2013-06-05, 17:05
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har också funderat på hur de s.a.s. kom i kontakt och träffades denna dag. Var det planerat vilket jag tror och hon säger/skriver detta med "plugga hos kompis" och det där med motion tror jag helt enkelt har med klädsel och tidrymd att göra, d.v.s. hon blir borta en längre stund. Klädsel för att kunna vara ute fast skovalet talar emot, vita dojor om jag förstått rätt.

Hon skulle inte motionera och hon skulle inte plugga heller utan träffa någon/några och förmodligen vara kanske både inom och utomhus. Hennes "jobb" med reklamutdelningen, var redan där någon med och hjälpte till och man bestämde träff/möte efter det var avslutat. Hon skriver två i mina ögon lite märkliga inlägg utifrån tidigare inlägg på sin FB, kanske lite upprymd inför ett stundande möte.

Kan inte hitta att hon haft särskild kontakt med MtGM iaf inte via de olika internet konton hon har/haft. Hur och varför hamnar hon med honom igen ???

Kan det ha varit på detta sätt: KJ är INTE den egentliga pluggkompisen. Pluggkompisen är den person som mottog sms från VB, där VB skriver att hon är irriterad på någon. På KJ, förslagsvis? Som hon åker till för att lösa det gela, kanske bara tänkt som en kortis, sen vidare och plugga någon annanstans. Men mötet med KJ gick fel..
Citera
2013-06-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja. Kan så vara. Men, då glömmer du att VB slutade kommentera KJ och gjorde slut med honom 2010.

Om det är som Efterlyst säger, VB lämnar föräldrarna för att sticka och plugga med kompis. Innan dess har hon delat ut reklamblad. Varför skriver då alla tidningar om att hon försvann på joggingturen?

Vad hade hon på sig? Har man joggingkläder om man ska sitta och plugga? Skulle vilja veta vilken slags BH VB hade på sig. (Ja!) Tjejer använder bara sport-BH om man verkligen ska jogga, om man tänker sig att plugga i joggingkläder/mysdress har man vanlig BH. En sådan detalj kan vara relevant att checka, men modern har kanske ingen koll på VBs kläder, eller studieböcker. Saknades det böcker därhemma? Jag menar att man ska kolla VBs inköp av kurslitteratur och se om någon av dess böcker saknades.

Detta med "motion" som i tidningar blivit joggingtur har sin grund i hennes FB och man tar det för 100% sanning i inledningsskedet vilket jag tror alla gjorde. Nu med distans och kännedom så har hon aldrig gett sig ut för att motioner eller kalla det jogga, det har varit ett skäl som bara hon vet och skrev på FB. Till modern sa hon uppenbarligen "plugga hos en kompis" och inget om motion.
Hon var slappt klädd med mysbyxor, t-shirt, jacka o vita skor. Ganska normalt om man bara skall plugga hos en kompis. Frågan är då, hade hon med sig böcker/läsplatta eller liknande för pluggandet eller gick hon iväg tomhänt förutom nycklar o mobil.
Att fara till MtGM för att plugga är för mig inte sannolikt då man ställer MtGM emot och frågar sig, vad kan han tillföra i hennes studier, inte ett skit.

Jag får känslan att hon är lurad in i någonting och hennes naivitet spelar in. En eller flera, förmodligen en men kan inte uteslutas att det är fler medGM, kanske i periferin.
Jag tror fler vet mer om brottet men har både pissat och skitit på sig.
Citera
2013-06-05, 17:16
Medlem
MrFolds avatar
Alltså den här tusenfaldigt omtuggade uppgiften om att hon var irriterad på någon och sms:at med anledning av det, varifrån kommer den egentligen från början?

Det är möjligtvis inte så att det är "pluggkompisen" AKA KJ som uppgett detta för polisen som sedan vidarebefordrat uppgiften till allmänheten? Eller vet vi säkert att det är en tredje person?

