2013-06-06, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Är inte insatt i brottmål öht. Funderar på om det kan vara så att KJ är knallpsykotisk och därför inte riktigt går att få några vettiga svar alls ifrån än så länge... OM han vore så sjuk, skulle man då fått veta det genom media, eller skulle det kunna vara en sådan sak som både åklagare och försvarsadvokat enas om att inte berätta?
Tacksam för ett seriöst svar på frågan.
Om han är knallpsykotisk och döms skyldig kommer han att dömas till rättspsykiatrisk tvångsvård, och det kan, och kommer med största sannolikhet, media att skriva.
Citera
2013-06-06, 22:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Varför väntade du så länge med att posta bilderna?

Eftrsom jag valde att lämna det som ett tips till polisen, ville jag att de skulle få ett antal dagar på sig att följa upp det om det verkade intressant. Nu har det gått exakt åtta dagar så nu tycker jag de fått tillräckligt med tid. Många som skriver är från Boden och hade jag postat bilderna och beskrivit platsen tidigare så kanske någon farit dit av nyfiken och kontaminerat platsen.
Citera
2013-06-06, 22:30
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Eftrsom jag valde att lämna det som ett tips till polisen, ville jag att de skulle få ett antal dagar på sig att följa upp det om det verkade intressant. Nu har det gått exakt åtta dagar så nu tycker jag de fått tillräckligt med tid. Många som skriver är från Boden och hade jag postat bilderna och beskrivit platsen tidigare så kanske någon farit dit av nyfiken och kontaminerat platsen.

Ja det är iof ett väldigt smart tankesätt. Men polisen måste väl ha varit där nu?
Citera
2013-06-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han är knallpsykotisk och döms skyldig kommer han att dömas till rättspsykiatrisk tvångsvård, och det kan, och kommer med största sannolikhet, media att skriva.
Jo det förstår jag, men jag menar nu under häktningstiden. Det spekuleras ju i av en del "varför han inte erkänt" och du funderade jag över, rent generellt, hur det förhåller sig i sådana lägen. Hur besvarar åklagare och advokat frågor från media angående om medgivanden gjorts eller ej. Skulle de besvara frågor så som sker nu i fallet med KJ, eller skulle det framkomma till media att den häktade för stunden inte är tillräknelig?
Senast redigerad av Virtualreality 2013-06-06 kl. 22:35.
Citera
2013-06-06, 22:35
Medlem
Citat:
Är inte insatt i brottmål öht. Funderar på om det kan vara så att KJ är knallpsykotisk och därför inte riktigt går att få några vettiga svar alls ifrån än så länge... OM han vore så sjuk, skulle man då fått veta det genom media, eller skulle det kunna vara en sådan sak som både åklagare och försvarsadvokat enas om att inte berätta?
Tacksam för ett seriöst svar på frågan.

Om han är det nu borde han varit det på söken med MPS också tycker jag.
Betett sig mer utmärkande som en psykotisk borde utmärka sig. Aldrig
träffat en psykotisk person, men kan tänka mig att det märks på ngt vis.

Om
Citera
2013-06-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Om han är det nu borde han varit det på söken med MPS också tycker jag.
Betett sig mer utmärkande som en psykotisk borde utmärka sig. Aldrig
träffat en psykotisk person, men kan tänka mig att det märks på ngt vis.

Om
Jag är mindre intresserad av att reda ut om KJ var eller är psykotisk (det kan vi inte veta, och nej, det behöver inte alltid vara totalt uppenbart för omgivningen) men däremot intresserad av att veta OM man SKULLE HA FÅTT veta i det här skedet av en rättsprocess OM den häktade är för stunden tillräknelig och förmögen att öht besvara frågor på ett relevant sätt ller ej..? Hoppas frågan blir begriplig.
Citera
2013-06-06, 22:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo det förstår jag, men jag menar nu under häktningstiden. Det spekuleras ju i av en del "varför han inte erkänt" och du funderade jag över, rent generellt, hur det förhåller sig i sådana lägen. Hur besvarar åklagare och advokat frågor från media angående om medgivanden gjorts eller ej. Skulle de besvara frågor så som sker nu i fallet med KJ, eller skulle det framkomma till media att den häktade för stunden inte är tillräknelig?
Fram tills åtal väcks gäller förundersökningssekretess. Så advokaten får inte svara på frågor över huvud taget, och åklagaren behöver inte. Så inget om den häktades hälsotillstånd behöver komma till medias vetskap.
Citera
2013-06-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fram tills åtal väcks gäller förundersökningssekretess. Så advokaten får inte svara på frågor över huvud taget, och åklagaren behöver inte. Så inget om den häktades hälsotillstånd behöver komma till medias vetskap.
Tack för svaret! Då vet jag
Citera
2013-06-06, 22:41
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så visste han inte var och hur hårt han måste hugga för att nå hjärtat, de dödande sticken var kanske de sista?

