2013-05-13, 15:27
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, det är ju vad vännen berättat, att han gav VB en gul Ica påse att bära böcker i när hon skulle gå. Så om hon hoppat i älven måste hon ha tagit böcker och påse med sig till himlen, för de här prylarna saknas, jag har inte sett att de hittats, har du?

Nej inte hört talas om någon påse, hon hade en ryggsäck också?, det enda spår som har hittats är väl ett par klädesplagg uppe runt motionsspåret men det är inte ens säkert att de tillhörde kvinnan och det vet man troligast inte säkert före DNAtest. Men du tror altså att en gärningsman skulle ta med sig böckerna och gräva/elda/gömma de?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du fortsätter att försvara den här familjen. Jag påstår inte att dom är skyldiga men hennes kommentarer är avskyvärda. Det är hennes kommentarer som är den viktigaste anledningen till att de har dragit på sig misstankar. Det bästa hon kunde göra är att gå ut och förklara varför hon hade ett hat gentemot VB. Stänger man sitt konto däremot drar man bara på sig ändå mer misstankar.
Nu verkar hela familjen ha gått under jord och de har varit på polisförhör så helt grundlösa kan inte folks misstankar vara.

Hur vet du det, det har jag inte sett någonstans?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
http://se.linkedin.com/pub/vattchareeya-bängsuan/21/719/85b

Närmade sig examen? Om hon började 2009, borde examen vara 2013? Något med det som ställde till det?

Skulle vara intressant att veta hur studieresultaten ser ut, och det är offentliga uppgifter tror jag. Om hon missat flera tentor på senare tid, säger det något, exempelvis.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-13 kl. 15:30.
Citera
2013-05-13, 15:28
Medlem
Citat:
Jo, det är ju vad vännen berättat, att han gav VB en gul Ica påse att bära böcker i när hon skulle gå. Så om hon hoppat i älven måste hon ha tagit böcker och påse med sig till himlen, för de här prylarna saknas, jag har inte sett att de hittats, har du?

Då skulle hon alltså gått hem till ett ex, som inte har en susning om vad hon pluggar, med böcker under armen? Tror inte på den grabben om det nu är vad han sagt.
Citera
2013-05-13, 15:30
Medlem
just_a_girls avatar
Är uppgiften om den gula påsen korrekt?? Såg en gul påse när jag åkte till Boden i helgen, stannade och kollade. Var en ICA Kvantum Råneå påse, gul med röd text, som låg längs vägen, dock ca 5 mil från Boden. Den var dock bara full med spritflaskor, små minisar som man köper på flyget typ. OM det med påsen stämmer vore det intressant att veta från vilket ICA den kommer.
Citera
2013-05-13, 15:30
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag tror på logik, och det är att hon knallade hem med böckerna, väl hemma känner hon stor förtvivlan, och ger sig ut igen, den här gången utan vare sig nycklar eller plånbok. Det är väl inte höjden av lycka för en 21 år gammal tjej att sitta ensam hemma klockan 21 en lördagskväll? Då vill man ju vara ute med sin kille, kompisar, festa, ha kul. "Vanliga" ungdomar lever livet i den åldern, stugsittare är antingen deprimerade eller jobbar. Det är en aktiv ålder.
Fast skulle hon lämnat böckerna hemma så är det ju logiskt att det hade framkommit nu.
Inte heller någonstans står det att hennes nycklar är hemma eller hur?

Studiekamraten har ju förhörts av polisen, det har även framkommit att studiekamraten gav henne en gul ica påse att ha böckerna i. Han vet alltså vilka böcker det rör sig om. Skulle dom ha hittats i hennes hem skulle det med 100% framkommit att hon varit hemma igen efteråt.

Kul att du tror på logik, men du kan ju försöka vara logisk också.

Med det sagt ligger teorin om självmord antagligen mer närmare sanningen än prostitutions/svartsjukekaratedrama posterna
Hon kan ju likväll ha kastat böckerna i älven om hon nu hoppat där i tex och var det så illa att hon ramlade som det också spekulerats om så är det ju rätt logiskt att böckerna föll i med.
Citera
2013-05-13, 15:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Nej inte hört talas om någon påse, hon hade en ryggsäck också?, det enda spår som har hittats är väl ett par klädesplagg uppe runt motionsspåret men det är inte ens säkert att de tillhörde kvinnan och det vet man troligast inte säkert före DNAtest. Men du tror altså att en gärningsman skulle ta med sig böckerna och gräva/elda/gömma de?