Om det är KJ så blir det ju plötsligt mest troligt att det bara handlar om vilseledning...
Citera
2013-06-05, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Kan det ha varit på detta sätt: KJ är INTE den egentliga pluggkompisen. Pluggkompisen är den person som mottog sms från VB, där VB skriver att hon är irriterad på någon. På KJ, förslagsvis? Som hon åker till för att lösa det gela, kanske bara tänkt som en kortis, sen vidare och plugga någon annanstans. Men mötet med KJ gick fel..

Håller med om att KJ inte alls stämmer in i bilden som pluggkompis. När hon skriver att hon ska hem till en kompis och plugga så tänker man automatiskt att det är någon som går samma utbildning, som också ska tenta på måndagen. Och var det planerat att hon skulle hem till KJ hade det varit naturligare om hon har skrivit att hon skulle hem till en kompis, punkt.

Om mötet med KJ är oplanerat eller hastigt bestämt så vore det också naturligt att hon sms:ar pluggkompisen att hon blivit lite sen, kanske nåt i stil med "Ska bara prata en stund med en idiot från mitt förflutna, sen kommer jag".

Om KJ plockade upp VB oplanerat (kanske fick syn på henne när hon var på väg till kompisen och erbjöd henne skjuts på impuls) förklarar det också varför VBs mamma inte nämnde KJs namn till polisen, det var i så fall inget hon hade kännedom om.

Det som talar starkt emot teorin är att ingen trätt fram i rollen som Pluggkompisen som VB skulle träffa. Folk är ju galna i sina "five minutes of fame" och någon borde väl blivit intervjuad av tidningarna om teorin hade stämt.
Citera
2013-06-05, 17:27
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Alltså den här tusenfaldigt omtuggade uppgiften om att hon var irriterad på någon och sms:at med anledning av det, varifrån kommer den egentligen från början?

Det är möjligtvis inte så att det är "pluggkompisen" AKA KJ som uppgett detta för polisen som sedan vidarebefordrat uppgiften till allmänheten? Eller vet vi säkert att det är en tredje person?

Om det är KJ så blir det ju plötsligt mest troligt att det bara handlar om vilseledning...

Jag läste det här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Citera
2013-06-05, 17:29
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Håller med om att KJ inte alls stämmer in i bilden som pluggkompis. När hon skriver att hon ska hem till en kompis och plugga så tänker man automatiskt att det är någon som går samma utbildning, som också ska tenta på måndagen. Och var det planerat att hon skulle hem till KJ hade det varit naturligare om hon har skrivit att hon skulle hem till en kompis, punkt.

Om mötet med KJ är oplanerat eller hastigt bestämt så vore det också naturligt att hon sms:ar pluggkompisen att hon blivit lite sen, kanske nåt i stil med "Ska bara prata en stund med en idiot från mitt förflutna, sen kommer jag".

Om KJ plockade upp VB oplanerat (kanske fick syn på henne när hon var på väg till kompisen och erbjöd henne skjuts på impuls) förklarar det också varför VBs mamma inte nämnde KJs namn till polisen, det var i så fall inget hon hade kännedom om.

Det som talar starkt emot teorin är att ingen trätt fram i rollen som Pluggkompisen som VB skulle träffa. Folk är ju galna i sina "five minutes of fame" och någon borde väl blivit intervjuad av tidningarna om teorin hade stämt.

Fast vet vi att ingen trätt fram? Det har ju talats om många förhör, "hålla på integritet" osv. Bara för att man inte trätt fram i media betyder ju som sagt inte att den personen inte existerar..

Men du borde ha rätt!
Citera
2013-06-05, 17:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Men hemska tanke- tänk om inte? Tänk om han hållit snattran om att hon varit hos honom fram tills att han inser att det ändå är kört? På grund av alla möjliga orsaker; han har lovat VB att hålla tyst kanske mot familjen, har han ny flickvän, okunskap, rädsla? Varför han inte vände sig direkt till polisen vet vi ingenting om. Det kan finnas anledningar.. När han sedan efter några dagar inser allvaret i situationen, dvs att VB ÄR BORTA, på riktigt, är det ju dags att krypa fram och berätta.

