Citat:
Man tycks fortfarande ställa sig väldigt frågande till hur det hela egentligen har gått till.
Citat:
Vet vi säkert hur benen varit placerade, och kan det uteslutas att de bara slängts in? - Varför sköt inte gm in benen (och övriga delar) under huset?
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Benens placering är en slump inget annat.
Citat:
Om det skulle visa sig vara ett speciellt mönster så bör ju detta kunna avläsas och bestämmas åtminstone åt något håll.
Kniv eller sticken som va dödliga har säkert inget speciellt mönster det har jag svårt att tro och med denna gm som misstänkt är det väl inte så troligt.
Citat:
Första hugget kan ha varit direkt mot hjärtat; övriga kan sedan ha anpassats till mönstret.
Ingen vet om det är 9 stickskador eller hur många det är däremot är det dom vitala organen som träffats och det är ju dödligt i sig.
Citat:
Händerna kan givetvis ha kapats för att undanröja bevis, men man kan inte utesluta även andra orsaker - beroende på vad övriga delar kan berätta.
Händerna i sig är lite ovanligt, men ibland finner man inte alla delarna. Det gjorde man inte i Örebro heller. Händerna kapas vanligtvis inte, men det är bör ha gjorts här-.
Citat:
Det vet vi väl på nuvarande stadium egentligen ingenting om.
Stickhuggen låter som ilska och vrede och det är också inte vanligt då strypning eller brott emot huvudet är mer vanligt.
Kanske huggit som en galning i ett argt tillstånd, men det borde funnits mer i så fall vid en ritualslakt kan jag tycka, så som avsaknad av kön, läppar osv.
Kanske huggit som en galning i ett argt tillstånd, men det borde funnits mer i så fall vid en ritualslakt kan jag tycka, så som avsaknad av kön, läppar osv.
[/QUOTE