Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack, här står faktiskt att han fick sms:et strax innan hon försvann.
Frågan är om sms:et skickades 18:40 eller skickades när hon lämnade "kompisen".
Det sistnämnde skulle kunna tala för att hon var upprörd och kanske detta ledde till självmord. Om det skickades innan, vid 18:40, så var hon hos sin kompis och då är det möjligt att det var kompisen som retade upp henne.
Han hade druckit och kanske det blev bråk och han la henne i bilen och körde ut henne från Boden.
Jag tror att han behöver synas i varje liten söm. Vi har bara hans uppgifter på vad som hände denna kväll, efter att hon lämnat lägenheten så har ingen sett henne.
Varför skulle hon helt plötsligt stänga av telefonen när hon lämnade lägenheten. Jag tror telefonen stängdes av innan hon lämnade och att hon sedan fick hjälp därifrån genom att någon lyfte in henne i bilen och körde iväg.
Är det fastställt om denne kompis hade druckit eller inte? Är detta kompisen med skadan i huvudet och den som VB studerade hos? Har haft lite svårt att hänga med i tråden det senaste.
Hade han INTE druckit kan en lögn från med att han HADE druckit vara ett sätt att skaffa sig ett "alibi", typ: "Jag var oförmögen att eventuellt kunna frakta bort ett lik med bil eller att uppsöka läkarvård" då jag var berusad"
Det börjar mer och mer likna Nathalie Johansen fallet detta. Alltså att den sista person som bekräftats sett henne i livet senast, också är den som är skyldig.