2013-05-30, 11:23
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då räknar du huvud och torso som två delar. Enligt uppgift var de inte separerade, alltså en del. Totalt nio delar.

Sorry! Hade missat att de satt ihop - trodde att de var separerade.

Vad sägs om att skapa en tråd i stil med "Kopplingar till satanism i fallet Vatchereeya Bangusan" i detta forumet -> https://www.flashback.org/f148

Tror säkert att det finns mycket folket där kan hjälpa till med samt att vi håller lite lugn i denna tråden. Det är ju trots allt så att kopplingarna till satanismen inte är mer bekräftad än att polisen nämnt misstankar om ett ritualmord. Ingen blir arg nu va?
Citera
2013-05-30, 11:24
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men då har de stupat på lämplighetsintyget, eller hur.
japp de har de !
Men de jag vill ha sagt är att han kan inte ha en stor "störning" och det var därför jag undrade hur länge han haft körkort!
Citera
2013-05-30, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag vet att en person sitter häktad i detta fall och tills han är avförd eller bunden till brottet så ser jag inga skäl i att rota i hennes familjs eventuella inblandning, om det inte finns saker som talar för det.

Men det är ett fritt diskussionsforum och jag för bara fram min åsikt.

Du får föra fram dina åsikter,du får även ha åsikter om vad du tycker jag får diskutera.
Saken är den att BO och hennes familj är en stor del i denna utredning ,det fanns saker som efterlyst fick tips om igår rörande VB:s familj. För att diskutera dom betyder det inte att man tror Mamman styckade henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Nej, jag tror hon var förtvivlad och att hon även inte hade lust att medverka heller, men kände att hon inte hade något val.

Fanta har valmöjligheter, det har du två artiklar som bekräftar efter manifestationen.
Även under tiden hon inte hittats hade hon valmöjligheter att inte medverka i tidningen
utan VB extrapappaor tog hand om media i tv och tidningar. Fanta väljer sina egna tillfällen
och som du säkert noterat så vill hon varken figurera med bild elle namn,likaså på sina profilbilder på facebook.
Citera
2013-05-30, 11:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Polisen har nog inte mer än det vi kommit fram till.
VB ska motionera och vidare till en kompis och plugga ^^, enligt statusuppdatering.
VB motionerar, dvs delar ut reklamblad, enligt sin mor.
KJ pangar i skogen under dagen fram till em.
Mobiltrafik kan säkert styrka att de ska träffas.
Kompis KJ hämtar upp VB på hennes adress runt 16.00.
De åker hem till honom, där förmodligen båda har mobiltrafik och kan därmed knytas till samma adress.
VB lämnar hans lägenhet vid 21-snåret, ses av vittne.
VB:s mobil har vid 21.00 däromkring kontakt med en annan mast, än den som båda varit uppkopplad mot under em och kvällen.
KJ berättar om em och kvällen för polisen.
Polisen står villrådiga: Vad hände henne sen?
Vittnet blir osäkert.
Utan vittnet faller polisen tillbaka på KJ.

Polisen har allt det vi saknar, även om de inte har mer information/fakta så har de i alla fall en utredning som kunnat utesluta en mängd olika alternativ.
Citera
2013-05-30, 11:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vi hade den diskussionen i Eva Magnusson-fallet, där det fanns folk som använde cirkelresonemanget att GM måste vara psykiskt jättesjuk eftersom han begått ett sådant brott. Och visst kunde man i efterhand hitta lite speciella personlighetsdrag hos honom, men inget jättemärkligt, och före dådet var den allmänna bilden av honom en helt normal trevlig och hjälpsam kille som möjligen var lite svår på fruntimmer.

Han har en god man, och sägs ha en specifik diagnos. I den meningen är han ju inte en i grunden vanlig person. Jag tycker inte att det i sig är konstigt att han är misstänkt för ett styckmord. Däremot är han helt ostraffad, och har vad vi förstår heller inga kriminella kontakter. Det gör att jag lägger pannan i bekymrade veck när jag hör antydningar om att polisen skulle kunna tänka sig att han hade en medhjälpare.

Dock finns indikation på att han har varit föremål för en polisutredning, ärendet nedlagt.

