2013-05-30, 10:28
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har hon lämnat lägenheten levande så tror jag att det skett i en bil, tillsammans med KJ. Men för att gardera mig, om det mot all förmodan, vilket inte är helt jäkla osannolikt, är så att hon lämnade lägenheten själv så bör hon blivit upphämtad.

Att hon själv har promenerat åt det hållet ser jag som orimligt.

Så här ser min lista ut:

1. Hon har aldrig lämnat lägenheten.
2. Hon lämnar lägenheten - med KJ i bil.
3. Hon lämnar lägenheten - med X i bil.
4. Hon lämnar lägenheten - till fots.

En fallande grad av sannolikhet, men där inte ens det fjärde alternativet är omöjligt, bara mindre sannolikt.
Citera
2013-05-30, 10:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ingen behöver ha sett någonting! Har för mig att det inte fanns något vittne till den unga kvinnan i Norge som blev påkörd av en bil och sedemera dödad trots att det var mitt i ett villa område.

Kan vara så att VB råkade befinna sig på fel ställe vid fel tidpunkt.

Det är inte konstaterat att den tjejen blev påkörd, inte bevisat att hon sedan blev dödad.

Värt att notera är att det liket hittades strax intill den misstänktes arbetsplats, den uppgiften kan man ha i åtanke i fallet VB.
Citera
Medlem
13579111317s avatar
Talet nio är viktigt i detta fall. Sista signalen från VB:s telefon mottas klockan nio, och KJ påstår att VB lämnar hans bostad klockan nio på kvällen, den fjärde maj (4/5 = nio). VB hade bott i Sverige i nio år. VB:s torso hittas med nio knivhugg i ett specifikt mönster.

Mördaren finns i kretsen kring talet nio.
Citera
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan en korp bära en mänsklig hand? Någon har ju sett en massa korpar där vid tiden för försvinnandet, och torso samt huvud var ju inte direkt nergrävt vad jag förstått, en möjligt förklaring? Dessutom har det ju ryktats om att kroppsdelarna var demolerade, hackande korpar?

EDIT;Ett rykte till, GM skulle ha dragit av huden på ansiktet, korpar som river och drar?

Vid t ex älgjakt så lämnas stora mängder inre organ. Efter bara några dagar är allt borta. Björnar, rävar, korpar, mårdar, möss osv ser till att städa bort det.

T ex händer är nog ingen konst för en räv att vandra bort med.
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
*massa text*

Nu anklagar jag inte henne för det, men nog ska man syna dom närmaste först, LGWP Säger ju detsamma.. dom närmaste först.
Har Polisen hennes dator ? Kollat mammans Dator etc.
Ingen vet vad man kan vara kapabel till.Jag vill inte att det ska vara så..men allt ska undersökas tycker jag.Med tanke på Vad Bodenfolket säger..
Boden folket spekulerar och skvallrar precis på samma grunder som här inne. Jag har hört otaliga varianter och alla har framfört det som sanningar. "Jo den där pojken har ju ADHD vet du..." eller "Nä men alla säger ju att flickan stuckit frivilligt och håller sig gömd...". Det är en skvallerhåla där alla vill vara den som minsann "vet" en massa saker, men där de egentligen bara lyssnat på någon annans skvaller.

Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Om det är så att KJ har Aspergers syndrom så talar det för att han är oskyldig. Personer med Aspergers har ingen som helst stresstålighet i alla fall inte de jag känner till.
Om man med stress menar "tryck eller spänning, som en sammanfattande benämning på tillstånd av psykisk och fysisk påfrestning orsakade av yttre omständigheter såsom tidspress, höga prestationskrav och konflikter.
Hade han varit gärningsmannen borde han vid det här laget ha brutit ihop och erkänt.

Nej det talar inte för något alls att han ev har apsergers. Det finns flera fall där personer med AS både kunnat planera, ljuga, undanröja bevis osv. Här är en bra artikel i ämnet.
"Risken att begå brott verkar inte vara större än hos den övriga befolkningen, visar den begränsade forskning som finns på området.
- Men när personer med Aspergers i enstaka fall begår allvarliga brott kan dessa te sig udda och till och med bisarra, säger Niklas Långström."
Det är ju inte så att alla med AS har exakt samma svårigheter eller är stöpta i samma form.

Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Hon såg ut att inte orka nej!
Men jag är själv mamma å den reaktionen hon visade upp kändes väldigt mycket som spel för galleriet!
Jag tror faktiskt inte många föräldrar skulle vilja stå så där om det inte var så att det var uppmärksamheten de var ute efter!

Att du är mamma säger väl ingenting, du inser väl att alla inte är som du eller att just du skulle vara normen för hur en mamma ska bete sig i olika situationer? Hur många barn har du fått styckade? Hur reagerade du? Hur vet du att hon ville stå där,hon kanske ville visa sin tacksamhet att folk brydde sig och kände sig "manad" för att inte framstå som otacksam?
Citera
2013-05-30, 10:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Så här ser min lista ut:

1. Hon har aldrig lämnat lägenheten.
2. Hon lämnar lägenheten - med KJ i bil.
3. Hon lämnar lägenheten - med X i bil.
4. Hon lämnar lägenheten - till fots.