Tänk om ! det går en mördare lös? Att hon faktiskt blev mördad på väg därifrån? Tänk om (!) blodet faktiskt kommit dit av naturlig orsak..

Det får mig att må lite illa..

Hm .. Har han ny flickvän kan väl hon ge honom alibi ? Har inte sett den uppgiften i tråden.

KJ är inblandad i händelserna som slutade med att Vatchareeya bragdes om livet, det är en spik. Däremot håller jag inte för otroligt att en eller flera kumpaner ur KJ:s bekantskapskrets inom soft air gun-sporten, men som inte nödvändigt finns inom den grupp spelare KJ tillhör, kan vara medansvariga med KJ och att dödandet av henne var ett event med flera deltagare vilket jag skrivit inledningsvis i ämnet. Så i det perspektivet kan det ju gå en eller annan mördare lös. Det är magkänsla och en hypotes medan KJ är en solklar spik.
Citera
2013-06-05, 17:38
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Har han ny flickvän kan väl hon ge honom alibi ? Har inte sett den uppgiften i tråden.

KJ är inblandad i händelserna som slutade med att Vatchareeya bragdes om livet, det är en spik. Däremot håller jag inte för otroligt att en eller flera kumpaner ur KJ:s bekantskapskrets inom soft air gun-sporten, men som inte nödvändigt finns inom den grupp spelare KJ tillhör, kan vara medansvariga med KJ och att dödandet av henne var ett event med flera deltagare vilket jag skrivit inledningsvis i ämnet. Så i det perspektivet kan det ju gå en eller annan mördare lös. Det är magkänsla och en hypotes medan KJ är en solklar spik.

Tänkte nog mest på dessa spekulationer...

https://www.flashback.org/sp43762259
Citera
2013-06-05, 17:39
Avslutad
Citat:
Fast vet vi att ingen trätt fram? Det har ju talats om många förhör, "hålla på integritet" osv. Bara för att man inte trätt fram i media betyder ju som sagt inte att den personen inte existerar..

Men du borde ha rätt!

Ytterligare en möjlighet är att FB-uppdateringen är feltolkad. Raden

”Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga”

ska kanske tolkas som tre separata händelser

Först ut o motionera
Sedan till en kompis
Och sist plugga

Hon verkar ju inte ha varit hundraprocentig på svenskan så hon kan ju ha missat ett "sedan" eller "sist" före plugga.
Citera
2013-06-05, 17:39
Medlem
Lagro

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Med planeringen av hur mordet var tänkt att utföras är det svårt att tänka sig någon sämre vald brottsplats än bostaden eller bilen.
Du tror inte att KJ haft åtminstone ett finger med i spelet ?

Gärningsmannen är fast, att utföra mordet, eventuellt tillsammans med någon eller några andra, vållar honom inga problem, i det avseendet är KJ inte funktionshindrad. Gärningsmannen är fast, vilket ord är det du inte förstår? Vad som i nuläget lägger hinder för en fällande dom är att bevisningen är bristfällig och otillräcklig, blodfynd pekar inte ut en gärningsman, vilket medför att åtalet får vänta tills åklagarna stärkt sina positioner.
Jag anser om KJ hade planerat att mörda VB hade mordet skett ute i område där ingen bebyggelse finns.
Kroppen hade legat på samma ställe som mordplatsen, eller varit nedgrävd, han skulle säkert använt spade och inte skyffel som nämts och inget rep heller.
Jag ser det som orimligt någon skulle ha börjat stycka kroppen och flytta kroppsdelar till annat ställe, fanns ingen mening med det och förenat med enorma risker.