Källa:KJ facebook
Citera
2013-05-30, 11:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du får föra fram dina åsikter,du får även ha åsikter om vad du tycker jag får diskutera.
Saken är den att BO och hennes familj är en stor del i denna utredning ,det fanns saker som efterlyst fick tips om igår rörande VB:s familj. För att diskutera dom betyder det inte att man tror Mamman styckade henne.

Det vet vi i så fall ingenting om, ifall VB kom hem och blev mördad av sin mor eller styvfar i rent raseri för att hon inte gillade exempelvis efterrätten, så satt ju de med samma problem som många andra, de behövde få ut en kropp osedd ur lägenheten.
Citera
2013-05-30, 11:30
Medlem
MrKiediss avatar
Jag vet att det varit uppe för diskussion innan, men jag tror verkligen att KJ arrangerat kroppsdelarna för att de skulle hittas av hans Air soft-kompisar (eller vad det nu var de sysslade med). En del människor får en kick av att se andras reaktioner på sånt vad jag har förstått. Kanske blev han besviken när han inte lyckades "styra" gänget åt det hållet och därför istället tipsade MPS om vart de skulle leta så han åtminstone fick någon reaktion... Bara vad jag tror. Är dock ganska säker på att KJ är gärningsmannen. Har ingen fakta, bara en magkänsla.
Citera
2013-05-30, 11:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Sorry! Hade missat att de satt ihop - trodde att de var separerade.

Vad sägs om att skapa en tråd i stil med "Kopplingar till satanism i fallet Vatchereeya Bangusan" i detta forumet -> https://www.flashback.org/f148

Tror säkert att det finns mycket folket där kan hjälpa till med samt att vi håller lite lugn i denna tråden. Det är ju trots allt så att kopplingarna till satanismen inte är mer bekräftad än att polisen nämnt misstankar om ett ritualmord. Ingen blir arg nu va?

Jag blir inte arg, dock anser jag att du har fel. Det finns en koppling till satanism. En person som visat intresse för fallet och som till och med besökt fyndplatserna. Webbplatsen talar för sig själv.

http://schlangekraft.tumblr.com/
Citera
2013-05-30, 11:33
Medlem
13579111317s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Ur ockult aspekt ja, satanistiskt nja fel datum om hon mördades den 4/5, beltane är den 1/5 men jag håller med, siffran 9 är oerhört intressant här om man bollar med den rituella aspekten så att säga, jag vill dock ha mera konkreta bevis för att misstänka ritual om det nu är det som du syftar på.

VB är född den 1 augusti (1/8 = 9) 1992, i kräftans teckan (enligt den sidereala kalendern), en zodiac som också enligt Kabbalah är starkt förknippat med talet nio.
Senast redigerad av 13579111317 2013-05-30 kl. 11:35.
Citera
2013-05-30, 11:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
9 months later the baby is born...

Vi får väl sluta med dessa siffror om inte tråden ska spåra ut, men

jag kunde inte låta bli att googla på hur många de fallna änglarna var. Tydligen var de sju. Efter detta brott kanske de numera är nio Fallen Angels. Sen får ni fundera på vilka de andra två kan vara.
Citera
2013-05-30, 11:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan en korp bära en mänsklig hand?
Ja, det borde den kunna. Två hekto ska en korp klara. Däremot skulle jag inte göra ansträngningen att flyga iväg med en människohand om jag var korp. Inte mycket mat på den och en förskräcklig massa senor och bindvävsskidor. Jag skulle hellre stanna och käka på huvudet och torson, sticka när jag blev störd, och sen komma tillbaka.
Citera
2013-05-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag blir inte arg, dock anser jag att du har fel. Det finns en koppling till satanism. En person som visat intresse för fallet och som till och med besökt fyndplatserna. Webbplatsen talar för sig själv.

http://schlangekraft.tumblr.com/

Många personer visar intresse för fallet och många personer har varit på fyndplatserna, men att satanism skulle ha med själva brottet att göra och att VB skulle ha mördats vid en rituell handling är föga troligt. Jag väljer att inte tro på denna teori och eftersom man får säga vad man tycker så säger jag att satanismen och dess förhållande till detta brott är långsökt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in