Nej, det tror jag inte, dock tror jag att om man inte hittar en gul Ica påse med böcker ute i naturen så har det troligtvis aldrig existerat någon sådan, iaf inte i VB hand, och särskilt inte den kvällen.

Om hon tagit livet av sig så borde påsen rimligen finnas där hon hoppade i, varför ta med sig detta i ett hopp, låter bara för fantasifullt tycker jag.
Citera
2013-05-13, 15:33
Medlem
Vatchareeya Bangsua* gratttis älsklinng detta skriver hon i en kommentar på K*bba facebooksida 13 Juli 2010 hon kommenterar ett inlägg där han besiktat sin saab
Citera
2013-05-13, 15:34
Medlem
failures avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte, dock tror jag att om man inte hittar en gul Ica påse med böcker ute i naturen så har det troligtvis aldrig existerat någon sådan, iaf inte i VB hand, och särskilt inte den kvällen.

Om hon tagit livet av sig så borde påsen rimligen finnas där hon hoppade i, varför ta med sig detta i ett hopp, låter bara för fantasifullt tycker jag.

Jo att ta med sig påsen när man hoppar tycker jag också låter väldigt knas, att därimot kasta påsen i älven eller i en soptunna längs lägenhet/husen utan att någon upptäcker den är inte heller omöjligt.
Citera
2013-05-13, 15:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Är uppgiften om den gula påsen korrekt?? Såg en gul påse när jag åkte till Boden i helgen, stannade och kollade. Var en ICA Kvantum Råneå påse, gul med röd text, som låg längs vägen, dock ca 5 mil från Boden. Den var dock bara full med spritflaskor, små minisar som man köper på flyget typ. OM det med påsen stämmer vore det intressant att veta från vilket ICA den kommer.

Hon bor cirka 200 meter från ICA Kvantum Boden så det är väl det troliga.
Citera
2013-05-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Kan det bekräftas att hon lämnade kvar nycklarna hemma kan väl mamman inte ha varit i Kiruna, såvida hon inte planerat att sova på annan adress och inte återkomma förrän mamman var tillbaka med sina nycklar. Frågetecknen fortsätter hopa sig.

Vet vi att mamman var i Kiruna? Kan hon ha haft flera uppsättningar nycklar? Kan det ha varit någon annan hemma i lägenheten? Kan hon ha åkt hem med någon person, troligen gärningsmannen, och de sedan åkt därifrån tillsammans utan hennes saker?

Ja det finns en massa olika möjliga förklaringar men att man går ut genom dörren utan nycklar är ganska udda för om ingen annan befinner sig i lägenheten så är dörren troligtvis olåst. Jag skulle aldrig gå ut någon längre stund och lämna dörren olåst och nycklarna i lägenheten.
Citera
2013-05-13, 15:36
Medlem
plusnios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta har diskuterats för länge sedan i tråden och visst kan man undra, men det var väl helt enkelt så att hon gick ut senare eller så är det "mamman" som har lagt in denna kommentar.

I vilket fall är det intressant eftersom det kan finnas en symbolik i detta skämt som har att göra med att hon var ihop med en man som hade flera kvinnor och att detta skulle hållas hemligt.
Det fanns andra kommentarer på samma tema tidigare i hennes FB. Men varför ho la ut detta precis innan hon skulle ut och motionera kan man ju undra.
Hon skall ha fått ett SMS tidigare under dagen som hade gjort henne uppretad.
Hon måste nästan ha känt på sig att något kunde hända under kvällen.

Denna lite roliga text har cirkulerat länge på faceb, och mängdeer av människor har lagt ut den o delat den. Att lägga ut något precis innan man sticker hemifråm är heller inte så konstigt...en sista titt på fb, man ser nåt kul o lägger ut, släcker ner och lämnar hemmet. Absolut inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in