Citat:
Har funnit ett antal inlägg med "Bättre att GM erkänner" och liknande, visst vore det så, men är ni helt övertygade, jag menar 100% säkra på att de har rätt person häktad?
Det som stör mig i detta är att mängden blod som funnits och som kan sättas i samband med den häktade inte verkar vara så stor, borde allt bli lite slabbigt om man transporterar styckade delar i en bil. Jag kört styckade djurdelar efter jakt och det är näst intill omöjligt att inte lyckas klabba, då är man ju dessutom försiktig för man inte vill förstöra köttet som man skall äta.
Jag är en av de som fortfarande tvekar på om de verkligen har rätt kille inlåst.
För att nu bara för ett ögonblick av 5 minuter släppa tanken på att KJ är gärningsman, vart pekar då misstankarna. Visst kan jag ha helt fel och KJ är gärningsman, men jag upplever att det bara är spekulationer kring honom och hans möjliga bokstavskombination & hantering av ett dött husdjur.
Så åter igen om vi släpper KJ i 5 minuter och tänker utanför ramarna vart går då misstankarna.
Det som stör mig i detta är att mängden blod som funnits och som kan sättas i samband med den häktade inte verkar vara så stor, borde allt bli lite slabbigt om man transporterar styckade delar i en bil. Jag kört styckade djurdelar efter jakt och det är näst intill omöjligt att inte lyckas klabba, då är man ju dessutom försiktig för man inte vill förstöra köttet som man skall äta.
Jag är en av de som fortfarande tvekar på om de verkligen har rätt kille inlåst.
För att nu bara för ett ögonblick av 5 minuter släppa tanken på att KJ är gärningsman, vart pekar då misstankarna. Visst kan jag ha helt fel och KJ är gärningsman, men jag upplever att det bara är spekulationer kring honom och hans möjliga bokstavskombination & hantering av ett dött husdjur.
Så åter igen om vi släpper KJ i 5 minuter och tänker utanför ramarna vart går då misstankarna.
Man ska inte spekulera i kriminalteknikernas jobb om man inte själv har väldigt stor kunskap på området. Däremot har jag förstått så pass mycket att den moderna tekniken kan hitta biologiskt material på ett sätt som skulle chockera allmänheten om dom visste hur små mängder som krävs.
Kom ihåg att Ulf Olsson fälldes på grund av en enda cell sperma hos den mördade flickan.
Om man hittar blodspår på ett ställe där det är helt orimligt att det ska finnas, t.ex. i bilklädseln i bagaget så krävs det en förklaring från den misstänkte för att man ska kunna blunda för det man har hittat. Om man hittar blodspår på ett flertal ställen så blir det till slut väldigt jobbigt att komma med förklaringar.
OM han är skyldig så har han ingenting att vinna på att hålla tyst. Toni Alldén fick livstid även fast han försökte snickra ihop en föga övertygande teori.