Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Det är naturligtvis ingen slump att gm reagerade just denna kväll/natt. Behöver inte vara något speciellt märkvärdigt för att en psykiskt störd individ, kanske med någon form av psykos eller drogrelaterad psykos brister. Att det sedan går så här långt är naturligtvis ovanligt som tur är. Att han sedan deltog i sök och kanske mer eller mindre ledde MPS till ödehuset tyder på att störningen fortfarande fanns kvar i hans huvud. Handlingen visar inte på någon sorts naturlig ånger.
Jag vet inte om jag håller med dig om det fetade. Så vitt jag ser det kan han ha deltagit i sökandet av tre anledningar;
1. Ett försök att distansera sig från mordet på grund av ånger och ångest över vad han gjort.
2. På grund av att få någon slags sjuk kick och maktkänsla. Att se hur folk söker i blindo medan han själv är den enda som vet.
3. För att det förväntades av honom. Han ville inte dra till sig onödiga misstankar.
Utan att ha några källor utanför flashback så tror jag att den tredje är den mest troliga. Om nu KJ är gärningsmannen.