2013-07-05, 15:02
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Det kan inte vara så att polisen har aktiverat FB-sidan för att ev vänta att någon "medhjälpare" skall kontakta MGM?

Vore intressant att se om han var online på chatten när den aktiverades.

Idag, 10:17 #33357
saltapinnar
Medlem

Kan det vara möjligt att polisen misstänker medhjälpare och just nu bara väntat på detta tillfälle med att den mgm fb skulle öppnas.

Vad tror ni.
Citera
2013-07-05, 15:14
Medlem
highfives avatar
Borde inte media ha rapporterat vid det har laget om ev fynd på Mjösjöberget? Kändes som det var ett mindre pådrag iaf.
Citera
2013-07-05, 15:36
Medlem
Inga nya fynd, söket fortsätter till nästa torsdag

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6885035
Citera
2013-07-05, 15:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shehulk
Jag har följt tråden sporadiskt och vet inte om det är bekräftat exakt vad som hände med MGMs hund? Hörde skvaller från en som jobbar inom vården, alltså sekretessbelag info i andra hand så jag har ingen källa på det. Nåväl, KJ ska tydligen ha flått fyra hundar och hans bästa kompis sitter inlåst på rättpsyk i Öjebyn för att ha mördat katter. Kanske bara bullshit som inte tillför tråden nånting. Men om det finns ett uns av sanning i det så säger det nånting om MGM och hans umgänge...Har inget mer att tillföra men någon annan kanske har hört liknande rykten på annat håll?

Flått hundar? Det är något helt annat än att trampa ihjäl grodor, vilket är illa nog. Den här personen är verkligen "annorlunda" och jag är benägen att tro på det du säger. Den här hunden som var så "älskad" och sedan bara försvann. En kompis undrade om KJ inte skulle köpa en hundkorg, men jag undrar om KJ kanske redan tänkt att hunden inte skulle bli hos honom så länge... nu har två individer, en hund och en människa, försvunnit från honom, och man kan misstänka att han är skyldig till bådas död. Varför döda personer han tycker om? Jag tror inte att han avskydde VB, eller sin hund, men båda försvann utan att det märktes på hans skriverier. Allt rullade på som vanligt...?

Jag kan inte släppa bilden på det helblå benet. Varför måla ett ben blått?
Citera
2013-07-05, 15:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Han behöver nyckel för att starta bilen, inte för att låsa upp den..

Så du vidhåller att bilen stod olåst, varför det, hur känner du till detta?
Citera
2013-07-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Inga nya fynd, söket fortsätter till nästa torsdag

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6885035

Så Quarrels "spanfågel" såg fel? udda, hans fåglar brukar ju komma med intressanta saker
Citera
2013-07-05, 16:01
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Så Quarrels "spanfågel" såg fel? udda, hans fåglar brukar ju komma med intressanta saker

Nej, men de verkar inte ha hittat något.

Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Var förbi Mjösjöberget nu på lunchen, NSD bil stog där, brandbil och några poliskärror upp mot fortet, såg dock ingen aktivitet, de kanske lunchade de med... men brannmän är ju bra på andra saker utöver att använda stegen
Citera
2013-07-05, 16:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Flått hundar? Det är något helt annat än att trampa ihjäl grodor, vilket är illa nog. Den här personen är verkligen "annorlunda" och jag är benägen att tro på det du säger. Den här hunden som var så "älskad" och sedan bara försvann. En kompis undrade om KJ inte skulle köpa en hundkorg, men jag undrar om KJ kanske redan tänkt att hunden inte skulle bli hos honom så länge... nu har två individer, en hund och en människa, försvunnit från honom, och man kan misstänka att han är skyldig till bådas död. Varför döda personer han tycker om? Jag tror inte att han avskydde VB, eller sin hund, men båda försvann utan att det märktes på hans skriverier. Allt rullade på som vanligt...?

Jag tror inte KJ har nån större kunskap om hundar, samma person som frågade om korgen reagerade med när hon förstod att KJ skaffat hund.
Jag tolkade hennes reaktion som att hon tyckte han var fel person att skaffa hund.
http://img690.imageshack.us/img690/3631/89eh.jpg

Men han visste/trodde nog att hundvalpen skulle fungera som en brudmagnet.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-05 kl. 16:15.
Citera
2013-07-05, 16:15
Medlem
Det är många spekulationer angående hans facebook. Kan det möjligen vara så att de ville komma åt samtliga foton han har där? De kan ju ha gjort fel när de hanterade detta.
Citera
2013-07-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Kanske landskamp på gång.... å det andra benet blev kanske gult när han var färdig...
Citera
2013-07-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Det kan inte vara så att polisen har aktiverat FB-sidan för att ev vänta att någon "medhjälpare" skall kontakta MGM?

Vore intressant att se om han var online på chatten när den aktiverades.

Eller så har kontot öppnats för att kolla igenom en gång till, för att se om dom "missat" något. Samma som med det återupptagna söket.

Åklagaren sa ju till NSD att de hade kontroll på läget.

Hur som haver, så åkte jag precis från Ica Supermarket i Boden. Där stod piketbussen vid lägenheterna och hade blåljusen på. Fast inga sirener! Ca. 15.55
Citera
2013-07-05, 16:35
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Undrar vad Ulrika tycker om att man börjar spekulera i hennes släkt, hennes morfar blev verbalt galen när han drack sprit några gånger/år och även blev fälld i domstol för att ha slagit en granne, men det erkände han naturligtvis inte.
Jag tycker det är dags att säga att vi har tillräckligt med bevis mot den mgm, samt inte säga till den mgm försvarare, du skall håller käft.

Vem är kvinnan du skriver om som du undrar vad hon tycker om att man börjar spekulera i hennes släkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in