2013-06-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Men det är väl just det med den mentala styrkan som gör att han skulle kunna göra det för att det är hans stora dröm att döda och stycka en människa, kanske tom tänkt sig att äta människa.
På så sätt är det korrekt att göra så eftersom det kanske är hans sanning.

känner du honom och vet hans mentala styrka? (bara nyfiken, ta det inte som dryghet)
för isåfall böjer jag mig och drar tillbaka min åsikt..
men det var bland det första jag sa när jag hörde att det var han som var intagen.
"OM han gjort det, så tror jag inte han är kapabel att stycka någon"
(jag känner honom inte personligen, bara stött på honom någon gång, men en kompis som känner han bättre sa samma sak som jag)
Citera
2013-06-11, 18:11
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
det är det jag har försökt säga hela tiden. det rör sig om TVÅ OLIKA

en nissan(?) pickup vid FP, som är oväsentlig
och en nissan qashqai (som jag förstått att det var, värdelös på biltyper, någon slags SUV eller dyl. iaf) som syns på NSDs bild som synts vid bodsvedjan osv

Så de har alltså inte varit i närheten av Bodsvedjan? Aja, man undrar ju varför KJ skaffat ett annat fordon- ifall det nu är han som rattat SUVn? Måste ju finnas några praktiska skäl till detta.

Antingen så har hans bil varit oförmögen att köra eller visas offentligt, eller så har han behövt en annan bil för att kunna ta sig runt omkring i Boden med på ett diskret sätt? Kan det vara så enkelt att han hyrt/lånat en bil för att undgå att polisen/media skuggat honom? Eller har han tvättat bilen och därför behövt ett annat fordon?
Citera
2013-06-11, 18:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är i högsta grad förståeligt; även om hon inte på något sätt är inblandad i själva brottet så måste hennes kommentarer anses vara så grova att de inte bara kan avfärdas med att ha bottnat i oresonlig svartsjuka; det bör också ligga något annat bakom. - Vad sägs om rasism; en rasism som i takt med en ökande ström av flyktingar och invandrare kommit att sprida sig som en löpeld genom den gamla befästningsstaden Boden. AN kan ha tillåtit sig dessa grova kommentarer för att hon visste att hennes åsikter delades av många både på facebook och i hennes omgivning, och hon kunde inte heller smälta att en utböling som VB förmått att göra ett starkt positivt intryck på såväl hennes egen man som på andras. - Varför var det så få bodensare som deltog i sökandet efter VB?

Den vars sjuka hjärna ligger bakom mördandet och styckandet av VB kan ha färgats och genomsyrats av denna rasism och därmed gett sig själv en giltig ursäkt att genomföra brottet - ja, han kan t o m ha trott att många med AN i spetsen skulle tacka honom för att ha utplånat en fiende.

Kände inte VB och AN´s barn varandra? Det kan ju lika gärna ligga någon konflikt mellan ungdomarna (ja, jag tycker man är ung i den åldern), mödrar har en tendens att skydda sina barn, även om just detta är ett osmakligt sätt att göra det på.
Citera
2013-06-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Så de har alltså inte varit i närheten av Bodsvedjan? Aja, man undrar ju varför KJ skaffat ett annat fordon- ifall det nu är han som rattat SUVn? Måste ju finnas några praktiska skäl till detta.

Antingen så har hans bil varit oförmögen att köra eller visas offentligt, eller så har han behövt en annan bil för att kunna ta sig runt omkring i Boden med på ett diskret sätt? Kan det vara så enkelt att han hyrt/lånat en bil för att undgå att polisen/media skuggat honom? Eller har han tvättat bilen och därför behövt ett annat fordon?

nej, det har inte pickup'en gjort. qashqai (om det nu är en sådan som experterna i tråden säger (ta inte heller det som dryghet, jag är värdelös på bilar, och menar experter i dess rätta bemärkelse, inte med sarkasm) så är det den som synts till, och även då på NSDs bild)
Citera
2013-06-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury

Känns inte troligt, och känns inte som att KJ skulle vara så pass smart. Och klara sig undan på så sätt. Tänk så enkelt det bara går. Kan vara så enkelt att polisen söker den som varit i bilen för ev. vittnesmål.
Citera
2013-06-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Känns inte troligt, och känns inte som att KJ skulle vara så pass smart. Och klara sig undan på så sätt. Tänk så enkelt det bara går. Kan vara så enkelt att polisen söker den som varit i bilen för ev. vittnesmål.

nu ska vi inte underskatta hans intelligens här, har hört han ändå är ganska smart. däremot vet jag inte om hur hans förmåga att tänka efter och tänka långsiktigt osv är, rationalitet osv, men han ska ivarjefall inte vara korkad.

sen hur det står till med qashqai-bilen har jag ingen aning om
Citera
2013-06-11, 18:22
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
OM det är KJ, tror jag inte han varit ensammen.. Tror inte han har den mentala styrkan att stycka en kropp..

