2013-05-12, 13:14
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det vara så att VB hotats till livet om hon berättar något, därav polisanmälningar? Kan det vara så att VB och hennes mor hotats på något vis, kanske VB våldtagits av någon, och det får absolut inte komma ut i offentligheten, för få brakar någons fasad i en villaidyll samman?

Bara spekulerar lite, hoppas ingen tar illa upp

Jag är lite inne på samma spår. Som jag skrev i mitt inlägg precis, så verkar dessa karate männen och deras relation med VB konstigt.
Citera
2013-05-12, 13:15
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Har ett tiotal gemensamma vänner ser jag, de har gått på samma skola.
Jag har aldrig sett henne vad jag vet men hon verkar vara lika gammal som mig så kanske sett henne på gymnasiet.

Edit; ser att några av de jag känner gått i samma klass.
Hon gick i samma klass med folk som var födda 93, hon var född 92 va?

För att klargöra, jag pratar om gymnasiet. Inte universitetet.

Okej, men vet någon av dem hur hon var som person. Verkar inte som hon har haft några vänner. Ingen har "delat" informationen om att hon är borta eller?
Jag har fått för mig att hon är född 93, men är inte säker..
Citera
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Jag orkade inte ens kommentera det inlägget, men nu gör jag. De citaten blottar en enorm okunskap, brist på förståelse för hur en hund arbetar hur man kan använda den. ID-sökhundar är ytterst sällsynta och används sällan i ett eftersök på den här nivån. Jag kan bara se en anledning att använda en sådan i det här fallet, det är om man hittar en brottsplats, och då för att indikera om en misstänkt GM befunnit sig på platsen eller rört vid något av fynden.

Jag hoppas du syftar på ursprungsfrågan och inte mitt svar? Skrev ju exakt det du skrev fast utan exemplet (som för övrigt är ett utmärkt exempel på när id-hundar används)
Citera
Bannlyst
Polisen där uppe är ju soffliggare och kan inte ett skit om hur man hanterar sådant här. Se bara på intervjun med kommenderingschefen Ulf Sköld. Verkar ju inte ha koll på någonting.
Citera
2013-05-12, 13:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Bland Annik* N*rdström enstaka vänner finns P*ntus J*hansson (o) som jag tog upp innan i tråden. VB har tidigare skrivit till honom (hennes status den 6 januari i år) "P*ntus jag glömde ringa till dig att jag var tvungen att jobba idag. Kom hit jag bjuder på goa maten som ursäkt "
De verkade ha kontakt i januari, hon "gillade" hans bilder och kommenterade en också. Han verkar också varit någon tränare där? Men sedan kanske det bröt ut någon konflikt, för hon varken kommenterar eller gilla något senare. Båda MB och PJ (karate männen) verkar haft lite skum relation till VB.

Jag kan varken se VBs eller PJs vänlista, så jag ser inte om de har tagit bort varandra som vän. Om de har gjort det, då måste det ha hänt något som gjort att de bröt kontakten.

Kan PJ vara vännen med lägenheten, ålder?
Citera
2013-05-12, 13:18
Medlem
just_a_girls avatar
Tror MP och polisen letar i helt fel område, finns det en GM så fattar han förmodligen hur det går till när man lokaliserar en försvunnen persons telefon. Ser att tränaren bl.a. gillar Lakaträsk en håla norr om Boden. Om man gömmer en kropp gör man det sannolikt inte i närheten av där man vet att hennes telefon sist var påslagen.
Citera
2013-05-12, 13:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Jag hoppas du syftar på ursprungsfrågan och inte mitt svar? Skrev ju exakt det du skrev fast utan exemplet (som för övrigt är ett utmärkt exempel på när id-hundar används)

Japp, jag hänvisar ju till citaten i mitt inlägg.
Citera
2013-05-12, 13:20
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Okej, men vet någon av dem hur hon var som person. Verkar inte som hon har haft några vänner. Ingen har "delat" informationen om att hon är borta eller?
Jag har fått för mig att hon är född 93, men är inte säker..

Återkommer.
Citera
2013-05-12, 13:23
Bannlyst
Är PJ rullstolsbunden?
Citera
2013-05-12, 13:24
Medlem
Hyfundans avatar
Nu har jag varit in till stan och uppdaterat mig. Missing People samlades på andra sidan älven längst ner till vänster på kartan vid fästet till den bro som skymtas vid 10:an.

F.ö lär man väl nu omnämnas som misstänkt på Missing Peoples forum. En man med spelat ointresse trampar förbi på lånad damcykel i riktning mot ingenstans.
Citera
2013-05-12, 13:26
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Tror MP och polisen letar i helt fel område, finns det en GM så fattar han förmodligen hur det går till när man lokaliserar en försvunnen persons telefon. Ser att tränaren bl.a. gillar Lakaträsk en håla norr om Boden. Om man gömmer en kropp gör man det sannolikt inte i närheten av där man vet att hennes telefon sist var påslagen.

Precis se vilken idiot *ats A*m va...Å se hur han lyckades gömma Lindas kropp innan klantskallen va tvungen att snubbla på den. Så har man lokalkännedom kan vem som helst gömmas var som helst, Tyvärr
Citera
2013-05-12, 13:28
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Kan PJ vara vännen med lägenheten, ålder?

Nej han ser betydligt äldre ut. Hittade en K*rl P*ntus J*hansson på Ratsit från Boden som är 42 år gammal, gissar på det är han.

Är detta hans stuga?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150623267531514&set=a.10150622212 231514.445447.515006513&type=1&theater
Okej, nu börjar jag kanske spåra ut lite... Tänkte bara på en synsk person hade sagt något om en stuga haha.

Men vill påpeka att han har delat med sig av en länk angående VB "Eftersöket avbryts ikväll" men det är allt. Sedan verkar han inte bry sig särskilt mycket, han har lagt upp youtube-klipp och liknande. Han är vän med M*ts Br*senfeldt (han som kommenterar och gillar allt VB skrev).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in