2013-06-07, 13:58
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vem skulle han offra sina sista 14 kr på?
http://img27.imageshack.us/img27/3024/imagegam.jpg

Vad betyder ^.^

En speciell person bör gissningsvis vara en tjej...
Citera
2013-06-07, 14:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Varför då? För att han skriver att han ska slösa 14 kronor på en speciell person? Kan ju vara vem som helst. Varför tror du att det skulle vara just VB? Säger inte att du har fel, men tycker att du utläser mycket av det som står. Är förvisso inte otänkbart att VB och KJ blev ett par igen, men borde det inte vara ganska känt i så fall?

Det är väl för att det ingår i mina funderingar. Kj singel 30/12 och vill naturligtvis ha nytt sällskap. Tror nog att de behöll sin relation i en snäv krets. De var ju lite udda fåglar. Tror inte heller att VB´s mamma visste om att de umgicks.
Citera
2013-06-07, 14:09
Moderator
OYs avatar
Att inte knacka dörr kan betyda att KJ visste att det ändå inte skulle ge resultat, bortkastad tid, bättre att han fick framstå som ivrig att söka i terrängen.

Att han satt inburad i samband med den krossade bilrutan kan vara så enkelt som att han såg när det hände, klappade till gärningsmannen. Hur ligger den här händelsen i tid jämfört med att en undersökning lades ned, den som han kommenterade med Yepeee eller liknande?
Citera
2013-06-07, 14:09
Medlem
Är det klarlagt varför ett antal personer på FB tagit bort henne tiden innan hon försvann, hon hade förmodligen någon form av konflikt med dem eller gjort något dumt mot dem.
Kan det vara så att just den konflikten uppdagades för KJ denna em/kväll (samtal-sms) och han ser att det finns andra män i hennes liv och det klarar han inte och saker och ting går totalt överstyr.
Bara ett försök att hitta en förklaring till varför han skulle ta henne av daga i någon form av total ilska.
Kan han känt sig djupt kränkt för han trodde hon var hans tjej och ingen annans.

Kanske ett långskott men det borde iaf finnas med på spelplanen innan annat kan bevisas.
Citera
2013-06-07, 14:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har inte påstått att det är planterat, men det kan finnas naturlig orsak att det fanns en blodfläck någonstans, därför VB har vistas i bostaden och sannolikt åkt med bilen hans också.

Blodfäcken säger ingenting är inget bevis, samma sak om hårstrå hittas i bostaden eller bilen det säger ingenting.
Om KJ aldrig tidigare träffat VB då blir det en annan sak.

Jag anser KJ har ingenting med mordet på VB att göra, som jag förklarat i tidigare inlägg.

Kan du presentera några verkligt starka skäl att KJ omöjligen kan var VB:s baneman eller att han inte har något som helst att göra med det som hänt Vatchareeya Bangsuan ? Du är ganska ensam om din uppfattning, de flesta här inne har markörer som pekar i KJ:s riktning. Vad vet du som ingen annan vet och som du menar starkt belägger din åsikt ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-07 kl. 14:49.
Citera
2013-06-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Är det klarlagt varför ett antal personer på FB tagit bort henne tiden innan hon försvann, hon hade förmodligen någon form av konflikt med dem eller gjort något dumt mot dem.

Skulle det kunna vara någon anhörig till VB som tog bort vänner från FB som hen visste att VB inte hade så mycket kontakt med? Det behöver väl inte varit vännerna som tog bort VB?
Citera
2013-06-07, 14:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att inte knacka dörr kan betyda att KJ visste att det ändå inte skulle ge resultat, bortkastad tid, bättre att han fick framstå som ivrig att söka i terrängen.

Att han satt inburad i samband med den krossade bilrutan kan vara så enkelt som att han såg när det hände, klappade till gärningsmannen. Hur ligger den här händelsen i tid jämfört med att en undersökning lades ned, den som han kommenterade med Yepeee eller liknande?

Ja eller så ville han inte knacka dörr för att någon skulle kunna säga; "har inte vi setts förut?"
Citera
2013-06-07, 14:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om han inte ville att fyndet skulle ske ville han väl att tiden skulle kastas bort?
Citera
2013-06-07, 14:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
En speciell person bör gissningsvis vara en tjej...