Det där betyder ingenting- liknande har sagts om andra styckmördare och kvinnodräpare.

Många gånger uppfattas de av sin omgivning som snälla och omtänksamma- vilket de säkert är i vanliga fall. Jag har även tiotals egna erfarenheter där män som uppfattas vara snälla inte alltid är så snälla mot deras respektive- hur en man hanterar kärleksförhållanden behöver alltså inte alltid vara så han hanterar sina kompisförhållanden.

Jag vet t.ex. en karl som var väldigt respektfull och snäll emot sina arbetskamrater- men han slog ändå ihjäl sin fru. Arbetskamraterna fick en chock...
Citera
2013-06-11, 18:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Kände inte VB och AN´s barn varandra? Det kan ju lika gärna ligga någon konflikt mellan ungdomarna (ja, jag tycker man är ung i den åldern), mödrar har en tendens att skydda sina barn, även om just detta är ett osmakligt sätt att göra det på.
Det tycker jag i så fall är ett helt obegripligt sätt att intervenera i en ev. konflikt mellan två parter, om än den ene parten vore det egna (vuxna) barnet. AN:s kommentarer avspeglar ett oresonligt hat som knappast kan ha sin grund i en sådan konflikt.
Citera
2013-06-11, 18:24
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja, han/dem/hen kan ha varit lugn och metodisk. Om man "råkar" ha ihjäl någon så är det nog inte många som spontant plockar fram sågen om man säger så. Det är nog inte många som klarar av att stycka en människa. Men de flesta vet väl att mycket spår kan hittas under naglarna, tror jag, så oavsett om han var lugn eller stressad så kanske man gör sig av med dem. Eller är det slumpen som gjort att händerna (och armarna?) inte hittats...

Låt oss nu säga att det inte är KJ som är GM utan nån annan, då vet denne att händerna MÅSTE bort för att det då sannolikt finns spår efter just den GM. Har denne sen också planterat ut bevis mot Kj så måste händerna bort då dessa ganska så säkerligen vittnar om att någon annans dna ligger under naglarna.
Citera
2013-06-11, 18:25
Medlem
Citat:
Det tycker jag i så fall är ett helt obegripligt sätt att intervenera i en ev. konflikt mellan två parter, om än den ene parten vore det egna (vuxna) barnet. AN:s kommentarer avspeglar ett oresonligt hat som knappast kan ha sin grund i en sådan konflikt.

har AN barn?
Citera
2013-06-11, 18:26
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
har AN barn?

Ja, två vuxna döttrar.
Citera
2013-06-11, 18:28
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Det är i högsta grad förståeligt; även om hon inte på något sätt är inblandad i själva brottet så måste hennes kommentarer anses vara så grova att de inte bara kan avfärdas med att ha bottnat i oresonlig svartsjuka; det bör också ligga något annat bakom. - Vad sägs om rasism; en rasism som i takt med en ökande ström av flyktingar och invandrare kommit att sprida sig som en löpeld genom den gamla befästningsstaden Boden. AN kan ha tillåtit sig dessa grova kommentarer för att hon visste att hennes åsikter delades av många både på facebook och i hennes omgivning, och hon kunde inte heller smälta att en utböling som VB förmått att göra ett starkt positivt intryck på såväl hennes egen man som på andras. - Varför var det så få bodensare som deltog i sökandet efter VB?

Den vars sjuka hjärna ligger bakom mördandet och styckandet av VB kan ha färgats och genomsyrats av denna rasism och därmed gett sig själv en giltig ursäkt att genomföra brottet - ja, han kan t o m ha trott att många med AN i spetsen skulle tacka honom för att ha utplånat en fiende.

Ja, kanske rasistiskt inslag i kommentaren. i Thailand finns det ju mycket kackerlackor (alltså insekten). kanske därför hon kallade henne det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in