Om KJ hade mördat VB i häftig ilska alltså ett dråp och han sedan i panik skall ta bort kroppen från bostaden, hade han varit tvungen att stycka kroppen och sedan ta ut kroppsdelar.
VB vägde 60 kg därför skulle det ha varit stora problem att ta ut en sådan tung kropp ensam från bostaden.
Men där finns ett problem, vissa kroppsdelar var placerade inne i gula huset och vissa utanför, som fanns ingen orsak att göra i sådant fall.

Om mordet skett i bil, hade brottsplats hittats.
Nu har ingen brottsplats hittats i bostaden, därför kan bortses från ovan scenarium.

Sedan måste sägas att han visste säkert KJ om någonting sådant allvarligt skulle hänt VB, är han den första som skulle ha blivit misstänkt och häktad, som också skedde.
Vad jag kan inse fanns det inget motiv för KJ att ta livet av VB och det var VB som kom till KJ.

Jag anser KJ har haft ingenting med mordet på VB att göra och han är inte någon gärningman, utan det är här på forumet som skapat honom som gärningsman och kommit med diagnoser på honom.
Finns ingen möjlighet att ens väcka åtal mot honom, det finns inga bevis att han begått något mord.
För att kunna döma någon för mord måste det finnas starka bevis, vad som nu finns är ingenting, precis som advokaten säger, åklagarna famlar i mörker.

Jag anser det är också onödigt med två försvarare, när fallet är så självklart att han kommer att bli frikänd.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-05 kl. 18:22. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-05, 17:42
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ytterligare en möjlighet är att FB-uppdateringen är feltolkad. Raden

”Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga”

ska kanske tolkas som tre separata händelser

Först ut o motionera
Sedan till en kompis
Och sist plugga

Hon verkar ju inte ha varit hundraprocentig på svenskan så hon kan ju ha missat ett "sedan" eller "sist" före plugga.

Mycket klokt!!!
Citera
2013-06-05, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser om KJ hade planerat att mörda VB hade mordet skett ute i område där ingen bebyggelse finns.
Kroppen hade legat på samma ställe som mordplatsen, eller varit nedgrävd, han skulle säkert använt spade och inte skyffel som nämts och inget rep heller.
Jag ser det som orimligt någon skulle ha börjat stycka kroppen och flytta kroppsdelar till annat ställe, fanns ingen mening med det och förenat med enorma risker.

Om KJ hade mördat VB i häftig ilska alltså ett dråp och han sedan i panik skall ta bort kroppen från bostaden, hade han varit tvungen att stycka kroppen och sedan ta ut kroppsdelar.
VB vägde 60 kg därför skulle det ha varit stora problem att ta ut en sådan tung kropp ensam från bostaden.
Men där finns ett problem, vissa kroppsdelar var placerade inne i gula huset och visa utanför, som fanns ingen orsak att göra i sådant fall.

Om mordet skett i bil, hade brottsplats hittats.
Nu har ingen brottsplats hittats i bostaden, därför kan bortses från ovan scenarium.

Sedan måste sägas att han visste säkert KJ om någonting sådant allvarligt skulle hänt VB, är han den första som skulle ha blivit misstänkt och häktad, som också skedde.

Jag anser KJ har haft ingenting med mordet på VB att göra och han är inte någon gärningman, utan det är här på forumet som skapat honom som gärningsman och kommit med diagnoser på honom.
Finns ingen möjlighet att ens väcka åtal mot honom, det finns inga bevis att han begått något mord.
För att kunna döma någon för mord måste det finnas starka bevis, vad som nu finns är ingenting, precis som advokaten säger, åklagarna famlar i mörker.

Jag anser det är också onödigt med två försvarare, när fallet är så självklart att han kommer att bli frikänd.

Så han sitter häktad på sannolika skäl pga Flashbacks teorier? Mitt förtroende för rättsapparaten är lite högre, faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in