Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det finns flera frågor som hänger i luften.
- Varför VB gjorde flera polisanmälningar. Enligt vissa så var det inte så länge sedan.
- Varför vet vi så lite om vad hon gjorde under dagen innan hon försvann? Denne KJ kunde ju till exempel berätta vad som hände hemma hos honom och vilken sinnesstämning hon var i för en tidning, men icke. Total tystnad. Han verkar ju inte bry sig trots att han var hennes nära kompis. Så länge han tiger kommer han ju att ha misstankar mot sig.
- Varför skrev AN sina hemska kommentarer på Fejjan?
- Varför är polisen så förtegen och jobbar så långsamt?
- Varför VB gjorde flera polisanmälningar. Enligt vissa så var det inte så länge sedan.
- Varför vet vi så lite om vad hon gjorde under dagen innan hon försvann? Denne KJ kunde ju till exempel berätta vad som hände hemma hos honom och vilken sinnesstämning hon var i för en tidning, men icke. Total tystnad. Han verkar ju inte bry sig trots att han var hennes nära kompis. Så länge han tiger kommer han ju att ha misstankar mot sig.
- Varför skrev AN sina hemska kommentarer på Fejjan?
- Varför är polisen så förtegen och jobbar så långsamt?
Jag uppfattar det polisen säger som att anmälningarna skedde för ganska länge sedan och inte har med fallet att göra (hur de nu helt säkert kan veta det): http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6836360
Citat:
Polisen i Luleå menar dock att det kan handla om anmälningar långt tillbaka i tiden.
- Jag fick frågan om det fanns tidigare anmälningar och då sa jag ja. Men det var längre tillbaka i tiden. Det finns anmälningar sedan tidigare men jag kan inte kommentera närmare vad det rörde sig om, säger Lars-Ivar Johansson, chef för brottsutredningar i Luleå till Kuriren.nu.
- Jag fick frågan om det fanns tidigare anmälningar och då sa jag ja. Men det var längre tillbaka i tiden. Det finns anmälningar sedan tidigare men jag kan inte kommentera närmare vad det rörde sig om, säger Lars-Ivar Johansson, chef för brottsutredningar i Luleå till Kuriren.nu.
Jag håller med om att KJ är intressant och eftersom han 1. var den siste som såg VB i livet och 2. har en historia (?) med henne, är polisen naturligtvis också intresserade av honom. Något annat vore tjänstefel. Det hela handlar väl om hur trovärdigt vittnet som såg henne vid niosnåret är.
Men det låter konstigt om det är honom som VB har blivit arg på enligt sms till kompisen. Varför skulle hon då åka hem till honom på kvällen?
Meddelandet om att Johan**on inte kan vara talesperson på polisens hemsida är tillbaka sedan tre timmar, men det har ni kanske redan sett.