2013-05-13, 00:47
Bannlyst
Det räcker ju i princip med att någon packat in henne i en bil efter att mobilen dött (och kanske hon också) för att detta sökande ska vara tämligen meningslöst.

Drar man iväg på småvägarna ut mot Gunnarsbyn/Sörbyn och hittar en lämpligt liten skogsväg som leder ut i ingenstans (mot fiskeställen/jaktställen) så kan man i godan ro gräva ner ett lik som sannolikt aldrig lär återfinnas senare.
För dessa platser kommer inte besökas närmasta 1-1,5 månader, så grävspåren kommer sannolikt växa över också.
Om man nu inte gräver på en plats där folk ändå inte räknar med någon större växtlighet.

Bärplockarna och jägarna är fortfarande många månader bort.

Jag känner att om liket är utkört långt bortåt helvete så kommer det nog inte återfinnas.
Citera
2013-05-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Någon som vet exakt vad hon pluggar? Stämmer detta med teknisk fysik så är det en riktigt skärpt tjej detta, vilket också går i linje med att hon är skicklig på datorer. Delar av hennes examensjobb från gymnasiet, som man ser spår av på nätet, ger mig bilden av en synnerligen skärpt tjej. Bekräfta någon?

En vän till mig

har varit tillsammans med hennes X
( eller han lämnade henne för min vän)

Hon säger också att VB var väldigt tystlåten och underlig....

något var " fel " med henne
Citera
2013-05-13, 00:55
Bannlyst
Våldtäkten på Kaptensgatan skulle kunna vara ett uppslag. Det är ju inte direkt omöjligt att våldtäktsmän eskalerar i sin brottslighet och tar till grövre våld när man kommit undan en gång.
Ponera att hon blir överfallen, börjar försvara sig med karatekonster mot två brådmogna karlar som inser att det finns risk att det skiter sig.
Då kan reptilhjärnan slå till och plötsligt har hon en sten i skallen, en kniv i magen eller blir omkullbrottad och strypt.

Har våldsmännen även en bil är det också möjligt att dra iväg med liket för att slippa en mordutredning dag 1.
Citera
2013-05-13, 00:58
Medlem
Lums avatar
Har nog läst över 100 nya sidor, kan nog hittills räknas som ett av de märkligaste fallen. Otroligt synd.

Hon ser att då ha sökt sig till "äldre" och då "äldre män" som kan på sätt och vis uppfattas som "konstiga typer" för en ung tjej i vanliga fall att ens uppmärksamma. Hon måste ha känt sig sjukt ensam.

Kan vara att hon av rädsla håller sig borta men ändå större sannolikhet, att det blivit någon sorts konfrontation. MB som vissa tagit upp, skulle definitivt då ha varit ett motiv till att något gick fel.

Sedan kan hon själv ha åkt på någon sorts "stalker", att som ung tjej söka sig till "äldre män" kan göra att man godtroget åker på en man som blir "besatt av en". Som det ser ut, finns det personer som hon kommunicerade på bland annat fb som skulle kunna utgöra en en sådan risk.
Citera
2013-05-13, 01:02
Medlem
Mymys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Morsan förlovade sig 22:a mars i år. Antagligen med den här Janne då. Eller har hon förlovat sig med någon annan?

Morsan och Janne gifte sig 2003. Har morsan förlovat sig i år menar du?
Citera
2013-05-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Ja, studiekamraten. Jag tyckte polisen hade förvånansvärt dålig information om studiekamraten? Polisen visste inte vilket ämne dom läst eller ens om dom gick i samma klass.
Men det verkar inte som att polisen har några misstankar mot honom och man får väl hoppas att dom vet vad dom gör...

Okänd random överfall? Visst, men lite konstigt om det inte varit våldsamma överfall tidigare i byn? Förvisso kan ju VB har råkat extra illa ut just bara för att hon försökt försvara sig med sparkar och slag men misslyckats och istället bara förargat GM.

Tyckte också det lät märkligt att hon skulle ha gått till studiekamraten i träningskläderna men det var väl rimligtvis inte samma träningskläder som hon joggat i gissar jag. För annars kan vi nog åter igen misstänka något slags handikapp.

