på att tekniker säkert skrubbat som blådårar efter tekniska var färdiga.
Det KAN vara därför någon polisman sa att platsen var arrangerad. Han kanske menade texten.
Jag tycker att det som en del här föreslår att KJ har någon förebild, idol, som han vill impa på är väldigt troligt. Text eller ej.

http://imgur.com/DDWQbSC&ZGVQYQi

Edit: Jag vet också att folk kommer att säga att det är fukt etc. Men titta på de andra plankorna som då klarat sig. Visst, det är närmast väggen, men att fukten bildat sådana mönster har då jag aldrig sett i alla fall.
2. du har rätt! jag tycker mej också se- åtminstone- 5 bokstäver ganska tydligt: SER el.SEX och IR !
Citera
2013-08-20, 00:11
Medlem
2. jag kan ju också säja, att när KJ och VB var tillsammans så var inte VB särskilt snäll mot KJ!! hon kunde sitta och SMS:a med sitt ex. för att sedan bli hämtad av exet från KJ! detta hände lite då och då!
hon blev även hämtad från träningarna i Luleå av en viss person, detta hände ganska ofta! tyvärr vet jag inte om VB var tillsammans med KJ under tiden hon hämtades i Luleå av en mogen man!!
Citera
2013-08-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
En blodig tröja som kletat av blod på bagagemattan kanske? Fast det är ju än mer misstänkt med hennes blod på hans tröja,i synnerhet om han inte kan förklara hur det kommit dit.
För övrigt tycker jag det är förjävligt om personal sitter här och skvallrar. Tystnadsplikt inom vården är fasiken en helig sak,även inom rättspsykiatrin.

Är KJ skyldig så tror jag att han hamnat i ett mellanting där lek (krig och dödande) och verklighet flutit ihop på något vis, men jag tror inte han är/var psykotisk.

Jag tänker samma sak som du. Det är en sak att sitta i ett rum och prata med utredarna och en helt annan sak att sitta i en rättssal och få frågor som pekar mot honom kastade på sig, det sitter ett antal människor varav vissa han kanske känner, andra inte, journalister osv. Jag har t.om blivit stressad när jag varit målsägare. Det vänds och vrids och tittas och tjatas.

De tycks ju ganska omgående ha varit på det klara att det är KJ som är den skyldige.Jag tror inte man skulle våga vara så tvärsäker och rikta in sig på enbart honom om man inte hade bra på fötterna för det skulle ju innebära att man riskerar att en styckmördare går lös.
Jag tror att om han nu är skyldig så kanske han tiger för att på något sätt försöka skydda sin familj. Kanske han också skäms inför dom och inte vill att dom ska tro att han är "en sån" människa.
Vilket som så är det tragiskt och sorgligt för allihopa. Det är fruktansvärt för VBs familj, men att veta att ens barn begått ett sånt här bestialiskt dåd är nog också fruktansvärt.

Skäms eller tappar respekten hos den han vill imponera på om han avslöjar sin inblandning. Han kanske anser sig avsedd för större projekt? Eller var/är avsedd för större projekt? Jag börjar låta som en av producenterna till Arkiv X, jag vet.
Citera
2013-08-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeball
Har försökt luska vem denna AN är men det har varit väldigt svårt. Men hennes far (som syns på ett av fotona på AN i början av tråden) verkar ha varit ett svin som lurade människor/familjer på pengar genom bristfällande och uteblivande vattenreningsutrustningar. Hon kanske bara lider av dåliga gener, är ju tyvärr gott om såna här i Boden. Vet någon här om hon är bodensare eller om hon är någon annanstans ifrån?

Glad, trevlig och mycket sympatisk enligt de som har haft med henne att göra.
Citera
2013-08-20, 00:17
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. jag kan ju också säja, att när KJ och VB var tillsammans så var inte VB särskilt snäll mot KJ!! hon kunde sitta och SMS:a med sitt ex. för att sedan bli hämtad av exet från KJ! detta hände lite då och då!
hon blev även hämtad från träningarna i Luleå av en viss person, detta hände ganska ofta! tyvärr vet jag inte om VB var tillsammans med KJ under tiden hon hämtades i Luleå av en mogen man!!

Men, för sjutton, sluta att tala i halvkvädna visor! Nu får du tala om vem hon sms:ade till när hon ville bli hämtad från KJ! VEM VAR HENNES EX???

Och, vem var den MOGNE mannen??
Citera
2013-08-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Glad, trevlig och mycket sympatisk enligt de som har haft med henne att göra.
Låter inte som någon som kallar en nyförsvunnen flicka för jävla kackerlacka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in