Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Med planeringen av hur mordet var tänkt att utföras är det svårt att tänka sig någon sämre vald brottsplats än bostaden eller bilen.
Du tror inte att KJ haft åtminstone ett finger med i spelet ?
Gärningsmannen är fast, att utföra mordet, eventuellt tillsammans med någon eller några andra, vållar honom inga problem, i det avseendet är KJ inte funktionshindrad. Gärningsmannen är fast, vilket ord är det du inte förstår? Vad som i nuläget lägger hinder för en fällande dom är att bevisningen är bristfällig och otillräcklig, blodfynd pekar inte ut en gärningsman, vilket medför att åtalet får vänta tills åklagarna stärkt sina positioner.
Jag anser om KJ hade planerat att mörda VB hade mordet skett ute i område där ingen bebyggelse finns.
Kroppen hade legat på samma ställe som mordplatsen, eller varit nedgrävd, han skulle säkert använt spade och inte skyffel som nämts och inget rep heller.
Jag ser det som orimligt någon skulle ha börjat stycka kroppen och flytta kroppsdelar till annat ställe, fanns ingen mening med det och förenat med enorma risker.
Om KJ hade mördat VB i häftig ilska alltså ett dråp och han sedan i panik skall ta bort kroppen från bostaden, hade han varit tvungen att stycka kroppen och sedan ta ut kroppsdelar.
VB vägde 60 kg därför skulle det ha varit stora problem att ta ut en sådan tung kropp ensam från bostaden.
Men där finns ett problem, vissa kroppsdelar var placerade inne i gula huset och vissa utanför, som fanns ingen orsak att göra i sådant fall.
Om mordet skett i bil, hade brottsplats hittats.
Nu har ingen brottsplats hittats i bostaden, därför kan bortses från ovan scenarium.
Sedan måste sägas att han visste säkert KJ om någonting sådant allvarligt skulle hänt VB, är han den första som skulle ha blivit misstänkt och häktad, som också skedde.
Vad jag kan inse fanns det inget motiv för KJ att ta livet av VB och det var VB som kom till KJ.
Jag anser KJ har haft ingenting med mordet på VB att göra och han är inte någon gärningman, utan det är här på forumet som skapat honom som gärningsman och kommit med diagnoser på honom.
Finns ingen möjlighet att ens väcka åtal mot honom, det finns inga bevis att han begått något mord.
För att kunna döma någon för mord måste det finnas starka bevis, vad som nu finns är ingenting, precis som advokaten säger, åklagarna famlar i mörker.
Jag anser det är också onödigt med två försvarare, när fallet är så självklart att han kommer att bli frikänd.