2013-05-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det finns flera frågor som hänger i luften.

- Varför VB gjorde flera polisanmälningar. Enligt vissa så var det inte så länge sedan.

- Varför vet vi så lite om vad hon gjorde under dagen innan hon försvann? Denne KJ kunde ju till exempel berätta vad som hände hemma hos honom och vilken sinnesstämning hon var i för en tidning, men icke. Total tystnad. Han verkar ju inte bry sig trots att han var hennes nära kompis. Så länge han tiger kommer han ju att ha misstankar mot sig.

- Varför skrev AN sina hemska kommentarer på Fejjan?

- Varför är polisen så förtegen och jobbar så långsamt?

Jag uppfattar det polisen säger som att anmälningarna skedde för ganska länge sedan och inte har med fallet att göra (hur de nu helt säkert kan veta det): http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6836360

Citat:
Polisen i Luleå menar dock att det kan handla om anmälningar långt tillbaka i tiden.

- Jag fick frågan om det fanns tidigare anmälningar och då sa jag ja. Men det var längre tillbaka i tiden. Det finns anmälningar sedan tidigare men jag kan inte kommentera närmare vad det rörde sig om, säger Lars-Ivar Johansson, chef för brottsutredningar i Luleå till Kuriren.nu.

Jag håller med om att KJ är intressant och eftersom han 1. var den siste som såg VB i livet och 2. har en historia (?) med henne, är polisen naturligtvis också intresserade av honom. Något annat vore tjänstefel. Det hela handlar väl om hur trovärdigt vittnet som såg henne vid niosnåret är.

Men det låter konstigt om det är honom som VB har blivit arg på enligt sms till kompisen. Varför skulle hon då åka hem till honom på kvällen?

Meddelandet om att Johan**on inte kan vara talesperson på polisens hemsida är tillbaka sedan tre timmar, men det har ni kanske redan sett.
Citera
2013-05-14, 15:41
Medlem
Tror nog att hon tog självmord eftersom hon är så ful och opassande i samhället.
Citera
2013-05-14, 15:43
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Jag har lagt många timmar på den här tråden men man blir bara idiotförklarad av folk och det leder ingen vart. Hon vara bara en kackerlacka och en "pain in the ass" för hela Boden tycks många anse.
Folket i Boden vill uppenbarligen inte hjälpa till att lösa fallet så det är väl bäst att det rinner ut i sanden.

RIP Vatchareeya "Ploy" Bangsuan

Hoppas du har fel. Tragiskt om inte. Jag är naiv men jag hoppas att polisen har massa grejer på gång och att det snart är löst (att de bara låtsas ha noll koll). Sen kan man ju misstänka att Efterlyst sätter lite fart på utredningen?!
Citera
2013-05-14, 15:45
Medlem
Citat:
Jag har lagt många timmar på den här tråden men man blir bara idiotförklarad av folk och det leder ingen vart. Hon vara bara en kackerlacka och en "pain in the ass" för hela Boden tycks många anse.
Folket i Boden vill uppenbarligen inte hjälpa till att lösa fallet så det är väl bäst att det rinner ut i sanden.

RIP Vatchareeya "Ploy" Bangsuan

Jag bor i Boden men har innan detta aldrig hört talas om vb. Karatetränarens namn har jag möjligen hört i något sammanhang, utan att känna till att han var just karatetränare. Hans familj tillhör inte någon särskilt uppburen "elit" i Boden och jag har ändå god insikt och många kontakter inom näringslivet. Än så länge finns väldigt få belagda uppgifter. Vi vet inte ens om ett brott är begånget. Jag har läst hela den här tråden och den har karakteriserats av vilda spekulationer och en anledning till att de som eventuellt kan ha något att bidra inte skriver är just detta. Tydligen har dock polisen fått många tips och så länge folk som vet något hör av sig till polisen är det ju väl, för det är ju i första hand där utredningsarbetet ska ske och inte på flashback.
Tids nog kommer förhoppningsvis allas nyfikenhet att stillas då det uppdagas vad som ligger till grund för flickans försvinnande.
Citera
2013-05-14, 15:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om inte annat så lär teknikerna ha benat ut detta allra senast när VB:s mor loggat in på VB:s konto. - Finns ingen anledning att ifrågasätta varenda liten rutinåtgärd; det vore att helt omyndigförklara polisen.

Jag ifrågasätter inte polisen öht, dock finns det folk som gör det här och jag begriper inte varför. Låt mig säga så här. Polisen gör vad de är ålagda att göra, vi får inte ta del av allt de vet. Vi gör det vi tycker är givande, polisen får reda på det vi vet. Dock, om vi ska kunna göra något parallellt med polisens utredning måste vi själva resonera och gräva fram uppgifter för att kunna närma oss sanningen. I detta ingår att försöka första olika omständigheter utan hjälp av polisen. Och i det perspektivet är det totalt ointressant vad polisen vet eller inte vet, de delger inte det till någon utomstående.

