Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Det är helt omöjligt att svara på. Åklagarna har inte yppat ett iota om påsens utseende eller ursprung.
Och blodfläcken som påstods ha hittats på bilens bagagematta, skulle enligt nicket Warden (som arbetade som vårdare på rättspsyk Öjebyn och övervakade KJ där) skulle egentligen ha funnits på en tröja som tillhörde KJ. Nicket Warden försvann hastigt och lustigt från tråden, troligen p g a att hen bröt mot sin tystnadsplikt och att nån uppmärksammade rättspsyk om detta.
En blodig tröja som kletat av blod på bagagemattan kanske? Fast det är ju än mer misstänkt med hennes blod på hans tröja,i synnerhet om han inte kan förklara hur det kommit dit.
För övrigt tycker jag det är förjävligt om personal sitter här och skvallrar. Tystnadsplikt inom vården är fasiken en helig sak,även inom rättspsykiatrin.
Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Min fetning.... inne på samma lina, han är i en egen värld som är säkerligen svår att tränga in i trots proffs på rättspsyk i Öjebyn och skickliga förhörsledare.
Just "inbillat" är viktig för jag kan svårligen tro att någon har fått honom att utföra dådet för det borde länsman ha klart för sig och åtgärdat vid detta lag.
Hon var det perfekta offret, snäll och godtrogen men det blev tyvärr hennes död.
Spekulationerna ikring karate och liknande är bara just ytterst lösa spekulationer och har ingen bäring mer än att en kvinna druckit för många "bag in box" och är uppenbarligen empatilös och mycket omdömeslös. Härdsmälta är lindrigt sagt.
Om tesen är rätt återstår att se när åtal väcks men jag tror den är väldigt nära sanningen dock lär vi aldrig få svar på alla frågor ikring dådet men TR kommer fälla mtGM för mord och det blir en "stor P7'a" innan dom faller om fängelse eller vård.
Att beakta så är TR inte samma som ett polisförhör för mtGM i enskilt rum och det är där vi kan se hur han svarar/reagerar på frågor om teknisk bevisning mm. Det kan ju komma andra svar än vad han uppgivit i FuP'en... kanske är att tillägga.
Är KJ skyldig så tror jag att han hamnat i ett mellanting där lek (krig och dödande) och verklighet flutit ihop på något vis, men jag tror inte han är/var psykotisk.
Jag tänker samma sak som du. Det är en sak att sitta i ett rum och prata med utredarna och en helt annan sak att sitta i en rättssal och få frågor som pekar mot honom kastade på sig, det sitter ett antal människor varav vissa han kanske känner, andra inte, journalister osv. Jag har t.om blivit stressad när jag varit målsägare. Det vänds och vrids och tittas och tjatas.
Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Har åklagarna inte betydligt mer på KJ än vad som kommit fram, tycker jag de har spelat ett alldeles för högt spel. Man vill ju inte tro att de skulle kunna vara så kaxiga om de inte hade mer bevis.
Vet inte varför han inte erkänt om skyldig. Mest troliga skulle väl kanske kunna vara att han skyddar någon (medhjälpare) som han står väldigt nära. Eller att han är totalt sinnessjuk och verkligen tror att han är "krigsfånge" eller liknande.
De tycks ju ganska omgående ha varit på det klara att det är KJ som är den skyldige.Jag tror inte man skulle våga vara så tvärsäker och rikta in sig på enbart honom om man inte hade bra på fötterna för det skulle ju innebära att man riskerar att en styckmördare går lös.
Jag tror att om han nu är skyldig så kanske han tiger för att på något sätt försöka skydda sin familj. Kanske han också skäms inför dom och inte vill att dom ska tro att han är "en sån" människa.
Vilket som så är det tragiskt och sorgligt för allihopa. Det är fruktansvärt för VBs familj, men att veta att ens barn begått ett sånt här bestialiskt dåd är nog också fruktansvärt.