2013-07-05, 14:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shehulk
Jag har följt tråden sporadiskt och vet inte om det är bekräftat exakt vad som hände med MGMs hund? Hörde skvaller från en som jobbar inom vården, alltså sekretessbelag info i andra hand så jag har ingen källa på det. Nåväl, KJ ska tydligen ha flått fyra hundar och hans bästa kompis sitter inlåst på rättpsyk i Öjebyn för att ha mördat katter. Kanske bara bullshit som inte tillför tråden nånting. Men om det finns ett uns av sanning i det så säger det nånting om MGM och hans umgänge...Har inget mer att tillföra men någon annan kanske har hört liknande rykten på annat håll?
Hua! Du vet möjligtvis inte vem kompisen är?
Citera
2013-07-05, 14:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men hur menar du nu? Borde det gå att redigera en profil på en sida, utan att sidan öppnas? Var ska du då sitta och redigera?
Jag menade att det är konstigt att inte kunna redigera sin sida utan att den öppnas för hela världen.
Citera
2013-07-05, 14:05
Medlem
Citat:
Jag har följt tråden sporadiskt och vet inte om det är bekräftat exakt vad som hände med MGMs hund? Hörde skvaller från en som jobbar inom vården, alltså sekretessbelag info i andra hand så jag har ingen källa på det. Nåväl, KJ ska tydligen ha flått fyra hundar och hans bästa kompis sitter inlåst på rättpsyk i Öjebyn för att ha mördat katter. Kanske bara bullshit som inte tillför tråden nånting. Men om det finns ett uns av sanning i det så säger det nånting om MGM och hans umgänge...Har inget mer att tillföra men någon annan kanske har hört liknande rykten på annat håll?
Vem ska denne bästa vän vara? Har svårt att tro att man döms till rättspsykiatri för att ha dödat katter, men det kanske finns ngt mer på kompisen. Vem har sagt att han dödat och flått hundar? Har det försvunnit hundar i Boden området de senaste åren? Hittar ingenting om att hundar skulle ha försvunnit eller katter i Boden. Katter har försvunnit mystiskt i Burträsk Västerbotten men det är en bit dit.
Detta är vad jag fann om kattmördare:

Tre katter har av en vaktmästare på Björnåkerskolan i Burträsk, Västerbotten påträffats döda vid olika platser. Man har konstaterat att de blivit mördade, en anmälan har upprättats, men man har inga misstänkta i nuläget.

Anledningen varför jag ifrågasätter detta är att det låter osannolikt att en kattmördare upptar platsen på rättspsyk då knappt mördare döms.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-05 kl. 14:16.
Citera
2013-07-05, 14:11
Medlem
lilltoes avatar
Sluta tjata om kontot nu. Polisen stängde ner den för att kolla all trafik. Troligen var de klara med kontot och öppnade upp den, varpå anhöriga stängde ner den efter önskemål från häktad via advokat.
Kanske kanske gjorde polisen en miss och släppte på den av misstag, kanske därför det tog tid att stänga den igen. Det tarvade säkert ett nytt beslut. Facebook är nitiska.
Kan inte tänka mig att sidan kan hackas när den är under polisutredning.

Inblandade i den här tråden fick också sina profiler stängda under utredningen, men släpptes senare på, önskat eller ej:

https://www.flashback.org/t1793284

För att nämna ett exempel..
Citera
2013-07-05, 14:11
Medlem
Claysons avatar
Det kan inte vara så att polisen har aktiverat FB-sidan för att ev vänta att någon "medhjälpare" skall kontakta MGM?

Vore intressant att se om han var online på chatten när den aktiverades.
Citera
2013-07-05, 14:17
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:

En vän sen 10 år tbx säger till expressen i en video att MGM är,lugn, trevlig, lätt o prata med,inte haft större bekymmer med gmg alls att han är som vilken kille som helst,jag har inte ens sett han skjuta en fågel.
Trodde detta var hans bästa vän men han är ute i friheten.
Citera
2013-07-05, 14:18
Medlem
Faunuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
Hur man inaktiverar/återaktiverar sitt FB-konto:

1. Klicka på menyn Konto längst upp till höger på valfri sida på Facebook.
2. Välj Kontoinställningar
3. Klicka på Säkerhet i den vänstra kolumnen
4. Klicka på Inaktivera ditt konto

När du har inaktiverat kontot kommer din tidslinje och all information som är associerad med den omedelbart tas bort från Facebook. Ingen på Facebook kommer att kunna söka efter dig eller hitta din information.

Om du vill börja använda Facebook igen efter att du inaktiverat ditt konto loggar du bara in med din e-postadress och lösenord så återaktiveras kontot igen. Tidslinjen återställs helt (vänner, foton, intressen osv.). Kom ihåg att du behöver e-postadressen för inloggning till kontot för att kunna återaktivera det.

Det verkar ju alltför enkelt för att vara sant! Då borde det ju fungera med automatisk inloggning. Inte bra.

Sedan en annan sak när det gäller Facebook. Under Allmänna kontoinställningar kan man "Ladda ned en kopia av din Facebook-information". Det borde väl polisen redan ha gjort? Jag tror att man då får precis allt som funnits och tagits bort. Är det någon som har gjort en sådan nedladdning som kan informera mer kanske?
Citera
2013-07-05, 14:30
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Vem ska denne bästa vän vara? Har svårt att tro att man döms till rättspsykiatri för att ha dödat katter, men det kanske finns ngt mer på kompisen. Vem har sagt att han dödat och flått hundar? Har det försvunnit hundar i Boden området de senaste åren? Hittar ingenting om att hundar skulle ha försvunnit eller katter i Boden
Säger inte det.
Kattmördaren i Gbg kommer nog att dömas till vård, han påstår ju själv att orsaken till kattdödandet var en längtan efter att tortera och döda unga flickor.
Citera
2013-07-05, 14:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
En vän sen 10 år tbx säger till expressen i en video att MGM är,lugn, trevlig, lätt o prata med,inte haft större bekymmer med gmg alls att han är som vilken kille som helst,jag har inte ens sett han skjuta en fågel.
Trodde detta var hans bästa vän men han är ute i friheten.
Jag fick direkt en känsla av att den vännen mest fikade efter att få vara med tidningen. Det kändes inte som att de umgåtts på länge.
Citera
2013-07-05, 14:38
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Säger inte det.
Kattmördaren i Gbg kommer nog att dömas till vård, han påstår ju själv att orsaken till kattdödandet var en längtan efter att tortera och döda unga flickor.

Viktigt att påpeka att han inte döms för kattmord, utan för att han är sjuk.
Husdjur likställs som ägodelar inför lagen och ägare gör nästan som de vill med "sakerna". Det är en lag som i sin helhet skulle skrotas och skrivas ny, även om den förbättrats utifrån "sakernas" perspektiv.
Citera
2013-07-05, 14:55
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Jag fick direkt en känsla av att den vännen mest fikade efter att få vara med tidningen. Det kändes inte som att de umgåtts på länge.

i efterlyst har jag för mig att han sa att han inte träffat MGM på ett halvår och under den tiden kan mkt hända som ex nu då han sitter frihetsberövad
Citera
2013-07-05, 15:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Härligt att vara med i tidningen och framträda som vän till en galen styckmördare. Not!
Men han kanske tror på att han är oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in