Polisen pratade om att hon kunde varit vilsen? Varför det? Hon har väl ändå bott 8 år i Boden och hittade väl till sin studiekamrat? Kan det ha varit alkohol inblandat? Kanske var andra studier?

Kan dra mig till minnes två grova överfallsvåldtäkter utomhus i Boden senaste 1,5 åren, på Åbergsleden (tror iofs inte det var fullbordad våldtäkt då kvinnan lyckades fly) och på Kaptensgatan. Kanske finns nåt fall jag glömmer också. Tror inte de fick fast GM i något av fallen. Behöver ju inte betyda att de ens är kvar i stan iofs, pga flyktingmottagningen rör det sig rätt mkt folk in och ut ur Boden.
Citera
2013-05-13, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mymy
Morsan och Janne gifte sig 2003. Har morsan förlovat sig i år menar du?

https://www.facebook.com/cattaleeya.ruj

Ja enligt denna profilen iallafall.
Citera
2013-05-13, 01:08
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, sant! Det är så man måste göra, man går igenom allting (även det som kanske är orelevant) för att sedan kanske stötta på någon ledtråd som kan leda oss till henne.

Tyvärr har Annik*s Facebook sida stängts ner nu, hon kanske tog bort den.
Vi hann dock ta printscreen på det AN skrev:
http://i42.tinypic.com/ajmt8y.jpg
http://i40.tinypic.com/2wnczeb.jpg

Har vi någon facebookadress till Annikas kille....karatetränaren?
Citera
2013-05-13, 01:09
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det räcker ju i princip med att någon packat in henne i en bil efter att mobilen dött (och kanske hon också) för att detta sökande ska vara tämligen meningslöst.

Drar man iväg på småvägarna ut mot Gunnarsbyn/Sörbyn och hittar en lämpligt liten skogsväg som leder ut i ingenstans (mot fiskeställen/jaktställen) så kan man i godan ro gräva ner ett lik som sannolikt aldrig lär återfinnas senare.
För dessa platser kommer inte besökas närmasta 1-1,5 månader, så grävspåren kommer sannolikt växa över också.
Om man nu inte gräver på en plats där folk ändå inte räknar med någon större växtlighet.

Bärplockarna och jägarna är fortfarande många månader bort.

Jag känner att om liket är utkört långt bortåt helvete så kommer det nog inte återfinnas.

Jag undrar om det inte är tjäle i marken fortfarande. Är det verkligen så lätt att gräva?
Citera
2013-05-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Har vi någon facebookadress till Annikas kille....karatetränaren?

https://www.facebook.com/mick*.b*rg.no1?fref=ts (e)
Citera
2013-05-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Våldtäkten på Kaptensgatan skulle kunna vara ett uppslag. Det är ju inte direkt omöjligt att våldtäktsmän eskalerar i sin brottslighet och tar till grövre våld när man kommit undan en gång.
Ponera att hon blir överfallen, börjar försvara sig med karatekonster mot två brådmogna karlar som inser att det finns risk att det skiter sig.
Då kan reptilhjärnan slå till och plötsligt har hon en sten i skallen, en kniv i magen eller blir omkullbrottad och strypt.

Har våldsmännen även en bil är det också möjligt att dra iväg med liket för att slippa en mordutredning dag 1.

Gruppvåldtäkt, flyktingförläggning som hon ev passerar på vägen hem de bitarna skulle kunna passa ihop men och andra sidan tror jag inga flyktingar har tillgång till bil och för GM utan bil så skulle nog kroppen snabbt hittas.
Tror faktiskt inte ens ett par flyktingar eller någon random GM skulle besvära sig att forsla bort kroppen. Dom behöver bara komma bort från brottsplatsen snabbt så är risken liten att dom ska torska dit.
Citera
2013-05-13, 01:16
Medlem
wire2s avatar
Gissar på att det är strömt i Luleälven så här års.... Hur stor är sannolikheten att hon borde vara upphittad någonstans längsmed älven om hon hamnat i vattnet? Gissar på att man borde hittat henne i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in