2013-05-10, 07:28
Medlem
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6835385
Försvinnande kan vara brott
BODEN. Parallellt med ett massivt eftersök av den försvunna Vatchareeya Bangsuan jobbar kriminalpolisen på ett annat spår.
Hon kan ha utsatts för brott.
Citera
2013-05-10, 07:31
Medlem
just_a_girls avatar
Ytterligare en teori, hon skriver inte om sig själv på Facebook när hon skriver om den perfekta kvinnan utan om en närstående där det kommit fram, eller hon själv fått reda på att den närståendes man är otrogen. Kanske råkade hon se något på datorn i hemmet som indikerade detta. Såg även att hennes stundar verkar jobba på annan ort på veckorna, Kiruna. Oändligt med småvägar mellan Boden och Kiruna... Träffade en gg en thailändsk kvinna som sprang i pyjamas längs en väg, de flesta undvek henne och trodde hon var knäpp. Jag stannade och talade med henne och hon berättade att hon hittat barnporr på sin mans dator varefter hon hotat lämna honom då de hade barn. Han hade då kastat in henne i bilen och skulle lösa problemet. Hon hade kastat sig ut ur bilen. Tog med henne till polisen och berättade vad hon berättat. Kanske hade hon oxå varit en siffra i statistiken över försvunna personer annars. Många thailändska kvinnor är tyvärr väldigt kuvade i sina förhållanden.
Citera
2013-05-10, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korken15
I MPS första inlägg angående försvinnandet kommenterade en kille att han sett henne i en galleria (Smedjan) i Luleå. Kan hon ha tagit luleåbussen från ex sävast med mobilen avstängd/trasig för att sedan befinna sig i gallerian vid fyratiden som han påstår. Tar ca en halvtimme med buss.
Finns det inga övervakningskameror man kan kolla?

Bussarna som går mellan Boden-Luleå har en videokamera så busschauffören har koll över passagerare. Om den spelar in och sparar på en hårddisk vet jag däremot inte.
Citera
2013-05-10, 07:58
Medlem
Jo, det stämmer att många är kuvade, helst de som kommer hit och gifter sig till lycka men hon verkar på bilden iallafall vara en självständig och försvenskad (eller vad det nu heter) ung kvinna.
Citera
2013-05-10, 08:12
Medlem
Quarrels avatar
MPS:
Citat:
BODEN SKALLGÅNG: Fortsatt skallgång efter 21-åriga V*tchareeya

När: fredagen 10/5

Tid: 07:00

Plats: Räddningstjänsten Torpgärdan Boden
Slipvägen 10
Citera
2013-05-10, 08:17
Medlem
Jag förstår inte riktigt detta:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Det står att hennes mobil skickade en sista signal vid 15 tiden, strax innan hade hon uppdaterat sin status att hon skulle motionera. Men hon uppdaterade ju sin status efter det också... 15,22? Det inlägget ser ju ut att vara gjort ifrån en dator..
Citera
2013-05-10, 08:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z0
Jag förstår inte riktigt detta:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Det står att hennes mobil skickade en sista signal vid 15 tiden, strax innan hade hon uppdaterat sin status att hon skulle motionera. Men hon uppdaterade ju sin status efter det också... 15,22? Det inlägget ser ju ut att vara gjort ifrån en dator..
Att jämföra med detta: NSD:
Citat:
V*tchareeya B*ngsuan försvann från sitt hem vid 15-tiden på lördagen. Hon skulle ut och springa. Cirka en timme därefter registrerades den sista signalen från mobiltelefonen.
Citera
2013-05-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ok, ja då stämmer det ju bättre... Bortsett ifrån att hon snarare lämnade sitt hem tidigast vid halv fyratiden.
Citera
2013-05-10, 08:58
Medlem
Quarrels avatar
NK: Sökandet fortsätter
Citat:
- Vi har hundar på plats och F21 har en helikopter som står stand-by i fall vi skulle behöva.

(Denna artikel skrivs just nu och texten kommer att uppdateras inoom kort.)
Citera
2013-05-10, 08:58
Medlem
Cinnabars avatar
Ja, det verkar ju som att denna tjej var en smart flicka, student på LTU och allt, och kanske kom hon något på spåren, varpå hon blir arg på en man (stämmer med sms till vän). Antagligen var det någon som hade mycket att förlora på om saker kom fram, men då behövs ju också en personlighetsprofil som är empatistörd. Det hänger kanske ihop. Inte har hon försvunnit frivilligt, det är ju en tjej som är för gammal för ungdomsrevolt och som dessutom har sina studier att tänka på.
Citera
2013-05-10, 09:03
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Mm men det är nåt som inte stämmer med allt detta, jag tror på killen som hade sett henne i smedjan, jag tror aldrig att hon var i skogarna kring åberget, däremot tror jag på att hon endera med buss eller ännu hellre med bil tagit sig till Luleå, och där en ev GM stängt av hennes mobil när dom passerade Sävast, om hon nu inte försvunnit självmant, spontandragit utomlands med någon "speciell" alternativt tillfångatagits av någon skum typ som låst in henne, inspirerad av händelserna ala josef fritz i Usa..
Men som sagt bara mina tankar, hoppas att aina följt upp detta tips och kollat på övervakningsfilm från smedjan..
Citera
2013-05-10, 09:06
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Tidningen skriver också att klädesplagg hittats, men att det är oklart om det är Vatchareeyas.
Strax innan hade hon uppdaterat sin Facebookstatus: ”Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga”.
Aftonbladet kunde i dag berätta att hon under lördagen skickade ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16751024.ab

Oroväckande, låter inte som någon som frivilligt ska hålla sig borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in