Nja så brukar väl inte knivskärningar gå till? Ytliga hugg, tolkar iaf jag som att de ytligt har penetrerat kroppen- dessutom i ett slags mönster enligt media.

Tror inte du att vrede har varit inblandad i själva knivdödandet av VB? Jag skulle iaf bli mycket förvånad om så inte vore fallet.
Citera
2013-06-06, 22:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Ja det är iof ett väldigt smart tankesätt. Men polisen måste väl ha varit där nu?

Ingen aning. De borde väl ha lärt sig något från tipsen vid Mjösjöberget iaf. Tänkte sätta ut platsen på kartan i morgon så kan ni se om det kan vara en tänkbar plats eller ej. Till ytan är skjutfältet ett väldigt stort område, men eftersom man kan anta att gm använt bil så behöver man bara söka vid de mindre vägarna och då helst vägar som det är 0% chans att någon annan färdas på. Min tanke är och varit hela tiden att det borde vara i utkanten av skjutfältet eller möjligtvis strax utanför detsamma. Militären kan ha övningar även på natten och det vet naturligtvis gm så därför är en plats mer centralt på skjutfältet mindre troligt.
Citera
2013-06-06, 22:51
Medlem
Varför kan inte en tillsynes normal" människa vara en kallblodig och beräknande mördare ?

Vad är det som är så jävla svårt att förstå
att mördare, våldtäktsmän och pedofiler
är bröder, systrar, maka, make osv ?

Med vanliga arbeten, fritidsysslor osv ?

Jäkla tjatande om psykoser. Människor i psykos vet fan inte vad dom gör..
dom går runt i psykos i dagar o veckor dom inte blir tvångsomhändertagna, medicinerade och inlagda..

Inte i helvete sitter dom o fraktar runt likdelar, spikar upp lestade lemmar på väggen i gamla övergivna militäranläggningar.. Deltar som gruppledare i MPS. Kör bil till sina föräldrar, byter profilbild på Facebook, stänger ner sin Facebook ECT ECT.

En person i psykos kan ju knappt förfan prata sammanhängande och eller än mindre åka på unolanerade fritidsaktiviteter som kräver packning, planering och samarbetsuppgifter i lag (softairgun spelet 4 &11 Maj)

Så släpp psykos tjafset. Läs på ordentligt om hur en person i psykos är,
och lämna ämnet för det hör inte till tråden
Citera
2013-06-06, 22:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om KJ hade varit gärningsmannen hade mordet skett i bostaden och kroppen styckats, för att lätt kunna forsla ut den.
Nu kan man vara helt övertygad om att någon brottsplats fanns inte i bostaden, därför det kan tas för givet en mycket noggrann undersökning om det har gjorts, samma sak gäller bilarna som han kunnat använda.
Att KJ skulle ha mördat VB ute i naturen eller annat ställe och sedan styckat kroppen och forslat bort den måste ses som långsökt och orimligt.[/b] Om så skulle varit fallet att ett mord skett där, hade gärningsmannen med all sannolikhet lämnat kroppen där också.

Jag anser åklagarna har bränt det mesta av sitt krut, de har inte mycket mer att komma med.
Eftersom VB hade något slags förhållande till KJ, har hon säkert lämnat vissa spår efter sig.

Jag är övertygad det här mordet kommer inte att lösas om inte brottsplatsen hittas.
Jag anser att brottsplatsen den finns i en bostad och styckningen gjordes för att underlätta bortforslingen, men var, det är frågan ?
En stor belöning till den som kan lämna uppgifter att mordet löses, är nog enda sättet att få en lösning på mordet.

Inser du inte att dina påståenden saknar logik och strider mot sunt förnuft ? Handfasta bevis saknas såvitt vi vet i dagsläget, men starka indicier är trots allt snubblande nära att utgöra tillräcklig grund för ett framgångsrikt mordåtal mot KJ.

Dels hade denne haft en relation med mordoffret, dels berättade KJ i ett missriktat försök att vända bort misstankarna från sin egen person att hon besökt honom under e.m./kvällen och han kan därmed ha varit den sista som sett henne i livet vid en tidpunkt då hennes mobil av någon anledning blev okontaktbar, d.v.s. vid 21:-tiden, samt dels äger/disponerar KJ en bil vari blod från Vatchareeya påträffats. Tycker detta borde ge dig lite att suga på, Lagro. Inte en dorf att KJ med trovärdighet kan frånsvära sig åtminstone delaktighet i händelserna som satte punkt för VB:s liv.

Edit: Vad spaningsledningen nu inriktar sig på är förmodligen att utröna om KJ utfört det här illdådet på egen hand eller om han har haft medhjälpare och att det handlat en mordorgie i form av ett låtsaskrig för soft air gun-fantaster med VB ditlurad som ett villebråd att nedlägga.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-06 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in