2013-05-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Har någon försökt ta kontakt med Annika eller mamman? Dom båda verkar ju inte ha några problem med att prata om den andre. Så, fram med det ni har!

Kontaktat mamman men inte fått svar!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har försökt att hitta presskonferensen som hölls i fredags klockan 13, men jag hittar bara små korta filmklipp, skulle vilja ha hela. Finns det nån här som har tillgång till länken?

Svt Nordnytt: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/sokandet-efter-20-aring-aterupptas
Citera
Medlem
Highfive - Har du sett videon från 20130202. Eldmannen - Då skärmen är helt grå. Då sitter han och gör "fuckyou" och "jävulstecknet" eller vad man nu kallar det :S och andas tugnt! :S
Citera
2013-05-12, 21:30
Medlem
Det är enkelt att komma in på teknisk fysik och elektroteknik vid LTU. Men frågan är om man klarar det. De låga intagningspoängen säger väl just att inte så ambitiösa elever söker sig till LTU för just den utbildningen.

Det går alltså absolut inte dra några slutsatser om hennes intelligens..
Citera
2013-05-12, 21:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Ingen som helst aning, han verkar ifall mindre ofarlig i mina ögon. Han har ju hans barn som bakgrundsbild? Så jag vet inte. Men hon har hur som helst en annorlunda vänskapskrets om jag ser till mig själv. Verkar dra sig till "män som är svaga" (handikappad, avikande m.m.) Obs! Enbart baserat på eldmannen och M.B.

Undrar om VB hade den förmågan att förså när nått kan vara "farligt" hänger du med mig? Jag menar, hade inte för nått i hela världen velat ha eldmannen inpå mitt liv!

Tror hon kan ha fler udda vänner än vad vi funnit. Kan naturligtvs bero på hennes personlighet (lite av sorten som vill vårda utsatta). Kollar man på hennes Thailändska sida så är det mer normala och yngre personer. Hon har även varit förtjust i den där Thailändska tv-personligheten vi skrev om i går.

Bilden av "svenska VB" är lite annorlunda. Jag tror dessvärre att dessa kufer kan vara kunder till VB. Känns så sorligt att skriva så, men jag är rädda att det kan vara sanningen. Kollar man på han med i eld i håret och på hans brors FB-vänner så finns det fler tjejer som jag inte tror jobbar som revisorer precis.
Citera
2013-05-12, 21:33
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappermassa
Det är enkelt att komma in på teknisk fysik och elektroteknik vid LTU. Men frågan är om man klarar det. De låga intagningspoängen säger väl just att inte så ambitiösa elever söker sig till LTU för just den utbildningen.

Teknisk fysik är en krävande utbildning som kräver utmärkta matematikkunskaper, en bred röv och inga vänner.
Citera
2013-05-12, 21:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappermassa

Det kan man visst, minst normalintelligent och mycket duktig med tanke på att hon endast varit i Sverige i några år, och kom hit 12 år gammal från Thailand. Vi vet ju inte vad hon hade i betyg, hon kanske låg över minimikravet...
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-12 kl. 21:36.
Citera
2013-05-12, 21:34
Medlem
Börjar tro att detta fall kommer att förbli olöst åtminstone tills att en eventuell kropp hittas, men jag tror gärningsmannen har varit noggrann med att se till att kroppen aldrig kommer fram.
Hittas inte kroppen så blir det inget mordfall och ingen kan fällas.

Att hon skulle ha avvikit av egen kraft ser jag som närmast uteslutet liksom självmord.

Jag skulle säga att störst sannolikhet är att det är ett svartsjukedrama, näst störst att det är ett överfall av en okänd person och sedan skulle det teoretiskt kunna vara en smitningsolycka.

Det värsta är om det är ett överfall av an främmande person eftersom det då kan komma att upprepas.
Citera
2013-05-12, 21:35
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Finns en bil, Ford Courier, 98 med texten "Thai & Kök" till salu i Boden om man går in på blocket, står under bildelar som reservdelsbil och lades upp den 10 maj. MB äger inte ngt sådant ställe?

Ok, kolla nu om detta inte är ett märkligt sammanträffande:
Bilen säljs av en snubbe som bor 700 meter från VB's hem OCH samma snubbe äger ett handelsbolag ihop med karatekillen (bolaget heter B**g & T*ke*h*na Handelsbolag och är reggat som restaurang verksamhet)
Obs! Jag vill inte dra slutsatser, vi är alla lite snurriga efter allt spekulerande, kan bara konstatera att det är lite märkligt...

Nån som har nån kommentar eller vet mer?
Citera
2013-05-12, 21:36
Medlem
Är det inte otroligt att efter denna fantastiska grävtråd så har rykten baserade på hennes kön och etnicitet fastslagit att "hon måste vara prostituerad för hon ser ju ut att komma från Thailand" och "Hon måste ha en diagnos" för att ???

Fy på er, så får man inte göra, tänk dyker denna person upp igen och inget ni fantiserat ihop är sant? Livet blir ju förstört för henne av såna rykten fattar ni väl?
Citera
2013-05-12, 21:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Highfive - Har du sett videon från 20130202. Eldmannen - Då skärmen är helt grå. Då sitter han och gör "fuckyou" och "jävulstecknet" eller vad man nu kallar det :S och andas tugnt! :S

Tror jag gick igenom filmerna i natt. Jag har ändå svårt att tro att han har något med det hela att göra. Tror att han har nog med sig själv just nu. Dessutom har han ju sin bror i närheten och att båda skulle ha kidnappat VB verkar ännu mer otroligt.
Citera
2013-05-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var inne på det i natt, men, men..

I filmen med råttorna och hjulet tycker jag mig se en kvinna sitta i en soffa cirka 1,20 in i filmen. Ju mer jag tittade desto osäkrare blir jag.

Däremot i filmen med marssvinen så hör man tydligt en kvinnoröst. Nu är inte filmerna efter den 4/5, men hon kan ju varit där tidigare också. Hur som helst så verkar R*k* M*k* må sämre än tidigare. Troligtvis har någon form av schizofreni och har ett skov nu.

Är inga råttor utan Chinchillor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in