Vad jag vet så fanns det väl inga noteringar på att han hade någon flickvän som nämnts på fejjan eller i något annat forum mellan 6/1-4/5?
Citera
2013-06-07, 14:53
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Händerna? Finns två alternativ, antingen är händerna bortförda av rovdjur eller fåglar eller så har GM gömt dessa någonstans. Tidigare spekulationer i tråden och media har varit att händerna har kapats bort pga att de kan ha spår av GM DNA. Kan man tänka sig andra skäl att hugga av just händerna? Det känns inte pragmatiskt betingat ur ett transportperspektiv så det måste finnas annan anledning till detta. Om GM misstänkte att hens DNA kunde finnas under ex vis naglarna så borde rimligtvis GM ha rivmärken någonstans, troligen i ansiktet. KJ har ju rivmärken på armarna men det känns lite osannolikt att en person blir riven på underarmarna om hen ex vis försöker strypa någon eller det råder allmänt tumult. Nu spekulerar jag hej vilt här men jag tycker att de försvunna händerna är intressant.

Jag håller helt med dig!

Jag blir fan heller inte klok på händerna! Som du sade, antingen har djur norpat dem eller så är de gömda någonstans.

Men vilket som, GM har ju uppenbarligen avlägsnat händerna. Varför?

Det första alternativet kan nog uteslutas - att denna del av styckningen hade någon som helst någon funktion när det gäller transporten av kroppen.

Det andra alternativet är undanröjande av bevis: hudavskrap och/eller blod från GM under naglarna har föreslagits. Och det är klart, det inte krävs någon större kännedom om kriminalteknik och rättsmedicin för att en vanlig GM ska fatta det. Några avsnitt av CSI räcker gott och väl.

Problemet, som jag ser det, är bara att denna handling - som indikerar ett kunskapsmässigt initierat och genomtänkt agerande - så skär sig mot dumpningen av kroppen i övrigt, som framstår som slarvigt genomförd (benen inne i ett hus vid en väl trafikerad skogsväg, resten av kroppen i ett grunt hål i marken, närheten till bebyggelse generellt o.s.v.). Min invändning är: om GM förstår och har tillräcklig närvaro att avlägsna händerna, borde han också ha gömt kroppen bättre.

En annan variant på detta alternativ är att det inte handlar om spår efter GM på händerna, utan att de avlägsnades för att dölja något annat förhållande, ett spår av gärningen, någonting som skett före dödstillfället. Jag har själv inget riktigt bra förslag på vad detta skulle vara dock. Kanske märken efter rep?

Det sista alternativet är förstås att avlägsnandet av händerna har en symbolisk betydelse eller fyller ett särskilt behov hos GM. Att avlägsnandet är ett mål i sig, så att säga. Men återigen, varför just händer? Hade det rört sig avlägsnandet eller stympning av genitalier, bröst, ansikte - som är väldigt laddade kroppsdelar - så hade det varit begripligt (sexualsadistisk handling riktad mot könet eller en avpersonifiering av BO). Men händer? Var finns symboliken i det?

Frågan fascinerar mig. Har letat reda på referenserna till de tre mest auktoritativa studierna över styckmord i Sverige, Tyskland och Finland - och ska se om jag inte ska plocka fram dem när jag är på jobbet nästa vecka. Någonstans måste det finnas något liknande fall.
Citera
2013-06-07, 14:55
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad jag vet så fanns det väl inga noteringar på att han hade någon flickvän som nämnts på fejjan eller i något annat forum mellan 6/1-4/5?

Nej, men jag menade inte tjej som i flickvän. Skulle en kille verkligen skriva "någon speciell" om det handlade om en annan kille? Iofs det kan ju ha menats på ett ironiskt sätt.
Citera
2013-06-07, 15:03
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Frågan fascinerar mig. Har letat reda på referenserna till de tre mest auktoritativa studierna över styckmord i Sverige, Tyskland och Finland - och ska se om jag inte ska plocka fram dem när jag är på jobbet nästa vecka. Någonstans måste det finnas något liknande fall.

Finns det någon länk till dessa? Annars kanske du skulle kunna ge en litteraturhänvisning om du orkar. Vill också läsa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in