2013-06-02, 13:44
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Har funnit ett antal inlägg med "Bättre att GM erkänner" och liknande, visst vore det så, men är ni helt övertygade, jag menar 100% säkra på att de har rätt person häktad?

Det som stör mig i detta är att mängden blod som funnits och som kan sättas i samband med den häktade inte verkar vara så stor, borde allt bli lite slabbigt om man transporterar styckade delar i en bil. Jag kört styckade djurdelar efter jakt och det är näst intill omöjligt att inte lyckas klabba, då är man ju dessutom försiktig för man inte vill förstöra köttet som man skall äta.

Jag är en av de som fortfarande tvekar på om de verkligen har rätt kille inlåst.

För att nu bara för ett ögonblick av 5 minuter släppa tanken på att KJ är gärningsman, vart pekar då misstankarna. Visst kan jag ha helt fel och KJ är gärningsman, men jag upplever att det bara är spekulationer kring honom och hans möjliga bokstavskombination & hantering av ett dött husdjur.

Så åter igen om vi släpper KJ i 5 minuter och tänker utanför ramarna vart går då misstankarna.

Man ska inte spekulera i kriminalteknikernas jobb om man inte själv har väldigt stor kunskap på området. Däremot har jag förstått så pass mycket att den moderna tekniken kan hitta biologiskt material på ett sätt som skulle chockera allmänheten om dom visste hur små mängder som krävs.

Kom ihåg att Ulf Olsson fälldes på grund av en enda cell sperma hos den mördade flickan.

Om man hittar blodspår på ett ställe där det är helt orimligt att det ska finnas, t.ex. i bilklädseln i bagaget så krävs det en förklaring från den misstänkte för att man ska kunna blunda för det man har hittat. Om man hittar blodspår på ett flertal ställen så blir det till slut väldigt jobbigt att komma med förklaringar.

OM han är skyldig så har han ingenting att vinna på att hålla tyst. Toni Alldén fick livstid även fast han försökte snickra ihop en föga övertygande teori.
Citera
2013-06-02, 13:44
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Samma visa går genom alla trådar eller media där mord eller tragedier sker.
Spelar den misstänkte GTA eller i detta fall Softair gun så är mordet löst.
Visar personen psykisk instabilitet under häktningen så är han skyldig och ett erkännande
kommer inom snart. Så enkelt funkar psyket,ångest=skyldig.

Väljer du som skribent att påpeka motsatsen blir du hänvisad till
lämpligt forum för i det här forumet är det svartt/vitt tänkande som gäller.
Statistik kallas det visst också.

Nu har KJ spelat softairgun, han mår inte psykiskt bra, var den sista personen som såg
henne och har titeln ex-pojkvän. Mordet är löst.

Må så vara att fallet är löst i dina ögon! Men de ska lyckas att binda han till gärningen också-

Finns ju en viss man som går fri forfarande M*** A**
Citera
2013-06-02, 13:45
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här vittnet hade i så fall sett henne i anslutning till KJs bostad. Så hade KJ inte varit misstänkt så hade det vittnet i så fall styrkt hans utsago om att hon gick klockan 21.

Men det finns ett vittne som sett KJ komma till lägenheten på eftermiddagen tillsammans med en person med mörkt hår. Det var i övrigt samma dag som samma vittne hörde skriken.

Men utöver det vittnet och KJs egna uttalanden, samt mobilsignalerna från området, så finns det inget annat som säger att hon varit där.
Det kan lika gärna vara GM som använt VBs mobil!
Och vem sa att hon kom till KJ med en person?
Citera
2013-06-02, 13:47
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Motiv är en njutning från överklassen citat GW

Jo, då det finns fler fall som tog tid innan man fann brottsplatsen, så det här tidiga stadiet säger inget.,
Ingen gärningsman önskar att deras styckade likdelar ska hittas även om dom inte lägger fullt krut på att plantera ut dom på bättre sätt. Men syftet är att få ur en kropp från en bostad och då blir det knivigt med en hel kropp. Därför styckar man.

Jo, vi vet att det fanns blod efter offret som kopplas till gärningsmannen och det är bara början sam andra omständigheter som dom inte ännu talat om.
Det är så här att tids nog finner dom brottsplatsen och jag tror fortfarande på lägenheten.
Så jag säger adios BLuestar, Luminol och vad fan dom nu använder.

Hur vet du det? Att ingen gärningsman önskar att deras likdelar ska hittas? (min fetmarkering) och hur vet du att syftet med styckning bara är att få ut en kropp ur en bostad?
Citera
2013-06-02, 13:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Artikeln är skriven 10/5, uppdaterad 11/5. "Kompisen" som "vittnade" att VB varit hos honom, måste väl vara KJ? Vid den tiden var han inte brottsmisstänkt. Visst är det väl KJ som är kompisen artikeln refererar till? Tillförlitligheten i vittnesmålet är i så fall inte mycket värt, t ex att VB lämnade honom vid 21-tiden.

