2013-05-11, 19:02
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänkte att om hon håller sig undan frivilligt och känner till pådraget utan att ge sig till känna så bör hon sättas på ett flyg till Thailand per omgående när hon hittas. Hon har kanske en längtan dit men har inte råd, så det blir inte mycket till spott och spe på henne i så fall, dock har hon inte här att göra om det visar sig att hon orsakar skattebetalarna enorma kostnader utan ett synnerligen godtagbart skäl för det.

Och nej, jag har ingen snedvriden syn på människors lika värde, är inte rasist eller SD sympatisör. Dock har jag en i mitt tycke balanserad och nykter syn på vad svenska folket ska behöva tåla i form av galna upptåg.

Jo, jag håller nog med dig. Skulle hon hittas levande och bara stuckit iväg på pin kiv, så förtjänar hon nog en hurring.
Citera
2013-05-11, 19:05
Medlem
Tattartermoss avatar
Det är nåt som är lurt med detta, någon som vet om hon ar ett pass och finns det i så fall i hemmet eller hade hon det med sig? Tror hon dragit iväg med kusinen.
Citera
2013-05-11, 19:06
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, det var kanske lite väl förhastat, ett uttryck för en ilska jag inte borde ha då vi ännu inte vet om hon gäckar polisen. Men om det visar sig att det är på det viset bör hon straffas, men det kan vi diskutera om det blir aktuellt.

Vad säger ni, tror ni att hon lever och gäckar polisen, eller är det troligare att någon vän/släkting har tillgång till kontot och spelar oss ett spratt, eller att en kidnappare/mördare tvingat av henne inloggningsuppgifter? Det sistnämnda känns mindre troligt, går ju att spåra var denne person opererar ifrån kan jag tänka mig.

Om d är någon vän eller släkting som har använt hennes konto på FB och gillat saker så är d helt sjukt, en normal person skulle aldrig göra nåt sånt. Så jag tycker att d hela är mycket märkligt, och att hennes kusin eller vad d var taggat henne i meddelandet är oxå märkligt.
Citera
2013-05-11, 19:08
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattartermos
Det är nåt som är lurt med detta, någon som vet om hon ar ett pass och finns det i så fall i hemmet eller hade hon det med sig? Tror hon dragit iväg med kusinen.

Men vart skulle hon ha dragit iväg då? Inom sverige - I sånt fall skulle hon ha märkt uppståndelsen och gett sig till känna.

till Thailand - då skulle polisen ha känt till d, då hon måste ha använt sitt pass för att lämna landet.
Citera
2013-05-11, 19:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattartermos

Menar du att det skulle vara möjligt att sätta sig på ett flygplan utan att upptäckas, nog har våra myndigheter mer koll på oss än så?
Citera
2013-05-11, 19:10
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: Hennes Facebook-konto aktivt senaste dygnet

Varför har polisen blivit förtegen med det helt plötsligt?

Det känns som att svaret är att telefonen åter varit aktiv. Frågan är då vem som aktiverat den, om det är VB eller någon annan. Det kan ju vara så att hon har FB aktivt i telefonen tänker jag. Men det låter lite för mycket att en ev gärningsman skulle gå in på hennes fejja och gilla....
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Om d är någon vän eller släkting som har använt hennes konto på FB och gillat saker så är d helt sjukt, en normal person skulle aldrig göra nåt sånt. Så jag tycker att d hela är mycket märkligt, och att hennes kusin eller vad d var taggat henne i meddelandet är oxå märkligt.

Precis. Ingen NORMAL person.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Kan detta va kompisen hon va hemma hos? Han har angett VB som sin syster men det är ej besvarat. Bor i Boden https://www.facebook.com/StarEagleHunte* (r)

Han har iofs skrivit i onsdags å frågat vem hon skulle plugga hos, Men känns som att han vet exakt vilka hon känner å umgås med spec som det tagits upp i tråden att hon inte hade så många vänner å kanske va lite egen...
Citera
2013-05-11, 19:14
Medlem
just_a_girls avatar
Det har ju hänt att kidnappare och mördare gäckat polis och anhöriga med att skicka brev och annat, så det är ju inte så konstigt om det inte är hon som skriver.
Citera
2013-05-11, 19:15
Medlem
Hennes mamma skriver på MPS sida att det var hon som loggat in på dotterns FB-konto
Citera
2013-05-11, 19:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Kan detta va kompisen hon va hemma hos? Han har angett VB som sin syster men det är ej besvarat. Bor i Boden https://www.facebook.com/StarEagleHunte* (r)

Han har iofs skrivit i onsdags å frågat vem hon skulle plugga hos, Men känns som att han vet exakt vilka hon känner å umgås med spec som det tagits upp i tråden att hon inte hade så många vänner å kanske va lite egen...
Vän med VB, gillar MPS, bor i Bodsvedjan.
Citera
2013-05-11, 19:16
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iEva
Hennes mamma skriver på MPS sida att det var hon som loggat in på dotterns FB-konto

antog att det var något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in