2013-06-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du menar då är man omyndigförklarad ? Var har du fått det ifrån ? JeeZeus, okunskapen i den här tråden är bedövande ..

Men upplys oss då, du kunnige man/kvinna!

Men låt se vad jag som lever i okunnighetens dimma då tror om saken. God man...den erfarenhet jag har av Gode män är:

1. En dement släkting som bor på ett vårdhem har en God Man som sköter ekonomin/betalar räkningar/delar ut "fickpengar" osv.
2. En utvecklingsstörd släkting har en God Man som gör samma sak som ovan.
3. En psykiskt sjuk f.d granne som vanskött sin ekonomi så till den grad att hon fick Krono i hasorna, har en God Man som gör samma sak som ovan...

Man må väl kalla det vad man vill, men särskilt "myndig" i förhållande till sin ekonomi verkar man inte vara?! Sedan är det en annan femma att man (trots att man har en God Man)får gifta sig med vem man vill osv, men det förstår nog alla som insett att vi lever på 2000-talet....
Citera
2013-06-02, 00:38
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Vad är detta, har missat, troll?
Ja, trams.
Citera
2013-06-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Spanarna har bland annat kunnat följa 22-åringens aktiva intresse för det militära. Han har gått runt i militärkläder och burit soft air gun-pistoler. En vän berättar att den misstänkte är engagerad i en så kallad airsoft-förening där medlemmarna träffas i skogsmiljö och tomma hus för att simulera militära aktioner.

Frågade om vapenintresset

I förhör har polisen ställt frågor om 22-åringens vapenintresse.

- Jag är intresserad av vapen, men inte av att använda dem, har han sagt till polisen.

Och det är väl snicksnack, för han gillar väl soft air gun (eller vad det nu hette/inte hette) som väl går ut på att man skjuter med vapen? (något dessa spanare väl bär ha noterat får man förmoda). Undrar hur den stackars advokaten ska förklara det...

För övrigt härligt att Bodenpolisen inte var så tappade bakom en vagn som de framstod när de offentligt sa att exet inte alls var intressant i deras ögon Riktigt coolt att de faktiskt hade span på honom!
Citera
2013-06-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Men hur kan en Advokat gå ut i media och uttala sej på det viset, vilken pajas! Och han sa att han ska åka och hälsa på KJ. Han måste ju ha svårt med att vara advokat i det här fallet. "De var ju kompisar"..ja hur ska han uttrycka sej på ett "bra" sätt i ett sådant här fruktansvärt makabert fall! Klart han måste göra allt för att sätta GM oskyldig, men antagligen kommer det att bli svårt.

Advokaten verkar inte så bra då han även sagt "jag tror han är oskyldig"

"TROR" är väl inte det man ska säga som advokat utan "HAN ÄR EJ SKYLDIG"

Det ända jag hoppas är att mördaren tar sitt egna liv för han är ju sinnessvag då han inte befinner sig i psykos.

Rätt tröttsamt att läsa i alla artiklar om hur dåligt han mår. Vem fan bryr sig om han mår dåligt då han är i vilket fall som helst ett psykfall.
Citera
2013-06-02, 00:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om det (som har antytts i pressen) förekommit några rituella inslag; hur ska man då tolka mt:s ev. medverkan? - Kan han då själv ha stått för det ritualmässiga, dvs med en kniv ha riktat nio hugg i en viss ordning, och i ett visst bestämt mönster, mot offret? - Eller ska man tro att nio ursinniga hugg bara har råkat bilda ett visst mönster, eller en viss bild som man övertolkat till att vara av rituell karaktär? - Här måste man också betänka benens placering inne i ödehuset samt det faktum att två händer också huggits bort från armarna. - Eller är alltihop en galnings verk - och är denna galning identisk med mt? - Eller har flera personer under en ceremoniell rit av något slag triggat varandra till detta bestialiska dåd?

Det är nog så tror jag att man är på fel spår i media. Och om han då som sitter nu misstänkt skulle vara inblandad i sekter eller annat, så hade det nog framkommit mer i dagsljuset. Inget är bekräftat heller från åklagare eller polis.

Benens placering är en slump inget annat. Kniv eller sticken som va dödliga har säkert inget speciellt mönster det har jag svårt att tro och med denna gm som misstänkt är det väl inte så troligt.
Ingen vet om det är 9 stickskador eller hur många det är däremot är det dom vitala organen som träffats och det är ju dödligt i sig.

Händerna i sig är lite ovanligt, men ibland finner man inte alla delarna. Det gjorde man inte i Örebro heller. Händerna kapas vanligtvis inte, men det bör ha gjorts här-.

Stickhuggen låter som ilska och vrede och det är också inte vanligt då strypning eller brott emot huvudet är mer vanligt.
Kanske huggit som en galning i ett argt tillstånd, men det borde funnits mer i så fall vid en ritualslakt kan jag tycka, så som avsaknad av kön, läppar osv.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-02 kl. 00:51.
Citera
2013-06-02, 00:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
/.../ Dock upptäckte jag en liten skillnad. Det var inte så att de hade en överenskommelse om att VB skulle komma hem vid denna tid, utan att modern snarare antog detta: "– Jag tänkte att hon kommer väl hem vid sju eller halv åtta."