Ja, och det blir inte mycket över till vittne längre. Han kan alltså tas bort eftersom han är misstänkt.
Vem som sett något innan eller efter är luddigt och man har inga uppgifter på att man har vittne i detta fallet. Inte ännu. Däremot fanns det en person man vallade kring fyndplatserna det kan vara ett vittne som har sett något och då får den berätta mer på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Hur vet du det? Att ingen gärningsman önskar att deras likdelar ska hittas? (min fetmarkering) och hur vet du att syftet med styckning bara är att få ut en kropp ur en bostad?

Menar du att dom vill åka fast för mord och styckning? Är det inte uppenbart eller har du andra teorier för i så fall kan han erkänna direkt eller hur,. Det är lite så de vanliga styckmordet begås och de kallas transportstyckning. Inget annat, och man kan ana en transport här vill du tro annat är det upp till dig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-02 kl. 13:51.
Citera
2013-06-02, 13:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Och vad skulle vitsen med att spela upp ett skrik en viss tid vara?
KJ säger ju att VB gick hem kl 21, så i vilket syfte skulle ett uppspelat skrik gynna KJ?
Finns som ingen logik i vissa teorier som yppas här!

Vad KJ säger är det nog knappast någon som fäster avseende vid ..
Citera
2013-06-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Artikeln är skriven 10/5, uppdaterad 11/5. "Kompisen" som "vittnade" att VB varit hos honom, måste väl vara KJ? Vid den tiden var han inte brottsmisstänkt. Visst är det väl KJ som är kompisen artikeln refererar till? Tillförlitligheten i vittnesmålet är i så fall inte mycket värt, t ex att VB lämnade honom ved 21-tiden.

Det är i princip "noll" värde men han kan ju i detta fall tala sanning så tillvida att hon varit där för han anar att någon borde sett henna vid ankomst. Om mobilsignaler som polisen lämnat ut är korrekta är det idag det enda som talar för att hon varit där, sen kan ju länsman ha andra spår som verifiera men polisen lämnar inte ut dem nu efter husrannsakan.
Citera
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Man ska inte spekulera i kriminalteknikernas jobb om man inte själv har väldigt stor kunskap på området. Däremot har jag förstått så pass mycket att den moderna tekniken kan hitta biologiskt material på ett sätt som skulle chockera allmänheten om dom visste hur små mängder som krävs.

Kom ihåg att Ulf Olsson fälldes på grund av en enda cell sperma hos den mördade flickan.

Om man hittar blodspår på ett ställe där det är helt orimligt att det ska finnas, t.ex. i bilklädseln i bagaget så krävs det en förklaring från den misstänkte för att man ska kunna blunda för det man har hittat. Om man hittar blodspår på ett flertal ställen så blir det till slut väldigt jobbigt att komma med förklaringar.

OM han är skyldig så har han ingenting att vinna på att hålla tyst. Toni Alldén fick livstid även fast han försökte snickra ihop en föga övertygande teori.

Som jag alldeles nyss läste mig till från någon som la ut uppgifter från åklagaren är det inte sagt var blodet är funnet, men det kan sättas i samband med den häktade. Det skulle kunna vara från ett bilbälte, handtaget på bilen, dörrhandtag i hemmet. Detta betyder ju inte med automatik att hon var styckad när blodet kom dit. Hon kan ju faktiskt haft ett sår på en hand. I övrigt håller jag med om att han inte vinner något i straffskalan på att vara tyst, blir han överbevisad om brottet så är strafftiden densamma oavsett om han kniper käft eller sjunger ut det.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Det kan lika gärna vara GM som använt VBs mobil!
Och vem sa att hon kom till KJ med en person?

Ja, det kan förvisso vara så att hon dog på annan plats, aldrig var i lägenheten, och att han hade hennes telefon med sig hem. Det är inte så sannolikt, men det är en möjlighet.

En granne under eller ovanför hans lägenhet, samma granne som var en av två grannar som även hade hört skriken vid 21.

H*n såg KJ komma i bil till bostaden denna eftermiddag tillsammans med en person som hade mörkt hår. KJ bar på en systempåse och hade lång svart rock på sig.
Citera
2013-06-02, 13:58
Medlem
Kicken3s avatar
Har inte lyckats finna vem storebror är, var det inte till honom han åkte vid 21? Vet någon?
Citera
2013-06-02, 13:58
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det kan förvisso vara så att hon dog på annan plats, aldrig var i lägenheten, och att han hade hennes telefon med sig hem. Det är inte så sannolikt, men det är en möjlighet.

En granne under eller ovanför hans lägenhet, samma granne som var en av två grannar som även hade hört skriken vid 21.

H*n såg KJ komma i bil till bostaden denna eftermiddag tillsammans med en person som hade mörkt hår. KJ bar på en systempåse och hade lång svart rock på sig
.

Mitt fetmarkerade vilken tidpunkt var det?
Och har för mig att jag läst någonstans att KJ hämtade VB hemma hos henne!? Efter att han varit med på krigsspelet, eller?
Citera
2013-06-02, 13:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights

Då sändes prover till England.
Forensic Science i Birmingham i England, som under lång tid försökt få fram DNA ur den sperma som hittades i J E döda kropp.

Så duktiga är dom inte för jag är skeptisk till tekniken så som blodspåren som inte hittades i en lägenhet i Örebro. Men under golvet fann man det efter ca 5 månader. Det finns fler fall där man inte direkt får bevisen som krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in