Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Håller helt med. Jag vet inte riktigt vad OY har svävat iväg på för intellektuella äventyr nu, men det känns som ett av de mer långsökta i en tråd som sannerligen inte saknat långsökta teorier om ditten och datten.
Till Hamilkars reflektioner kan också läggas att vi människor har en kraftig tendens att skönmåla kvaliteten i relationer i efterhand när någon avlidit. Det finns ingen som helst grund att läsa in något konstigt i moderns agerande och ingenting att "nysta" i.
Styvfaderns agerande håller jag helt med lalajlaj om att det inte är det minsta märkligt. Med sedvanlig flashbacklogik så blir man dessutom i hans situation alltid misstänkt av en grupp detektiver oavsett vilken linje man väljer. Antingen är det misstänkt och konstigt att man håller en låg profil. Eller så är det misstänkt och konstigt att man håller en hög.
Det må vara långsökt, jag har inte heller påstått att jag ens tror på det själv, dock har vi några intressanta sakförhållanden som vi inte får ihop. Vad vi känner till har man inte hittat styck och brottsplats, statistiken säger att styckning görs för att transportera, inte så sällan från en lägenhet. Mamman visste inte vem VB skulle besöka, inte heller namnet, trots att KJ och VB haft ett förhållande.
Och om de hade ett smygförhållande kan man fråga sig varför? Och om de inte hade det, varför hemlighålla för mamman, hon borde känt till det? VB hämtades ju med bil, mamman borde känt till vem det var som hämtade henne. Man brukar kommunicera i en familj, uppenbarligen pratar man bara om thailändska efterrätter och reklamutdelning i den här familjen.