Ändå, beställningen av den thailändska efterrätten är lite intressant eftersom den indikerar att VB inte hade hela kvällen öppen framför sig.
Man kanske kan säga att det fanns en underförstådd överenskommelse, och att modern kunnat förvänta sig att VB åtminstone skulle ha hört av sig vid ev. försening. - Spinner man vidare på detta tema skulle man kanske också kunna anta att eftersom VB inte hört av sig vid halv åttatiden, hon vid den tidpunkten var fråntagen både sin mobil och sin handlingsförmåga.
Citera
2013-06-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friton
Alltså... syftar du på att han har aspergers nu eller hur menar du?

Jag läste här att han hade det men om det är sant eller ej spelar ingen roll för jag grundar mina tankar på annat som gör att han är ostabil. Ivf då han inte har psykos
Citera
2013-06-02, 00:50
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Och det är väl snicksnack, för han gillar väl soft air gun (eller vad det nu hette/inte hette) som väl går ut på att man skjuter med vapen? (något dessa spanare väl bär ha noterat får man förmoda). Undrar hur den stackars advokaten ska förklara det...

För övrigt härligt att Bodenpolisen inte var så tappade bakom en vagn som de framstod när de offentligt sa att exet inte alls var intressant i deras ögon Riktigt coolt att de faktiskt hade span på honom!

Dom vet nog en hel del,men det förvånar mig inte om han fortsätter neka fast bevisning finns.
Känns lite som Alm fallet
Citera
2013-06-02, 00:50
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Om det (som har antytts i pressen) förekommit några rituella inslag; hur ska man då tolka mt:s ev. medverkan? - Kan han då själv ha stått för det ritualmässiga, dvs med en kniv ha riktat nio hugg i en viss ordning, och i ett visst bestämt mönster, mot offret? - Eller ska man tro att nio ursinniga hugg bara har råkat bilda ett visst mönster, eller en viss bild som man övertolkat till att vara av rituell karaktär? - Här måste man också betänka benens placering inne i ödehuset samt det faktum att två händer också huggits bort från armarna. - Eller är alltihop en galnings verk - och är denna galning identisk med mt? - Eller har flera personer under en ceremoniell rit av något slag triggat varandra till detta bestialiska dåd?

Bra frågor!

En sak har jag dock lite svårt att gå ihop.

Om dödsorsaken var en annan än uppgiven - exempelvis strypning, trubbigt våld mot huvudet etc - så skulle man kunna se de 9 huggen som en medveten skändning post-mortem. Det skulle möjligtvis peka mot det rituella.

Men, eftersom dödsorsaken har angetts vara från ett eggvapen mot vitala organ, troligtvis huggskador, så finns två alternativ:

Antingen nio slumpmässiga hugg som bildar ett mönster - inte särskilt troligt.

Eller, ett eller flera dödande hugg som sedan - efter döden "kompletterades" till att bilda ett mönster.

Kort sagt, det som nu framkommit pekar åt två helt olika håll. Nio hugg i en impulsiv oplanerad gärning är inte konstig, men det kan inte förklara mönstret. Mönstret å andra sidan pekar på uppsåt och planering, men detta förutsätter att de(t) dödande huggen tar på ett sådant sätt att man kan göra ett mönster senare.

Jag får det inte att gå ihop.
Citera
2013-06-02, 00:57
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Man kanske kan säga att det fanns en underförstådd överenskommelse, och att modern kunnat förvänta sig att VB åtminstone skulle ha hört av sig vid ev. försening. - Spinner man vidare på detta tema skulle man kanske också kunna anta att eftersom VB inte hört av sig vid halv åttatiden, hon vid den tidpunkten var fråntagen både sin mobil och sin handlingsförmåga.

Japp, och det var det som jag fann intressant med uppgiften. Någonting som indikerar att kvällen inte var helt "blank", utan att det fanns någon slags förväntningshorisont mot vilken det som senare hände - eller inte hände - (vad vet vi inte) framträder. (Jämför med Marinas överenskommelse om wakeboard med systern den 28:e.)
Citera
2013-06-02, 00:59
Medlem
saltapinnars avatar
Om GM privat går omkring med militärkläder ska nog Boden vara glad att GM sitter i förvar.
Hur normalt är det då
Citera
2013-06-02, 01:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Fast det tog tid innan man anmälde så även om hon trodde att hon skulle komma hem, så trodde hon att hon sover över hos den sk kamraten. Hon oroade sig inte just då.
Är man i den åldern behöver man inte komma hem halv åtta eller så.

Hon bör ha ätit sin efterrätt innan hon gick annars hade mamman sagt att hon kom inte trots att hon gjort efterrätt.
Nej det finns väl kontakter senare än halv åtta så hon va nog vid liv och vid sin mobil. Man plockade in alla hennes kontakters mobiler, så man har en uppfattning om att hon mördades 4-5 maj vilket har utökats från 4 till 5 maj, och det bör vara en indikation på att det kan ha skett senare än halv åtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in