2013-05-14, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZavodMiru
Just det området (gamla AF1 och ING3) känns inte så troligt. Väktarskolan har sina lokaler i några av gamla ING3s lokaler och deras studenter, eller vad man ska kalla dem, "patrullerar" ständigt runt där. På området finns numera ett antal företag med bl a Pingstkyrkans returide, Elon, "godislager" m.m. så det är ett ganska välbesökt område under vardagar så jag finner det osannolikt att hon skulle kunna finnas där. Det är dessutom ingen genväg som några påpekat.
Här finns några flygbilder över området:

http://www.pionjären.se/index.php
Nog är det mer sannolikt än många av de teorier som förts fram i den här tråden. Det är stora områden utan byggnader, alltså går inte folk där.
Citera
2013-05-14, 19:12
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack, här står faktiskt att han fick sms:et strax innan hon försvann.

Frågan är om sms:et skickades 18:40 eller skickades när hon lämnade "kompisen".

Det sistnämnde skulle kunna tala för att hon var upprörd och kanske detta ledde till självmord. Om det skickades innan, vid 18:40, så var hon hos sin kompis och då är det möjligt att det var kompisen som retade upp henne.

Han hade druckit och kanske det blev bråk och han la henne i bilen och körde ut henne från Boden.

Jag tror att han behöver synas i varje liten söm. Vi har bara hans uppgifter på vad som hände denna kväll, efter att hon lämnat lägenheten så har ingen sett henne.

Varför skulle hon helt plötsligt stänga av telefonen när hon lämnade lägenheten. Jag tror telefonen stängdes av innan hon lämnade och att hon sedan fick hjälp därifrån genom att någon lyfte in henne i bilen och körde iväg.

Är det fastställt om denne kompis hade druckit eller inte? Är detta kompisen med skadan i huvudet och den som VB studerade hos? Har haft lite svårt att hänga med i tråden det senaste.

Hade han INTE druckit kan en lögn från med att han HADE druckit vara ett sätt att skaffa sig ett "alibi", typ: "Jag var oförmögen att eventuellt kunna frakta bort ett lik med bil eller att uppsöka läkarvård" då jag var berusad"

Det börjar mer och mer likna Nathalie Johansen fallet detta. Alltså att den sista person som bekräftats sett henne i livet senast, också är den som är skyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Finns en bild på hennes normala Fejja och där ser man mobilen (åtminstone den hon hade då).

det är väl en sådan här hon har på bilden

http://blogg.telia.se/smartarevardag/files/2012/10/Samsung_Galaxy_S_III_-_Svart_2.jpg
Citera
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Gysärskola? säger inte det allt?

Edit:..och som så många gånger förr så är jag 2:a på bollen...
LOL @ u
Hon gick säkerligen en invandrarklass, sådana brukar dom (varför inte till FB's förtjusning?) husera på gysärskolor.
Citera
2013-05-14, 19:13
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Är det fastställt om denne kompis hade druckit eller inte? Är detta kompisen med skadan i huvudet och den som VB studerade hos? Har haft lite svårt att hänga med i tråden det senaste.

Hade han INTE druckit kan en lögn från med att han HADE druckit vara ett sätt att skaffa sig ett "alibi", typ: "Jag var oförmögen att eventuellt kunna frakta bort ett lik med bil eller att uppsöka läkarvård" då jag var berusad"

Det börjar mer och mer likna Nathalie Johansen fallet detta. Alltså att den sista person som bekräftats sett henne i livet senast, också är den som är skyldig.

Känns som att jag bara skriver 'har för mig'. Är väl för lat för att leta upp det, men har läst att han hade tagit en öl.
Citera
2013-05-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7252222
GM Dan*iel Lindr*th i detta fallet är vän med AB på FB. Skönt gäng detta
Citera
2013-05-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Man behöver inte vara stadig och kraftig i karate...det gäller bara att veta var man ska slå så är det ett vapen! Mellan sonen tränade karate ( skulle till att ta svart bälte då han tröttnade och la av ) och han menade att det handlar om taktik och smidighet och inte så mkt om styrka.

Visst är det ett vapen. Även en kniv är ett vapen men varken det ena eller det andra vapnet är oövervinnerligt. En lätt tjej får slå var hon vill det blir ändå bara myggbett på en dubbelt så stor kille.

Visst om hon hade varit ett svartbälte men nu är VB en nybörjare.
Citera
2013-05-14, 19:21
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jättebra jobb. Tackar.
Man får ju absolut intrycket av att VB inte alls var så udda och enstörig som folk har påstått. Hon verkar vara enormt energisk och ha ganska många järn i elden. Jag tycker det här med självmord och frivilligt försvinnande känns allt mer osannolikt.

Det där intrycket stämmer väl överrens in på min ytliga thailändska väninna (23 tror jag hon är) som också alltid har många järn i elden.
Citera
2013-05-14, 19:23
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Känns som att jag bara skriver 'har för mig'. Är väl för lat för att leta upp det, men har läst att han hade tagit en öl.

Han med skadan i huvudet ska vara en granne i kvarteret, en nyseparerad 41-åring.
Exet ska däremot erbjudet skjuts hem, kanske hade han tagit en öl.

Mycket att hålla reda på nu..
Citera
2013-05-14, 19:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nog är det mer sannolikt än många av de teorier som förts fram i den här tråden. Det är stora områden utan byggnader, alltså går inte folk där.

Varför skulle VB gå där om inte folk i allmänhet gör det?
Citera
2013-05-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är väl logiskt om gm tänkt ta ett flyg?

Då åker man knappast till Hertsön i Luleå. Det är som åt "fel" håll om man ska till flygplatsen i Luleå
De som nämns tidigare i tråden boendes i Siknäs - det är över 6 mil från Boden dit. Kanske lite långt för att åka men det är ju bara min åsikt.
Förresten så viskade en liten fågel i mitt öra att M*kis är kusiner med VBs styvpappa.
Citera
2013-05-14, 19:27
Medlem
[quote=Goldenman1]GM Dan*iel Lindr*th i detta fallet är vän med AB på FB. Skönt gäng detta [/QUOTE
Det var många förkortningar i ett välkomprimerat inlägg. Antar att du kan lägga ut texten något ytterligare!

Med "AB" menar du "karatetränarens fru, eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in