2013-06-10, 01:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
https://www.flashback.org/sp43563065
Jag vill veta mer om KJs ev besök i Luleå den 17 maj. Var han på OK eller var han på 7 eleven, kanske på båda.
Vad gjorde han?
Vem var tjejen?
Hur tog han/de sig dit?
Brukar han vara i Luleå?

Är den uppgift korrekt, var KJ i Luleå med "annan thaibrud"? Hittills har inte spåret "svartsjuk kompis" bearbetats. Vissserligen ter det sig helgalet att någon skulle kunna vara sotis på VB, eller KJ, men triangeldrama har inte berörts. Om någon thaitjej har något emot VB ska kanske "medhjälpare" sökas i helt andra kretsar än vad man hittills tänkt sig?

I en stockholmsförort lyckades en svartsjuk tjej få killen att mörda en tjej som killen hånglat med. Det verkade helt otroligt, tills man hittade tjejen strypt i en dunge. Visserligen var det fråga om tonåringar (T R*jo BO), men här kanske en lätt efterbliven (?) kille är på en tonårings nivå?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-10 kl. 01:23.
Citera
2013-06-10, 01:21
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spontant tycker jag att det verkar som om att det fanns en levande människa i huset, hundar brukar reagera på levande människor. Av levande människor blir man klappad, får godis osv. Att hunden skulle bli hispig av död människa(benen) känns inte riktigt logiskt. Baserat på att hunden inte är tränad i sök av något speciellt. Hunden kan ha reagerat på ljud och inte doft, ljud inifrån huset, orsakat av en människa.

Vet du om hundägarna har någon koppling till KJ, kan hundarna ha träffat KJ tidigare.

Knappast att det var någon där, lukten av ruttet kött skulle jag kunna tänka mig att hunden kände nyfikenhet för.
Citera
2013-06-10, 01:22
Medlem
Citat:
Spontant tycker jag att det verkar som om att det fanns en levande människa i huset, hundar brukar reagera på levande människor. Av levande människor blir man klappad, får godis osv. Att hunden skulle bli hispig av död människa(benen) känns inte riktigt logiskt. Baserat på att hunden inte är tränad i sök av något speciellt. Hunden kan ha reagerat på ljud och inte doft, ljud inifrån huset, orsakat av en människa.

Vet du om hundägarna har någon koppling till KJ, kan hundarna ha träffat KJ tidigare.

Så vitt jag vet så har den vovven aldrig någonsin träffat KJ och har ingen som helst koppling till honom.
Min kompis konfirmerade just att den aldrig träffat honom.
Citera
2013-06-10, 01:23
Medlem
Eller färskt, styckat.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Knappast att det var någon där, lukten av ruttet kött skulle jag kunna tänka mig att hunden kände nyfikenhet för.
Citera
2013-06-10, 01:25
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Eller färskt, styckat.

Visserligen vet ingen när VB dödades, men att hon levt i över 10 dagar från sitt försvinnande låter minst sagt fantasifullt.
Citera
2013-06-10, 01:29
Medlem
Citat:
Visserligen vet ingen när VB dödades

4 eller 5 maj enligt obduktionen sa ju åklagaren
Citera
2013-06-10, 01:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
Så vitt jag vet så har den vovven aldrig någonsin träffat KJ och har ingen som helst koppling till honom.
Min kompis konfirmerade just att den aldrig träffat honom.

Man kan ju inte vara alldeles säker på vad som gjorde hunden hispig, måste ju känna hunden för att veta vad den normalt reagerar på. Och markerade, vad menas med det i det här fallet?
Citera
2013-06-10, 01:32
Medlem
Polisen behöver mao kolla upp alla i kj/bo's närhet för Alibi natten den 19:e och deras fordon.
Finns det någon typ av fågelholkar på normal/låg höjd i närheten? Enkelt att gömma grejer i då botten brukar gå att lossa för rengöring? Träd med håligheter upp till 2,5 m upp? Långskott jag vet, men om gm såg något sånt på väg tillbaks till bilen... Jag fick iden när vi körde geocaching med ungarna då en cache låg i en hålighet
Citera
2013-06-10, 01:33
Medlem
Förvarats i frys? Det skulle förklara avsaknaden av blod också.

Citat:
Visserligen vet ingen när VB dödades, men att hon levt i över 10 dagar från sitt försvinnande låter minst sagt fantasifullt.
Citera
Medlem
Citat:

Nejdå, inte i den här tråden Skall man sammanfatta lite så kidnappades hon av KJ 4/5 förvarades någonstans för att sedan agera levande byte för Airsoftgänget, dels 4-5/5 och sedan efter Fallen Angel där de hade skurit av henne händerna och hade en av dem i en handske. Därefter så ritualmördades hon med satanistiska förtecken på ungefär 3 olika sätt ute i skogen, i en hyrbil, hemma hos KJ och även i ödehuset

Har jag missat nåt
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det är den AB jag syftar på. Kan du berätta om det alibit? Och min fråga var, är det unge herr AB på filmerna? Om det är så finns det en koppling till KJ via skägget.

En sådan koppling skulle ju onekligen vara kittlande att rota vidare i....
Citera
2013-06-10, 01:34
Medlem
Citat:
Man kan ju inte vara alldeles säker på vad som gjorde hunden hispig, måste ju känna hunden för att veta vad den normalt reagerar på. Och markerade, vad menas med det i det här fallet?

Citat:
Kan betyda att någon fanns i huset. Jag är intresserad av hunden, är den utbildad, i så fall vad? En viktig aspekt också med anledning av olika uppträdande kring huset olika dagar. Hur markerade hunden, hur nära var den, hur låg vinden i förhållande till hundarna och det gula huset?

__

det är en helt vanlig familjehund, vardagslydnad och kan lite "matte-sök", alltså leta matte.
han verkade hispig kring huset, precis som när det är löptikar igång (han reagerar extremt starkt på dem.), så kvinnan i fråga (och även hennes man) avfärdade det som en löptik.

på morgonen är det osäkert hur nära han var huset, men på kvällen hade han sprungit runt huset typ flera varv och varit helt hispig. han skällde dock inte, bara markerade starkt på huset, inga ljud gav han ifrån sig så vitt min kompis vet, inget mamman nämnt iallafall..

i övrigt har han aldrig någonsin brytt sig i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in