En fallande grad av sannolikhet, men där inte ens det fjärde alternativet är omöjligt, bara mindre sannolikt.

Fjärde alternativet är inte omöjligt, det är bara orimligt att hon gick i motsatt riktning mot hemmet.
Citera
Medlem
Citat:
Fanns det uppgifter om att underbenen var fulla med rivmärken som indikerar på att hon kan ha blivit insläpad i händerna till fyndplatsen? Ingenting bekräftad antar jag?
Då skulle det och vara stycknings platsen, om så vore fallet, så det är inte troligt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är ju redan klarlagt att hon är mamman, så ditt PM är desinformation.

Just nu finns en person häktad och vilka bevis som finns eller inte finns vet vi inte ännu. Trist och vända ut och in på de sörjande föräldrarna i detta skede om det sedan visar sig att misstankarna mot KJ inom 4 dagar höjs till sannolika.

Jag har inte mottagit ett enda PM.Så det blir en omöjlighet för mig att desinformera en tråd pga det.

Vi kan vänta till du och andra i tråden känner er mogna för denna typ av diskussion
eftersom detta är för känsligt för er här och nu. Vi får ta upp det nästa vecka och fundera
lite närmare på vad efterlyst fick för tips om VB:s familj,allmänheten går framåt men här
skall tiden stå still och grävandet i en skäligen misstänkt person och dennes familj skall fortsätta.

Skall man prata respekt och sorg så gäller det varje person i berörda familjer
tills någon är dömd. Du vet själv att det inte håller. Du blunda eller hoppar över
inlägg som känns besvärande för dig är ett annat alternativ.
Citera
2013-05-30, 10:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GM kan ha öppnat luckan, ett fjäderfä indikerade det.

Kan inte låta bli att tänka på huset som jag tog kort av på skjutfältet, lite söder om Rödbergsfortet. På håll såg det ut som alla fönsterluckor var låsta med rejäla hänglås, men när jag gick runt huset såg jag att en lucka saknade ett riktigt hänglås. Naturligtvis fönstret på baksidan. I likhet med ödehuset var det också bilväg i bra skick fram till huset. Istället för lås på fönsterluckan var det en cirka 7-8 mm svart kabel formad som ett upp och nedvänt u som var "lås" i stället för ett vanligt hänglås. Tog man bort denna kabel så kunde man öppna luckan. Sen såg jag att fönstret bara var igenskjutet och inte reglat från insidan. När jag öppnade och tittade in så såg det ut lite som i ödehuset. Träplank på väggar och golv. Skillnaden var att det stod en del stapelbara stolar i rummet när jag tittade in. En annan skillnad var att det fönstret var lägre placerat än i ödehuset och att rutan inte var krossad. Naturligtvis kan det ha varit vilken unge som helst som varit i farten, men detta hus kan kanske också varit en alternativ plats för KJ i något moment. Särskilt om han valde att ta med VB i närheten av platsen där spelet skett tidigare den 4/5. Eftersom fönstret inte var trasigt eller uppbrutet kan man tänka sig att någon som har tillgång till huset har med vilja hakat upp reglarna till fönstret och arrangerat det hela.

Fördelen med detta hus ur ett brottsperspektiv var att det fanns en liten stig tvärs över vägen som ledde via en nedförsbacke till en mindre tjärn. Cirka 30-40 meter från vägen. Som gjord att kasta div prylar i. Tjärnen innehåller troligtvis ingen fisk så det är inget vatten som besöks för några fritidsaktiviter förutom möjligtvis fågelskådare.

Min fråga till forumet är om KJ visat något intresse för fåglar? Googlar jag på namnet som huset/stugan har så ser jag att det är en utgångspunkt för fågelmatare och fågelskådare vintertid.
Citera
2013-05-30, 10:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det kan jag inte svara på eftersom jag inte vet exakt vilka fynd poliserna arbetar med.

Det indikerar att någon har sett något som har med fallet att göra, för inte tar väl polisen med sig ett vittne som ska berätta om alla ekorrar hen sett, det kan jag inte tänka mig.
Citera
2013-05-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Då skulle det och vara stycknings platsen, om så vore fallet, så det är inte troligt.

Ja i min teori är skogen också styckningsplats. Varför är inte det troligt? Titta på Bollnäs-fallet, där styckades väl BO utomhus?
Citera
2013-05-30, 10:37
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13579111317
Talet nio är viktigt i detta fall. Sista signalen från VB:s telefon mottas klockan nio, och KJ påstår att VB lämnar hans bostad klockan nio på kvällen, den fjärde maj (4/5 = nio). VB hade bott i Sverige i nio år. VB:s torso hittas med nio knivhugg i ett specifikt mönster.

Mördaren finns i kretsen kring talet nio.

Ur ockult aspekt ja, satanistiskt nja fel datum om hon mördades den 4/5, beltane är den 1/5 men jag håller med, siffran 9 är oerhört intressant här om man bollar med den rituella aspekten så att säga, jag vill dock ha mera konkreta bevis för att misstänka ritual om det nu är det som du syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in