Vem vet, de har kanske fallet löst redan, men ingen kropp. Men vad spelar det för roll för vår del?
Citera
2013-05-14, 15:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför stängs hennes telefon av, det kan ju inte bara vara otur att batteriet dör varje gång någon försvinner.
Telefonen åker i backen och delarna flyger, alt ägaren eller en ev. GM plockar ur batteriet.
Citera
2013-05-14, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om inte annat så lär teknikerna ha benat ut detta allra senast när VB:s mor loggat in på VB:s konto. - Finns ingen anledning att ifrågasätta varenda liten rutinåtgärd; det vore att helt omyndigförklara polisen.

Vart har du fått den informationen ifrån att det är hennes Mor som loggat in på VB:s fb-konto?

Såhär skriver NSD:
Citat:
– Vad gäller Facebookkontot om det använts av den försvunnes mor kan jag varken bekräfta eller dementera i dagsläget. Redan från början har det funnits med flera alternativ. Jag har inte heller pratat med modern än att det är så, säger L*rs-Ivar J*hansson.

Den här artikeln uppdaterades igår 11.56, du har nu alltså information som kan utesluta
andra alternativ. Var god dela med dig.
Citera
2013-05-14, 15:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vart har du fått den informationen ifrån att det är hennes Mor som loggat in på VB:s fb-konto?

Såhär skriver NSD:

Den här artikeln uppdaterades igår 11.56, du har nu alltså information som kan utesluta
andra alternativ. Var god dela med dig.

MPS facebook:

คัทล*ยา แ*ท @An*ers Lar*son Jag som gillat det inlagg eftersom jag anvander hennes FB kontor for logga in Vatch*reeya Ban*suan kontor
Gilla · Svara · 5 · lördag kl. 18:04 via mobil
Citera
2013-05-14, 16:01
Medlem
Sleepwalkins avatar
Detta är det enda som bekräftar att modern rört hennes FB efter försvinnandet.

คัท*ลยา แ*ท*@And*rs Larss*n Jag som gillat det inlagg eftersom jag anvander hennes FB kontor for logga in*Vatchare*ya Bangs*an*kontorGilla*·*Svara*·*5*·*lördag kl. 18:04*via*mobil

Ja*n C Wi*kola*Du måste nog ringa polisen och berätta att det är du som använt kontot för dom håller på och kontrollerar det enligt nsd.seGilla*·*10*·*lördag kl. 18:21

C*rt Str*mgren*Håller fullständigt med!Det PRATAS om detta att hennes konto / konton används, så det är VIKTIGT! att polisen får veta detta!Gilla*·*5*·*lördag kl. 18:51

An*a Lund*n*Den kommentaren är visst ett av de hetaste spåren just nu, enligt aftonbladet. Jag hoppas att du kontaktat polisen och berättat detta så de kan släppa den ledtråden!Gilla*·*3*·*lördag kl. 19:35

J*n C Wirk*la*Fixat:*http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16756954.abVisa översättningGilla*·*1*·*lördag kl. 19:48

There*a Bengtss*n*Åh, vad hemskt att förlora sitt barn så här คัท*ยา แ*ท, jag hoppas hon återfinns välbehållen, 1000 kramar till dig, detta måste vara så overkligt och fruktansvärt hemskt!Gilla*·*1*·*lördag kl. 22:3

Mic*e Morris*n*Yes å allt kommer från flashback, Aftonbladet & NSD lusläser den tråden efter ledtrådarGilla*·*1*·*söndag kl. 11:25

Om vi förutsätter att modern är sig själv då...

Edt: sen på den
Senast redigerad av Sleepwalkin 2013-05-14 kl. 16:04.
Citera
2013-05-14, 16:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Telefonen åker i backen och delarna flyger, alt ägaren eller en ev. GM plockar ur batteriet.

Exakt, eller i vattnet som i flera trådar här.

Det jag menar är att något borde hänt ganska exakt då telefonen slutade skicka signaler eller kort tid därefter.

Jag ser inte att hon själv har några skäl att stänga av telefonen.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-14 kl. 16:06.
Citera
2013-05-14, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MPS facebook:

คัทล*ยา แ*ท @An*ers Lar*son Jag som gillat det inlagg eftersom jag anvander hennes FB kontor for logga in Vatch*reeya Ban*suan kontor
Gilla · Svara · 5 · lördag kl. 18:04 via mobil

Du ger mig en källa som jag absolut inte litar på,lika lite tror jag på informationen hon
delger tråden i PM-uppgifter om vad hennes dotter och karatelärarn pysslat med!
Citera
2013-05-14, 16:05
Medlem
Polisen borde fråga på Asylboendet närmast Bosvedjan om
någon av dem har sett VB. De är många av dem som är ute
och promenerar morgon och kväll. Många av dem vet nog
inte att en flicka har försvunnit, de läser knappast tidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in